همه چیز درمورد میکروپیگمنتیشن ابرو



میکروپیگمنتیشن ابرو چیست ؟


میکروپیگمنتیشن ابرو نوعی متد مدرن از هاشور ابرو می باشد که ریز دانه های رنگی را در فاصله ای بین لایه اپیدرم (سطحی) و لایه درم (زیرین) پوست تزریق کرده و از این طریق خطوطی بسیار شبیه به موهای طبیعی ابرو طراحی می کند.


این روش بر اساس اصول پزشکی، توسط پیگمنتر و با استفاده از دستگاه های پیشرفته و استاندارد که مواد مصرفی آن از انواع یکبار مصرف است، انجام می شود. بر خلاف رنگ های شیمیایی مورد استفاده در تاتو، رنگ های استفاده شده در میکروپیگمنتیشن با انواع پوست سازگارند، ماندگاری بهتری داشته و به ندرت تغییر رنگ می دهند.


میکروپیگمنتیشن ابرو/قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو


میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه کسانی مناسب است ؟


با اینکه انجام میکروپیگمنتیشن یک امر شخصی است و ممکن است شخصی بر حسب سلیقه بخواهد آن را انجام دهد یا نه، اما می توان گفت افراد زیر می توانند این تکنیک را به عنوان روشی کاربردی برای ابروهایشان به کار ببرند:


  1. افرادی که اهل تغییر هستند و دوست دارند فرم جدیدی به ابروهای خود بدهند. مثل افرادی که تمایل دارند به ابروهای خود قوس بیشتری بدهند.

  2. افرادی که برای آرایش ابروهایشان نمی توانند روی مواد آرایشی حساب کنند چرا که به این مواد حساسیت دارند.

  3. افرادی که زندگی شخصی و کاری پر مشغله ای دارند در عین حال دوست دارند همیشه آراسته باشند.

  4. افرادی که دارای ابروهایی نازک هستند اما تمایل دارند ابروهایی با عرض بیشتر داشته باشند.

  5. افرادی که ابروهایشان کم پشت است و به دنبال راهی برای پرپشت کردن ابروهایشان می گردند.

  6. افرادی که حادثه ای برایشان پیش آمده که بر فرم ابروهایشان تاثیر گذاشته است و یا به هر علت دیگری حس می کنند فرم ابروی نازیبایی دارند.


فیلم میکروپیگمنتیشن ابرو/ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو/


تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با هاشور ابرو


هاشور ابرو در واقع تکنیکی است که به اجرا و طراحی خط موی ابرو و همچنین قرینه سازی فرم ابروها می پردازد. با این کار ابروها جلوه ای جذاب و متناسب با فرم صورت پیدا می کنند. هاشور ابرو در واقع جایگزینی مدرن برای روش تهاجمی و خطرناک تاتوی ابرو می باشد.


هاشور ابرو با 2 تکنیک متفاوت انجام می شود یکی از این تکنیک ها، میکروپیگمنتیشن می باشد و دیگری میکروبلیدینگ ابرو. از این رو به هاشور ابرو با روش میکروپیگمنتیشن در اصطلاح میکروپیگمنتیشن ابرو گفته می شود.


علاوه بر این میکروپیگمنتیشن متدی است که تنها برای ابروها به کار نمی رود بلکه می توان آن را در بخش های دیگر صورت نیز به عنوان عملی زیبایی و یا درمانی به کار گرفت. این بخش ها می تواند شامل چشم، لب، موی سر، ابروها و مژه باشد.


دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو/میکروپیگمنتیشن ابرو و میکروبلیدینگ ابرو چیست


ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


میزان ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو از 1 تا نهایت 5 سال می باشد. با این وجود عوامل مختلفی هستند که می توانند بر میزان این ماندگاری افزوده و یا از ان بکاهند. این عوامل عبارتند از:


1. میزان قرار گیری فرد در معرض نور آفتاب برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


بهتر است فرد پس از هاشور کمتر در معرض نور خورشید باشد در غیر این صورت ماندگاری هاشور به شدت کم می شود.


2. جنس، نوع و ضخامت پوست برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


افرادی که جنس پوست آن ها به چربی متمایل تر اثرات هاشور خیلی زودتر از روی صورت آن ها محو می شود.


3. سیگار کشیدن و مصرف الکل یا عدم انجام آن ها برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


افرادی که سیگاری هستند یا الکل مصرف می کنند نباید انتظار ماندگاری طولانی مدتی از هاشور داشته باشند.


4. مدل اجرای هاشور برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


اینکه پیگمنت آرتیست چقدر ماهرانه کار شما انجام داده باشد می تواند بر دوام یا عدم ماندگاری هاشور ابرو بسیار تاثیر گذار باشد.


4.جنس رنگ برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


بدیهی است رنگ های اصل، مرغوب و باکیفیت اثرات جذاب تر و ماندگارتری از خود به جای خواهند گذاشت.


5. آب و هوا برای ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو


معمولا افرادی که در محیط های دارای آب وهوای مرطوب و شرجی تر زندگی می کنند ماندگاری هاشور ابرو به دلیل عرق کردن زیاد در آن ها دوامی ندارد.


عوارض میکروپیگمنتیشن ابرو/مزایای میکروپیگمنتیشن ابرو


دستگاه های مورد نیاز برای میکروپیگمنتیشن ابرو


صرفا دستگاه هایی که برای میکروپیگمنتیشن ابرو استفاده می شود فقط برای کاشت ابرو نیست و برای تاتو ابرو، خط چشم و لب هم می توان از آن استفاده کرد. برخی از دستگاه های میکروپیگمنتیشن ابرو ممکن است بسیار قیمت بالایی داشته باشد و برخی قیمت قیمت پایین تر.


ولی این به این معنی نیست اگر دستگاهی قیمت پایین تری داشت پس بی کیفیت است خیر. برخی دستگاه ها به دلیل اینکه برند شرکت خاصی هستند قیمت بالاتری دارند.


نکته ای که شما هنگام خرید مدل های مختلف این دستگاه ها باید توجه کنید قدرت موتور آن است. هرچه قدرت موتور دستگاه قوی تر باشد قدرت کاشت آن هم بهتر و بیشتر می شود.


نکته مورد توجه بعدی نوع کارتریج آن است، سوزن های مختلفی برای این دستگاه ها وجود دارد ولی سه نوع پیچی، تی و سرپلاک مهمترین و پرطرفدارترین آن است.


سوزن تی بین این سه نوع ضعیف تر است به این دلیل که خون و رنگ را در خود می کشد و از لحاظ بهداشتی خیلی توصیه نمی شود و همینطور کاشت ضعیف تری هم به شما می دهد. معمولا دستگاه های میکروپیگمنتیشن ابرو که قدرت موتور پایینی دارند سوزن آن ها از نوع تی می باشد.


سوزن پیچی اما محفظه بسته ای دارد و مانع از ورود خون و رنگ به داخل دستگاه می شود و کاشت عمقی و خیلی بهتری به شما می دهد. سرپلاک که قوی ترین نوع از بین این کارتریج هاست دارای محفظه یا پیچ نیست به صورت میخ در دستگاه چفت می شود.


این مدل کارتریج فقط به دستگاه های مخصوص خود وصل می شود و قابلیت اتصال به دستگاه های پیچی و تی را ندارد. همیشه قبل از خرید دستگاه به کیفیت و اصل بودن آن دقت کنید و هیچوقت کیفیت را فدای پول نکنید.


روش انجام میکروپیگمنتیشن ابرو/قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو


میکروپیگمنتیشن ابرو چگونه انجام می شود ؟


در مراکز معتبر و بهداشتی قبل از هر اقدامی پیگمنتر دستکش یکبار مصرف خود را می پوشد. سپس فرم ابرو را به شکلی موقت طراحی کرده و در صورت تمایل فرد برای دائمی کردن آن طرح اقدام می کند.


برای این کار از یک دستگاه با قابلیت تنظیم دور موتور که در نوک آن سوزن های ظریفی وجود دارد استفاده می کند. علاوه بر آن رنگ ها درون کارتریج های یکبار مصرف ریخته می شوند که به منظور افزایش ایمنی و کاستن خطر انتقال بیماری ها هر بار تعویض می شود.


پیگمنتر از طریق این سوزن ها سطح پوست را خراش می دهد. این خراش باعث می شود تا لابه لای موهای ابرو رنگ به درون پوست و به شکل خطوط مویی نفوذ کند. مدت زمانی که طول می کشد تا عمل میکروپیگمنتیشن به اتمام برسد حدود 2 ساعت می باشد.


البته در مواردی تمامی این مراحل ظرف 20 دقیقه به اتمام می رسد و در نهایت فرد با ابروهایی خوش فرم و زیبا روبرو خواهد شد.


میکروپیگمنتیشن ابرو اصفهان/میکروپیگمنتیشن ابرو مشهد


بیشتر بخوانید:


تاتو خط لب


آموزش کامل تاتو رژ لب و عوارض انجام آن


انواع مدل های تاتو خط چشم و مراقبت های لازم بعد از آن


مراقبت های لازم بعد از سایه دائمی ابرو + تفاوت سایه ابرو با تاتو


هاشور ابرو سه بعدی چگونه انجام می شود ؟ + ویدیو آموزشی


بیشتر بخوانید  معجزه اسکراب3 ( جو و عسل و ماست)

دیدگاهتان را بنویسید