مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز در مورد ماهی تیلاپیا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماهی تیلاپیا بخوریم یا نه؟

مطالعات نشان داده است که این ماهی پرورشی با سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 6 وجود دارد ماهی های پرورشی محبوب به اصطلاح تیلاپیا یا تیلاپیا، شاید به دلیل سطح پایین اسیدهای چرب امگا 3 و سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 6 دلت را آزار بده تحقیقات جدید نشان داده است که این ترکیب به ویژه برای بیمارانی که مشکل دارند مفید است قلب، آرتروز، آسم و سایر بیماری های التهابی خیلی مضره

با این قسمت از دلگرم کننده بروز بمان در مورد ماهی تیلاپیا شما بیشتر می دانید.

اگر جزء جمعیت آسیب پذیری مانند بیماران قلبی هستید، باید در مورد آنچه می خورید بسیار مراقب باشید. آنچه می خورید یعنی همه چیز. اما در مورد ماهی، مهمترین کاری که می توانید برای قلب خود انجام دهید این است که نوع مناسب ماهی را مصرف کنید یا از روغن ماهی رژیمی استفاده کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اگر نوع نامناسبی از ماهی بخورید به خودتان آسیب می زنید و ماهی تیلاپیا در گروه نامناسبی از ماهی ها قرار دارد.

خواص و مضرات ماهی تیلاپیا

آیا ماهی تیلاپیا مضر است؟

تیلاپیا در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و ایالات متحده کشت می شود. این ماهی نسبت به سایر ماهی ها از قیمت پایینی برخوردار بوده و به دلیل سهولت مصرف، طرفداران زیادی دارد. ماهی تیلاپیا مانند بسیاری از ماهی های دیگر تیغه اصلاح آزاردهنده ای ندارد و گوشت آن به راحتی فیله شده و پخته می شود، اما در سال 2008، کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست گزارشی در مورد مضرات ماهی تیلاپیا منتشر کردند.

تیلاپیا سرشار از امگا 6 است. این نوع اسید چرب فوایدی برای ترمیم بافت های آسیب دیده بدن دارد اما در عین حال مصرف زیاد آن خطرات زیادی مانند اختلالات مغزی را به همراه دارد و در واقع در این نوع ماهی میزان اسیدهای چرب امگا 3 به میزان قابل توجهی است. بسیار کمتر از امگا 3. 6. امگا 6 موجود در ماهی قزل آلا 10 برابر بیشتر از همان اسیدهای چرب موجود در تیلاپیا است که ارزش غذایی این ماهی را تعیین می کند. 300 گرم ماهی تیلاپیا حاوی 67 میلی گرم امگا 3، 84 میلی گرم امگا 6 و 16 میلی گرم کلسترول است و این آمار می تواند به شما نشان دهد که این ماهی علاوه بر امگا 6، کلسترول بالایی نیز دارد.

تیلاپیا چینی

خواص و مضرات ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا به اکسیژن کمی نیاز دارد و هزینه تولید پایینی دارد. به علاوه این ماهی قابلیت رشد و تکثیر بسیار سریع را دارد و به دلیل طعم نزدیک به طعم مرغ به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. در ابتدای ورود ماهی تیلاپیا به ایران، این ماهی مانند بسیاری از کالاهای موجود در بازار از چین وارد می شد. طبق گزارشی که فاکس نیوز منتشر کرده، این ماهی ها در چین در محیطی نامناسب و آلوده به زباله های صنعتی پرورش داده شده اند و با وجود آن شرایط وارد بازارهای غذایی کشورهای دیگر شده اند.

بیشتر بخوانید  چگونه بر اعتیاد به پورنوگرافی و تصاویر جنسی صریح غلبه کنیم؟

در این گزارش آمده است که تیلاپیا چینی در استخرهایی که حاوی آنتی بیوتیک و هورمون است پرورش داده می شود و از ضایعات، ضایعات و بعضاً مواد آلوده برای تغذیه آنها استفاده می شود و سطح بالای هورمون ها می تواند باعث اختلالات بسیاری در نوجوانان در دوران بلوغ شود. دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در این خصوص اظهار نظر خاصی نمی کند زیرا به نظر می رسد سازمان های ذیربط مانند سازمان غذا و دارو و وزارت بازرگانی بر این موضوع نظارت کافی دارند.

کارشناسان چه می گویند؟

خواص و مضرات ماهی تیلاپیا

«واردات این نوع ماهی به صورت ویژه انجام می شود و سازمان های دامپزشکی و صیادی بر ورود این ماهی به بازار نظارت دارند. تولید و پرورش این ماهی در چین و سایر کشورهای تولید کننده طبق استانداردهای بهداشتی انجام می شود و پرورش دهندگان این ماهی موظف به رعایت استانداردهای سازمان غذا و داروی کشورهای اروپایی و آمریکا جهت صادرات هستند. آی تی. به کشورهای دیگر

در خصوص واردات این ماهی به ایران، معاینه فنی دقیق انجام و گواهی بهداشت از سوی سازمان دامپزشکی صادر شد. نمایندگان ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در حال بازدید از مراحل پرورش هستند و هیچ یک از شایعات پیرامون آلودگی محیط زیست و تغذیه نامناسب این ماهیان تایید نشده است. «این فقط یک شایعه برای ناراحت کردن اذهان عمومی و جلب توجه مردم به سایر مواد پروتئینی است. در حال حاضر امکان تولید ماهی تیلاپیا در مناطق گرمسیری کشورمان وجود دارد، اما با توجه به هزینه های مربوط به پرورش و فرآیندهای تولید، واردات این ماهی همچنان قوی است و فرآوری، بسته بندی، توزیع و فروش این محصولات در کشورمان به نظر می رسد. تا به صرفه تر باشد

کشاورزی بخوریم یا غذاهای دریایی؟

این کار در فرآیند تولید اکثر ماهی ها در سراسر جهان انجام می شود و ممنوعیت خاصی وجود ندارد. این امر حتی به طور طبیعی در رودخانه ها نیز اتفاق می افتد و آلودگی خاصی ایجاد نمی کند زیرا این مواد شرایط لازم را برای گسترش جمعیت پلانکتون ها و فیتوپلانکتون ها (جلبک های تک سلولی) و قبل از تیلاپیا در مورد ماهی قزل آلا یا.

این متخصص تغذیه ماهی های پرورشی و دریایی می گوید: ماهی های دریایی در محیط های دریایی بسیار بهتر از ماهی های کوچکتر هستند و توصیه می کنیم ماهی های دریایی را ترجیح دهید، اما توجه داشته باشید که به اندازه ماهی حساس هستید. «هرچه ماهی بزرگتر و مسن تر باشد، احتمال وجود سطح بالایی از جیوه در بدن بیشتر است. توصیه می کنیم کمتر ماهی تازه و بدون مواد نگهدارنده مصرف کنید. ” تا حد امکان از سلامت ماهی اطمینان حاصل کنید، زیرا ماهی ها با موادی که رشد می کنند رشد می کنند و با همان مواد به سفره ما می آیند.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر جوانه لوبیا

کدام ماهی را جایگزین کنیم؟

در شرایط فعلی کشور ما که سرانه مصرف ماهی کم است و ذائقه بسیاری از خانواده ها با غذاهای دریایی همخوانی ندارد، ورود ماهی تیلاپیا اتفاق خوبی است. توصیه متخصصان تغذیه به عدم مصرف با وجود اینکه ماهی تنها منبع ید است، اما بسیاری از خانواده ها به جز در شب یلدا و شب عید، ماهی را بر اساس آداب و رسوم سنتی در برنامه غذایی خود قرار نمی دهند و اجازه نمی دهند بوهای عجیب و غریب و تیغ های آزاردهنده بلعیده شود. این ماهی به طور مرتب و تنوع در گروه غذاهای دریایی شما ایجاد می کند و زنان باردار، مادران شیرده و کودکان باید از مصرف زیاد آن خودداری کنند.

یک فرد بالغ به طور متوسط ​​یک یا دو بار در هفته ماهی می خورد و این زمان را به ماهی های مختلف مانند سالمون، ماهی سفید، سالمون و تن تقسیم می کند. هنگام خوردن تیلاپیا احتیاط کنید زیرا امگا 6 زیاد می تواند باعث بیماری های قلبی عروقی، بیماری های التهابی مانند آرتریت، آسم و آلرژی و بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس شود. این بیماری ها طیف وسیعی دارند و باید در مصرف این نوع اسیدهای چرب دقت کرد.

اصل تنوع را به خاطر بسپارید

متخصصان تغذیه می گویند که ماهی قزل آلا، کولی، ساردین، قزل آلای قهوه ای و ماهی تن دارای امگا 3 بیشتری نسبت به تیلاپیا هستند، بنابراین آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. هیچ ماهی را حذف نمی کنند، اما در مورد میزان مصرف هشدارهای لازم را می دهند.

هر ماه کنسرو نمی شود

از آنجایی که ماهی پروتئین هضم سریع تری نسبت به سایر جایگزین های گوشت قرمز دارد و چربی های ضروری آن برای بدن مفید است، بهتر است انتخاب درستی را در نظر بگیرید. متخصصان تغذیه خوردن ماهی تازه را توصیه می کنند، اما اگر غذاهای کنسرو شده را انتخاب می کنید، بر این باور غلط تاکید کنید که هر ماهی کنسرو شده ماهی تن است. این روزها کنسروهای ماهی مانند سالمون، تن و حتی تیلاپیا در حال بسته بندی هستند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف مولتی ویتامین پرینامکس نیو مام

نسبت مگا 3 به مگا 6 در تیلاپیا

در گوشت آب، در مقایسه با گوشت قرمز و مرغ، رابطه خوبی بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 وجود دارد. مصرف هر دوی این اسیدهای چرب برای بدن ضروری است. در این میان مصرف اسیدهای چرب امگا 3 علاوه بر ارزش غذایی، ارزش سلامتی و پیشگیری از انواع بیماری های قلبی را نیز دارد. تیلاپیا از نظر فنی در تعادل امگا 3 تا امگا 6 نسبت به ماهی هایی مانند سالمون و سالمون پایین تر است. به همین دلیل معمولا قیمت ها در بازارهای جهانی کمتر از آزاد و ماهی قزل آلا است.

اما در ایران وضعیت بازار ماهی تیلاپیا به این دلایل باعث شده است که قیمت آن نسبت به ماهی قزل آلا بیشتر باشد اما پایین بودن نسبت امگا 3 و امگا 6 دلیلی بر این نیست که تیلاپیا از نظر خصوصیات و ارزش غذایی عموما ماهی مضری محسوب شود. واقعیت این است که از آنجایی که سرانه مصرف گوشت در ایالات متحده بیش از حد معمول در سراسر جهان است و در مقابل القاعده، مصرف بیش از حد هر ماده غذایی خالی از اشکال نیست، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان باید ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا را نیز در کنار آن مصرف کنند. تیلاپیا برای افزایش نسبت امگا 3 در بدن. به طور کلی خوردن ماهی تیلاپیا به اندازه خوردن همبرگر مضر نیست.

ویتامین C را با ماهی مصرف کنید

ماهی روغنی باید به صورت تازه مصرف شود و توصیه می شود آن را به مدت طولانی در فریزر نگهداری نکنید. علاوه بر این، ماهی روغنی به حرارت و نحوه پخت آن حساس است. پیشنهاد می کنیم برای این کار از روش بخارپز یا کباب پز استفاده کنید، مصرف پروتئین و خوردن غذاهای غنی از آهن به همراه ویتامین C می تواند به جذب آن کمک کند. برای این منظور می توانید همراه با ماهی کمی آبلیمو یا آب پرتقال مصرف کنید تا بدن آهن آن را کاملا جذب کند.

رژیم غذایی خود را متعادل کنید

تیلاپیا به اندازه سایر ماهی ها سرد است، بنابراین بهتر است مراقب غذاهایی باشید که می خورید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند ماهی را با ادویه هایی مانند زیره، دارچین و زنجبیل برای ایجاد تعادل طبیعی چاشنی کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای خرج کردن دارید ماهی تیلاپیا

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: بهداشت و درمان

******************************************

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *