مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هنگام خواب موهایتان را ببندید تا آسیب نبیند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برخی افراد معتقدند که موها باید هنگام خواب باز باشند، اما بهترین راه برای حفظ سلامت مو خوابیدن است. اما چگونه موهای خود را هنگام خواب ببندیم؟ در این مقاله مروری بر نحوه بستن موها در هنگام خواب به شما ارائه می شود.

چگونه موهای خود را هنگام خواب ببندیم تا آسیب نبیند؟

افرادی که موهای بلند دارند نمی دانند هنگام خواب با موهای خود چه کنند تا صبح روز بعد موهایشان نامرتب و درهم نرود. همچنین باز ماندن مو در هنگام خواب به موها آسیب می رساند و آن را مجعد و بد می کند. بنابراین بهتر است با بستن از آسیب و اختلال مو در خواب جلوگیری کنید. البته باید روش های صحیح بستن مو را بدانید زیرا گاهی بستن نادرست موها به موها آسیب می رساند و باعث ریزش مو می شود. اما چگونه موهای خود را هنگام خواب ببندیم؟

برخی از افراد موهای بلندی دارند و نمی دانند چگونه موهای خود را هنگام خواب ببندند تا به مو آسیب نرسانند، این موضوع در مورد افرادی که موهای کوتاه دارند نیز صدق می کند. در اینجا چند روش برای بستن موها آورده شده است تا بتوانید به راحتی شب بدون آسیب رساندن به موهای خود بخوابید.


موهایتان را دم اسبی ببندید

هنگام خواب دم خود را ببندید

اگر موهای صاف و نامرتبی دارید موهایتان را با یک دکمه مناسب و نرم به صورت دم اسبی ببندید تا صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید موهای مجعد و نامرتب نداشته باشید همچنین بستن موها به صورت دم اسبی باعث گره خوردن موها نمی شود. مو موهایت.
البته اگر موهایتان خیس است این کار را نکنید زیرا در این صورت موهایتان کنده شده و باعث ریزش مو می شود.

بیشتر بخوانید  اسموتی کیوی برای شادابی و شفافيت بيشتر پوست

هنگام خواب موهای صاف و بافته کنید

موهای بلند خود را از وسط به سمت شکاف باز کنید و دو طرف آن را ببافید و انتهای آن را با یک گیره موی نرم و ملایم ببندید، سعی کنید کش ها را کمی شل کنید تا به ریشه مو آسیبی وارد نشود.
بافتن موها در شب از درهم و برهم شدن موها جلوگیری می کند و همچنین صبح روز بعد ظاهر زیبایی به موهایتان می دهد. بافتن موها در هنگام خواب منجر به از بین رفتن موهای صورت می شود و همچنین هنگام بیدار شدن از خواب موهایی تمیز و مرتب خواهید داشت.
اگر موهایتان کوتاه است و به بافت نمی رسد، آن ها را در پایین سر جمع کنید و با یک گیره نرم گوجه ای شکل ببندید، سعی کنید موهایتان را محکم نبندید تا به ریشه مو آسیب نرسانید. .

موهای مجعد و وز هنگام خواب

اگر موهای شما مجعد و موج دار است می توانید هنگام خواب آن را ببافید، اما بهتر است موهایتان را طوری ببافید که تمام موهایتان بالای سرتان جمع شود، همچنین از بستن موها و کشیدن موها خودداری کنید. راحت و نرم استفاده کنید.


چگونه موها را هنگام خواب ببندیم

چرا قبل از خواب موهایمان را می بندیم؟

زمانی که با موهای باز می خوابید، موهایتان نامرتب و درهم می شود. بستن ناموفق مو مضرات دیگری نیز دارد از جمله:


هنگام خواب موهای خود را ببندید

معمولاً همه افراد هنگام خواب تکان می خورند که در این صورت اگر موها باز باشد به بالش می سایند و باعث ایجاد گره و گیجی در موها می شود. اگر این کار هر شب تکرار شود و موها گره بخورند، به مرور زمان موها ضعیف و شکننده شده و موها به شدت آسیب می بینند.

بیشتر بخوانید  خلاص شدن از دانه های سرسیاه در 5 دقیقه


موهای باز باعث شوره سر در هنگام خواب می شود

همانطور که در بالا گفتیم همه در هنگام خواب تکان می خورند و غلت می زنند، بنابراین برخورد مو با بالش باعث ساییدگی و پارگی مو و ضعیف شدن موها می شود که باعث فر شدن موها می شود. راه های جلوگیری از ریزش مو را بیاموزید.


ریلکس کردن و فر کردن موها در هنگام خواب

وقتی مو باز است رطوبت خود را از دست می دهد. این باعث می شود موهای شما مجعد شود، همچنین موهای باز تماس بیشتری با بالش دارند و رطوبت موها کاملا از بین می رود و صبح روز بعد با موهای مجعد از خواب بیدار می شوید.


موهای باز در هنگام خواب و جوش

اگر پوست تان حساس است و زود جوش می زند، حتما موهایتان را از صورتتان دور نگه دارید، زیرا محصولات مراقبت از مو که استفاده می کنید روی موهایتان می ماند و اگر موهایتان باز باشد روی صورتتان می ماند. منافذ روی پوست را می بندد و باعث ایجاد جوش در صورت می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *