همه چیز در مورد آفت دهان


 درد در دهان

توضیح کامل درد در دهان این یک زخم دردناک است مخاط دهانی می آیند و می روند. درد در دهان سرطان نیست. زخم های دهان ممکن است با عفونت تبخال (ناشی از ویروس تبخال) اشتباه باشد. این نوع زخم می تواند در هر دو جنس ایجاد شود، اما در زنان شایع تر است.

درد در دهان

علائم معمول زخم های دهان به شرح زیر است: کوچک، بسیار دردناک، کم عمق و پوشیده از یک غشای خاکستری. مرز آنها توسط یک هاله قرمز روشن احاطه شده است. این زخم ها می توانند التیام پیدا کنند لب ها، لثه ها، گونه های داخلی، زبان، کام و گلو به نظر می رسد. در هنگام حمله آفات معمولاً 2-3 زخم ظاهر می شود اما ظهور ناگهانی 10-15 زخم با بقیه زخم ها بعید نیست. زخم ها می توانند در ۲ تا ۳ روز اول به قدری دردناک باشند که فرد در خوردن یا صحبت کردن احساس ناراحتی کند. گاهی اوقات 24 ساعت قبل از ظاهر شدن زخم، احساس گزگز یا گزگز وجود دارد.

علت دقیق ناشناخته است، اما موارد زیر محتمل تر است: استرس عاطفی یا فیزیکی، اضطراب یا پریشانی و عصبی بودن.قاعدگی در اثر آسیب به مخاط دهان به دلیل ناهمواری دندان مصنوعی، غذای داغ، مسواک زدن یا کار دندان ایجاد می شود. عفونت های ویروسی

عواملی که خطر انجام کارهای اخیر دندانپزشکی را افزایش می دهد.

پیشگیری حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و به طور منظم دندان های خود را مسواک بزنید بهداشت دهان و دندان حفظ شود. تا حد امکان سعی کنید استرس نداشته باشید. از تماس نزدیک با افراد آلوده خودداری کنید. توجه داشته باشید که آفت بیشتر بعد از خوردن چه نوع غذایی رخ می دهد. از خوردن غذاهایی که به نظر می رسد باعث حمله می شوند خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  12 راه برای خلاص شدن از شر کبودی و شل کردن عضلات بدن

• بیشترین نتیجه مورد انتظار طاعون Vounds آنها در عرض 2 هفته بدون بر جای گذاشتن جای زخم بهبود می یابند. حملات مکرر یک آفت رایج است. طاعون می تواند به صورت یک زخم تا 2 تا 3 بار در سال رخ دهد تا زمانی که زخم های متعدد بدون وقفه ظاهر شوند.

عوارض جانبی احتمالی در موارد شدید، زمانی که خوردن و آشامیدن مشکل می شود، بدن ممکن است دچار کم آبی شود.

• • •رفتار

• اصول کلی ممکن است توصیه شود که زخم را از بین ببرید تا آفت از بین برود. عفونت های تبخال متمایز کردن، یا شاید اگر عفونت باکتریایی اگر ثانویه وجود داشته باشد آن را تشخیص می دهد. 3 بار یا بیشتر در روز دهان خود را با آب نمک بشویید (نصف قاشق چای خوری نمک را در حدود یک لیوان آب حل کنید) به شرطی که خیلی دردناک نباشد.

به طور مرتب زخم ها را با یک گوشه یا چیزی مشابه آغشته به پراکسید هیدروژن 2٪ پاک کنید. اگر چرک ناشی از دندان های زبر، دندان مصنوعی یا دندان مصنوعی است، به دندانپزشک مراجعه کنید. برفک دهان تا زمانی که این نوع مشکلات حل نشود بهبود نمی یابد.

بی حس کننده های موضعی برای تسکین درد خمیر حاوی یک مشتق استروئیدی در ترکیب با تریامسینولون استونید است. اگر به محض شروع زخم مالیده شود، می تواند از درد جلوگیری کند. داروی تجویز شده برای حمله آفت قبلی را نگه دارید. در صورت ظهور مجدد آفات فورا مصرف شود. هرچه درمان زودتر شروع شود، طاعون خفیف تر است.

بیشتر بخوانید  ۱۶ روش معجزه آسای کاهش فشار خون

• هیچ محدودیتی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

رژیم غذایی هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد، به جز پرهیز از غذاهایی که طاعون را تشدید می کنند. هنگامی که بیماری بهبود یافت، تا جایی که ممکن است مایعات بنوشید و از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. برای کاهش درد، مایعات را با چنگال بنوشید. غذاهایی که کمتر باعث ایجاد درد می شوند عبارتند از: شیر، ژلاتین، مایعات، ماست و بستنی.

در این صورت اگر دمای بدن شما به 38.9 درجه سانتیگراد یا بیشتر رسید، با پزشک مشورت کنید. اگر با وجود درمان، آفت در عرض 3 روز بهبود نیافت. – اگر درد غیر قابل تحمل است و با درمان قابل کاهش نیست. – اگر کودک مبتلا به درد دهان برای کاهش وزن درد دارد.

منبع: مجله سلامت


دیدگاهتان را بنویسید