هند در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران شرکت می کند



به گزارش روز جمعه ایرنا از هند امروز ، در سفر کوتاه معاون وزیر خارجه هند به تهران و دیدار وی با رئیس جمهور منتخب ، این دعوت به هند ارسال شد.

رسانه های هندی افزودند: دهلی نو هنوز تصمیم نگرفته است که هنگام روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی ایران ، چه موقعیتی را بفرستد.
وزیر امور خارجه هند اولین مقام خارجی بود که با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دیدار کرد. در این دیدار وی پیام شخصی نارندرا مودی نخست وزیر هند را به رئیس جمهور منتخب ایران ارسال کرد.
به گفته منابع هندی ، نخست وزیر هند در این نامه از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دعوت کرد تا پس از پایان تاج به هند سفر کند.
جایشانکار در پیامی توئیتری درباره دیدار خود با رئیس جمهور ایران نوشت: “از استقبال گرم و صمیمانه ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور منتخب ایران متشکرم.” من یک پیام شخصی به نخست وزیر هند ، نارندرا مودی فرستادم. من از احساسات گرم رئیس جمهور منتخب نسبت به هند قدردانی می کنم. من از تعهد محکم وی در تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری در زمینه مسائل منطقه ای و جهانی عمیقاً قدردانی می کنم.
وزیر خارجه هند عصر چهارشنبه همچنین با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.
علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه متقابل ، تحولات اخیر منطقه و اوضاع افغانستان ، چشم انداز مذاکرات برجام وین ، همکاری های حمل و نقل و ارتباطات ، از جمله همکاری در چابهار ، برای ارتقا integration ادغام در منطقه. ، مورد بحث قرار گرفت.
وزیر امور خارجه هند پس از ایران به روسیه سفر می کند.

بیشتر بخوانید  واکنش جنبش مقاومت ملی فلسطین به احکام دادگاه عربستان علیه فلسطینیان- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید