همکاری تحقیقاتی مشترک بین متخصصان ایرانی در خارج از کشور و دانشگاه ها


به گزارش گروه علم و توسعه آژانس فارس ، به نقل از معاون علمی و فناوری علی حسینی ، معاون توسعه سرمایه انسانی ، معاون رئیس مرکز علم و فناوری علم و فناوری ، با استناد به حضور کارشناسان برجسته ایرانی و محققان از آلمان ، انگلیس و اتریش ، فنلاند ، سوئد و ایتالیا در نشست “روش های همکاری انجمن علمی ایران اروپا با ایران” گفتند: در این برنامه برنامه ها و برنامه ها معاون علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان فراهم شده است تا زمینه ای برای استفاده بیشتر از ظرفیت محققان و متخصصان ایرانی مقیم اروپا فراهم شود.

وی افزود: یکی از اهداف این رویداد بررسی پیشنهادها و مدلهای مختلف همکاری بین متخصصان و پژوهشگران ایرانی با مراکز علم و فناوری در کشور است. این رویداد توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویی در اروپا پشتیبانی می شود.

به گفته حسینی ، شناسایی پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی محلی و حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان معرفی شده به بازارهای اروپا با راه اندازی مشارکت های مشترک و برندسازی مجدد محصولات از دیگر مواردی است که باید در این فرآیند مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه سرمایه انسانی رئیس مرکز تعامل بین الملل علم و فناوری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: سخنرانی ها و سمینارهای تخصصی متخصصان و کارآفرینان ایرانی مقیم اروپا.

یک برنامه 2014 برای همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی در خارج از کشور (connect.isti.ir) به منظور ایجاد مکانیزمی که از دانش و تجربه ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه هایی مانند برنامه های دکترا ، آموزش بهره مند شود. فرصتها ، اساتید دعوت شده و منصوب شده ، ایجاد یک شرکت فناوری ، سخنرانی و کارگاه تخصصی و یک پروژه تخصصی برای جایگزینی خدمت سربازی با تأکید بر مدل چرخش مغز ایجاد و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید  جنگ دست کم تا دو ماه دیگر ادامه دارد

مخاطبان این پروژه دانشجویان دکترا از یکی از 200 دانشگاه برتر جهان ، اساتید یکی از 200 دانشگاه جهان و همچنین متخصصان و کارآفرینان فعال در یکی از م leadingسسات برجسته علمی و فناوری یا شرکت های فناوری خارجی هستند. .

کسانی که مایل به شرکت در این رویداد هستند می توانند امروز ، 17 ژوئیه 1400 ، ساعت 14:30 به اینجا بیایند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید