همگام سازی مرحوم شهلا ناظریان، پیشکسوت همگام سازی ایرانی به یادگار!


شهلا ناظریان در سال 1326 در تهران به دنیا آمد و با تشویق مادرش در سال 1341 و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد رشته همگام سازی شد. او ابتدا گویندگی را با طراحی های کوتاه زیر نظر عطاءالله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک به مدت 5 سال در استودیو روبیک مشغول به کار شد.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

در طول سال‌های فعالیت او در دوبله، تماشاگران به نمایندگی از بسیاری از بازیگران جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکل ولش و الیزابت تیلور صحبت کرده‌اند. یکی از درخشان ترین صحبت های او در دوبله کازابلانکا به جای اینگرید برگمان در کنار حسین عرفانی به جای همفری بوگارت است.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

او همسر حسین عرفانی دوبلور و بازیگر و پسر عموی ایرج ناظریان دوبلور ایرانی است. دخترش مهسا عرفانی نیز در دوبله فعالیت دارد. او ناخواسته از اواسط دهه 1350 پس از یک بیماری سخت به ندرت صحبت کرد و مدتی نیز به عنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار شد.ناظریان در 5 اردیبهشت 1401 در سن 74 سالگی درگذشت.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

شهلا ناظریان علاوه بر دوبله در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» نیز فعالیت داشت. او از سال 1368 در تئاتر و همچنین در مجموعه تلویزیونی «این خانه دور است» (بیانا بیرنگ و ماسودا رساما) و داستان یک شهر (خسرو معصومی) و در فیلم های «خوشخیال»، «پر» بازی کرده است. پرواز» و «شب بخیر» خارجی «به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند. اجرای مسابقه تلویزیونی «تالش» با حضور حسین عرفانی و قصه گویی در تیزرهای تبلیغاتی از جمله فعالیت های وی است.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ گل سنگم از هایده (Hayedeh – Gole Sangam)


دیدگاهتان را بنویسید