هند به شهروندان خود در افغانستان هشدار می دهد



به گزارش روز شنبه ایرنا ، هند امروز ، سفارت هند از شهروندان خود که به افغانستان سفر می کنند یا اقامت دارند و کار می کنند ، خواسته است به خصوص در محل کار ، خانه و هنگام حرکت هوشیار باشند.
هند همچنین به مردم توصیه کرده است که از هرگونه سفر غیرضروری به ویژه در ساعات اوج مصرف خودداری کنند.
دولت هند به احزاب رسانه ای و روزنامه نگاران هند که قصد سفر به افغانستان را دارند برای تهیه گزارش از وضعیت هشدار داده است تا در تمام مدت اقامت خود در افغانستان با سفارت هند در تماس باشند.
هند یک هفته پس از ترور خبرنگار رویترز به نام دانش سیدیکی به خبرنگاران هشدار داد. صدیکی ، یک شهروند هند ، هنگام گزارش درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان کشته شد.

ماه گذشته ، هند حدود 50 دیپلمات و مقام امنیتی را از کنسولگری افغانستان در قندهار خارج کرد.

هند گفته است که هزاران عضو گروه تروریستی لشکر طیبه به طالبان پیوسته و دیپلمات های هندی را برای نجات جان خود اخراج کرده اند.
گروه تروریستی لشکر طیبه چندین حمله و بمب گذاری علیه نیروهای امنیتی هند در کشمیر و سایر مناطق این کشور انجام داده است.
درگیری ها بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان شدت گرفت.
در همین حال ، دولت هند هشدار داده است که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، فعالیت گروه های تروریستی در این کشور افزایش یافته و حملات به غیرنظامیان تشدید شده است.
پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان (فوریه 1999) و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، روند خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.
با عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، جنگنده های طالبان در هفته های اخیر حملات خود را افزایش داده و مناطق وسیعی را تحت کنترل خود درآورده اند.

بیشتر بخوانید  تارا ۵۰ میلیون تومان گران شد + جدول قیمت

دیدگاهتان را بنویسید