مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز در مورد خالکوبی .. !!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همه چیز در مورد خالکوبی .. !!

همه چیز در مورد خالکوبی

دیدن استخوان یا فلز در بینی دیگر مرا به یاد رهبران قبایل آفریقا نمی اندازد. بدن خالکوبی شده دیگر مختص جاهلان و جادوگران قبیله نیست. بلکه مدرن. از هنر فیلم گرفته تا ورزشکار و … حتی جوانان ساده باید نوعی تجلی مدرن داشته باشند. اگر کسی اعتراض می کند از نسل امروز نیست و نوعی فسیل محسوب می شود. حتی توجه نمی شود که برخی از این مدها سلامت جسمی و روحی فرد را از بین می برد.

خالکوبی

اگر پدیده ای در جامعه مدرن شود تا مرز افراط پیش می رود که بدون هیچ دانش و علمی در مورد این مد در پس زمینه به یک معضل اجتماعی تبدیل می شود. خالکوبی از قدیم الایام در کشور ما البته در همه جای دنیا وجود داشته اما مدتی است که این موضوع از قالب سنتی خارج شده و آن را از افراط و تفریط به مدی بی فرهنگ و البته غیراخلاقی تبدیل کرده است. خالکوبی مدی است که تا سرحد افکار غیر خدایی و شیطان پرستی پیش رفته و در نهایت به رفتارهایی منجر شده که انسان را صد در صد به سراشیبی می رساند. .

تاریخچه خالکوبی

آرایش بدن با ابزارهای مختلف از زمان های بسیار قدیم رواج داشته است. خالکوبی، تراشیدن، پیرسینگ، سوراخ کردن، رنگ کردن دست و پا با حنا و رنگ آمیزی رنگی از جمله تقسیم بندی های آرایش بدن است. این نوع آرایش در قرن های بعد به روز شد و طرح جدید آن توسط عوامل ابداع شد، اما هرگز در تاریخ تا این حد محبوب نبوده است. خالکوبی در شیطان پرستی سعی می کند ایده ها و افکار خود را با نمادگرایی زیادی ارائه دهد.

در دنیای امروز و جامعه مدرن نمی توان با مد مخالفت کرد. اما با آموزش های علمی و رفتاری می توان آن را هدایت کرد. می توان به جوانان یاد داد که این نوع مد، خود را شکست می دهد

بیشتر بخوانید  نوشته های ناب خوانا 19

یکی از راه های گسترش کیش شیطان پرستی استفاده از بدن، مو، صورت و … است. این افراد اغلب ابروها را می تراشند یا می کشند، رنگ آرایش آنها اغلب سیاه، بنفش و قرمز روشن است، پوست خود را با اشکالی مانند جمجمه، چهره های شیطانی و نمادها خالکوبی می کنند. این نوع خالکوبی ها که معمولا برای جوانان جذاب است، آنها را تشویق به میزبانی از طرح های خود می کند و این پدیده به تدریج در حال گسترش در جامعه است.

خالکوبی و ورزشکاران و بازیگران

یکی از دلایل رواج خالکوبی استفاده از این نوع آرایش توسط ورزشکاران و بازیگران مشهور است که تاثیر زیادی بر گسترش آن خواهد داشت. همین امر باعث شده این مد دردناک در بین مردم رواج پیدا کند.

با یک نگاه گذرا مشخص می شود که خالکوبی در حال گسترش فراتر از سنت و فرهنگ است و این همه تبلیغات پنهان و آشکار و البته قیمت بالا از همین جا سرچشمه می گیرد. با بررسی خالکوبی های برجسته و البته مدرنی که از طریق خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران و البته بازی های رایانه ای به ذهن جوانان تزریق می شود، به این نتیجه می رسد که اندیشه های ضد دینی و شیطانی کاملاً قابل درک است.

پوست از دست رفته

خالکوبی همیشه زیبایی به ارمغان نمی آورد، اما گاهی اوقات باعث از بین رفتن پوست می شود. ممکن است دانه‌هایی در اطراف محل تاتو ایجاد شود و ضایعاتی مانند اسکار ظاهر شود. این دو عارضه شایع هستند، اولی به عنوان گرانولوم و دومی به عنوان کلوئید شناخته می شود. در حالت اول تعدادی گره در اطراف جوهر تاتو ایجاد می شود. این گرانولوم ها گوشتی هستند و می توان آنها را تاتو کرد. در حالت دوم، پلاکت های سفید، دانه ای و سخت به صورت تومور کلوئیدی تجمع می یابند که در این صورت زخم ها خطوط ناحیه خالکوبی را ترک می کنند.

بسیاری از ما زمان، پول و انرژی عاطفی گرانبهای خود را صرف تطبیق با استانداردهایی می کنیم که ارتباط چندانی با ما یا شکل واقعی بدن ما ندارند. هزینه های اقتصادی و عاطفی که ما می پردازیم سرسام آور است. نظارت مداوم و غیرمنطقی بر پدیده مد منجر به سردرگمی شدید ذهنی می شود

بیشتر بخوانید  انفجار در شهرک صنعتی سلفچگان‏

کهیر و آلرژی های پوستی (دانه های قرمز مانند سرخک) در سایر قسمت های بدن که نتیجه واکنش های آلرژیک تاخیری است یا عوارضی که بلافاصله پس از خالکوبی ایجاد نمی شوند.

سرطان پوست نیز می تواند از عوارض خالکوبی باشد، رنگ ها و جوهرهای جدید تاتو هر روز به بازار می آید و بسیاری از آنها مجوز بهداشتی لازم را ندارند. این جوهرها و رنگ ها باعث تحریک و التهاب پوست می شوند. عیب این جوهرها این است که اثرات طولانی مدت استفاده از این جوهرها هنوز مشخص نشده است. این جوهرها می توانند باعث برخی از انواع سرطان شوند.

پشیمانی فایده ای ندارد

طبق نظرسنجی ها، 20 درصد از افراد از خالکوبی خود پشیمان و ناراضی هستند و به دنبال راهی برای پاک کردن آن هستند. دلایل زیادی برای پشیمانی از خالکوبی وجود دارد. یکی از دلایل آن این است که پس از چند سال، حکاکی ها احساس “یکتایی” نمی کنند. دلیل دیگر احساس طرد شدن و طرد شدن از سوی دیگران است، گاهی خالکوبی نظرات منفی را در محیط کار برمی انگیزد و شاید مهم ترین دلیل آن قرار گرفتن در موقعیت های جدید زندگی مانند ازدواج، یافتن شغل جدید و … باشد. که باعث پشیمانی می شود اما این پشیمانی کاری پرهزینه، زمان بر و دردناک است که ممکن است با شکست مواجه شود.

لیزر، جراحی، استفاده از محلول‌های شیمیایی و زخم‌ها روش‌های مختلفی هستند که می‌توان از آنها برای پاک کردن تاتو استفاده کرد. اما هر کدام از این روش ها مشکلات خود را دارند.در حال حاضر لیزر درمانی پرطرفدارترین روش است، البته این روش دارای معایبی مانند کم رنگ شدن بیش از حد پوست، پاکسازی ناقص، حساسیت و هزینه است.

بیشتر بخوانید  مدل معروف چینی که در 2 نقش مرد و زن بازی می کند

کنترل یا مقابله

اگرچه پدیده مد همیشه در تاریخ بشر بوده و به دوره مدرن محدود نمی شود، اما امروزه رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است. بسیاری از ما زمان، پول و انرژی عاطفی گرانبهای خود را صرف تطبیق با استانداردهایی می کنیم که ارتباط چندانی با ما یا شکل واقعی بدن ما ندارند. هزینه های اقتصادی و عاطفی که ما می پردازیم سرسام آور است. نظارت مداوم و غیرمنطقی بر پدیده مد منجر به سردرگمی شدید ذهنی می شود. فرد برای مدت طولانی جذب پدیده ای می شود که با صرف هزینه، زمان و فکر به زودی برای او منسوخ می شود. مد به خودی خود نه خوب است و نه بد. تاریخ نشان داده است که هر گاه مد با گزینش و مطابق با فرهنگ و چارچوب های فکری و اعتقادی جامعه انجام شود، نه تنها موجب نارسایی های فرهنگی و اجتماعی نمی شود; در عوض، به عنوان یک دستاورد اجتماعی، به رشد فرهنگ جامعه کمک کرد.

در دنیای امروز و جامعه مدرن نمی توان با مد مخالفت کرد. اما با آموزش های علمی و رفتاری می توان آن را هدایت کرد. می توان به جوانان یاد داد که این نوع مد، خود را شکست می دهد. جوانان ما باید با هویت دینی و ملی کشور خود آشنا باشند. این آموزش باید از مدارس و کتاب های درسی شروع شود و با رسانه های جمعی ادامه یابد. آموزش صحیح می تواند ما را از افراط های معمول این گرایش که برای افراد جامعه بسیار خطرناک است دور کند و به کارکردهای مثبت آن منجر شود.

مد مثبت یعنی سازگاری با پیشرفت اجتماعی دیگران و استفاده از دستاوردهای مثبت تمدن دیگران ضمن رفع کاستی های زندگی اجتماعی، ما را از زندگی روزمره دور کرده و باعث ارتقای جامعه می شود.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *