هنرمند دفاع مقدس از یک اشتباه انتقاد می کند / من زنده ام!



محمدرضا گادری ، هنرمند دوران دفاع مقدس ، معروف به “حاج گادری” ، با اشاره به خبر درگذشت هنرمندی به همین نام و خطا در انتقال این خبر ، به خبرنگار مهر گفت: “من تماس مکرر به مدت دو روز وقتی تماس تلفنی خودم را می گیرم واکنش عجیبی از تماس گیرندگان دریافت می کنم! ماجرا از این قرار است که سه روز پیش ، خبر درگذشت محمدرضا گادری به اشتباه با عکس ، رزومه و عکس کار من در وب سایت بنیاد فرهنگی و هنری روایت فتح قرار گرفت ، در حالی که این فقط نامی بود که باعث این اشتباه شد.

وی توضیح داد: “من در واقع محمدرضا گادری فینی هستم ، اما به دلیل مراجعه مکرر به مکه و حضور در جبهه ها و خلق بسیاری از آثار عکسهای پرتره شهدا در قالب نقاشی های دیواری انقلابی ، به حاج گادری و مرحوم محمدرضا گادری یک هنرمند گرافیست است. ما سالهاست که از وجود آن اطلاع داریم. ما هر دو عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم و گاهی فیش حقوقی مان را به اشتباه به ما تحویل می دادند ، اما به دلیل تفاوت در فضا و سطح کار من از آن مرحوم شناخته شده بودم و آنها تقریباً من را در سراسر ایران می شناختند. چند روز نیز از شهرهای مختلف کشور است.

قادری افزود: این واقعه برای من بسیار تعجب آور است ، زیرا وقتی فهمیدم خبر اشتباه است ، با بخش هنرهای تجسمی بنیاد داستان تماس گرفتم و اعتراض خود را اعلام کردم و حتی با مسئول آن تلفنی صحبت کردم. آنها بنده را از اخبار حذف کرد شما هستید. اگرچه در ابتدا به من گفتند که اشتباه می کنم و از این بابت عذرخواهی کردم ، اما رزومه کاری من که در خبر درگذشت آن مرحوم منتشر شده است ، هنوز در وب سایت آنها منتشر می شود و هیچ کس پاسخ من را نمی دهد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی ادامه داد: اما ماجرا به همین جا ختم نشد و قسمت اخبار تلویزیون گزارشی از مرگ من با عکس من و عکسی از کار من و اشاره ای به رزومه من پخش کرد که پیامدهای زیادی داشت و باعث نگرانی طیف وسیعی از اقوام و دوستانم. در کل کشور حتی در برخی موارد ، آنها پس از تماس با من ، با لحن بسیار بدی از انتشار این خبر و ناشران آن انتقاد کردند.

این هنرمند پیشکسوت انقلابی در پایان گفت: سوال من این است که فرض کنیم پس از چهل و دو سال فعالیت هنری در سطح شناخته شده ، اشتباهی رخ داده و منجر به درج اطلاعات نادرست در یک سایت شود ، اما ابتدا چرا که پس از تماس من سعی نکردم آن را اصلاح کنم یا حتی در مورد خبر اصلی اطلاع دهم ، در حالی که حتی چند پیام از مراکز مهم در مورد مرگ من منتشر شده است!؟ چرا هنوز در تلویزیون و رسانه های رسمی یا فضای مجازی شخصی مثل من را نمی شناسند و ابتدا صحت اخبار را دنبال می کنند و سپس منتشر می کنند؟ چرا در آن مدت کسی نگفت که این عکس و رزومه به اشتباه برای شخص دیگری منتشر شده است؟ این وضعیت واقعاً دلسرد کننده و ناراحت کننده است.

۵۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید