هنرمند دفاع مقدس از انتشار اشتباه اخبار مربوط به درگذشت وی انتقاد می کند / من زنده ام! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



محمدرضا گادری ، هنرمندی در دوران دفاع مقدس ، معروف به “حاج گادری” ، با اشاره به خبر درگذشت هنرمندی به همین نام و چهره دادن خطا در انتقال این خبر به گزارشگر بیشتر گفت: دو روز است که زنگ می زنی زود زود این تصور را دارم که بعد از اینکه خودم با تلفن تماس گرفتم با واکنش عجیبی تماس گیرندگان روبرو شدم! داستان این است که 3 روز پیش ، اشتباها خبر درگذشت محمدرضا گادری در وب سایت بنیاد فرهنگی – هنری فتح با یک عکس ، یک CV و یک عکس از کارهای من منتشر شده است ، در حالی که فقط این نام است که باعث این اشتباه شده است.

وی توضیح داد: در واقع من محمدرضا گادری هستم فنلاند من هستم ، اما به دلیل مراجعه مکرر به مکه و حضور در جبهه ها و خلق بسیاری از آثار عکسهای پرتره شهدا در قالب بندی نقاشی های دیواری انقلابی ، من را حاج گادری می دانند و مرحوم محمدرضا گادری نیز گرافیست بود ، البته ما سال ها پیش از وجود آن آگاه بودیم. ما هر دو عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم و گاهی فیش حقوقی مان را به اشتباه به ما تحویل می دادند ، اما به دلیل تفاوت در فضا و سطح کار من از آن مرحوم شناخته شده بودم و آنها تقریباً من را در سراسر ایران می شناختند. چند روز نیز از شهرهای مختلف کشور است.

قادری افزود: این واقعه برای من بسیار تعجب آور است ، زیرا وقتی فهمیدم خبر اشتباه است ، با بخش هنرهای تجسمی بنیاد داستان تماس گرفتم و اعتراض خود را اعلام کردم و حتی با مسئول آن تلفنی صحبت کردم. آنها بنده را از اخبار حذف کرد شما هستید. اگرچه در ابتدا به من گفتند که اشتباه می کنم و از این بابت عذرخواهی کردم ، اما رزومه کاری من که در خبر درگذشت آن مرحوم منتشر شده است ، هنوز در وب سایت آنها منتشر می شود و هیچ کس پاسخ من را نمی دهد.

بیشتر بخوانید  نیاز به استقرار دائمی بالگردها در کهگیلو و بویراحمد

وی ادامه داد: اما ماجرا به همین جا ختم نشد و قسمت اخبار تلویزیون گزارشی از مرگ من با عکس من و عکسی از کار من و اشاره ای به رزومه من پخش کرد که پیامدهای زیادی داشت و باعث نگرانی طیف وسیعی از اقوام و دوستانم. در کل کشور حتی در مواردی که پس از تماس با من با لحن بسیار بدی از انتشار این خبر و ناشران انتقاد کرد.

این هنرمند پیشکسوت انقلابی در پایان گفت: سوال من این است که فرض کنیم پس از چهل و دو سال فعالیت هنری در سطح شناخته شده ، اشتباهی رخ داده و منجر به درج اطلاعات نادرست در یک سایت شود ، اما ابتدا چرا که پس از تماس من سعی نکردم آن را اصلاح کنم یا حتی در مورد خبر اصلی اطلاع دهم ، در حالی که حتی چند پیام از مراکز مهم در مورد مرگ من منتشر شده است!؟ چرا هنوز در تلویزیون و رسانه های رسمی یا فضای مجازی شخصی مثل من را نمی شناسند و ابتدا صحت اخبار را دنبال می کنند و سپس منتشر می کنند؟ چرا در طول این دوره زمانی هیچ کس مشخصات من نبودم اینکه این عکس و رزومه برای شخص دیگری به اشتباه چاپ شده است؟ این وضعیت واقعاً دلسرد کننده و ناراحت کننده است.

خبرگزاری مهر قبلاً در گزارش وی درباره کارهای هنری محمدرضا گادری تحصیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید