همه چیز درباره کلشی سین


کلشی سین

کولشی سین به پیشگیری یا درمان حملات نقرس استفاده می شود. این بیماری از اسید اوریک بیش از حد در خون رخ می دهد. حمله نقرس زمانی رخ می دهد که اسید اوریک فعال شود التهاب (درد، قرمزی، تورم و گرما) با جزئیات در با دلگرم کننده برای آشنایی بیشتر با این دارو با ما همراه باشید.

کلشیزین

فارماکولوژی قبل از مصرف نحوه انجام اقدامات احتیاطی عوارض جانبی

نقرس سینوسی کلخیک درمان نمی کند، اما از حملات نقرس جلوگیری می کند. کولشی سین وان مسکن معمولی در نظر گرفته نمی شود و درد زیادی را تسکین نمی دهد درمان بیماری نادری به نام تب مدیترانه ای خانوادگی (FMF) در بزرگسالان و کودکان بیش از 4 سال استفاده شده است.

کلشیسین به دو صورت قابل استفاده است. اکثر مردم به طور منظم مقادیر کمی را در یک دوره زمانی طولانی (ماهها یا حتی سالها) برای جلوگیری از تشنج شدید یا سایر مشکلات التهابی مصرف می کنند. سایر افراد تنها زمانی که برای از بین بردن حمله ای که رخ می دهد نیاز به دارو باشد، مقادیر زیادی از کلشی سین را در مدت زمان کوتاهی (چند ساعت) مصرف می کنند. این می تواند بسیار جدی باشد، باید با پزشک خود در مورد مزایا و معایب استفاده از این دارو صحبت کنید. .

کلشی سین همچنین در سایر بیماری های خاص با شرایط پزشکی زیر استفاده می شود:

آمیلوئیدوز

هنگام تصمیم به مصرف، بهتر است خطرات مرتبط با این دارو را در نظر بگیرید و فواید آن را بسنجید. این تصمیم توسط پزشک و شما گرفته می شود. برای این دارو باید نکات زیر را در نظر گرفت:

آلرژی و حساسیت

اگر تا به حال واکنش غیرعادی یا آلرژیک به این دارو یا هر داروی دیگری داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. علاوه بر این، سایر آلرژی‌ها مانند آلرژی‌های غذایی، آلرژی‌های مواد نگهدارنده و حساسیت‌های حیوانی را با پزشک خود در میان بگذارید. برای محصولاتی که تزریق نمی شوند، دستورالعمل روی بسته بندی و ترکیب دارو را به دقت مطالعه کنید.

فرزندان

هیچ مطالعه مناسب مرتبط با سن در مورد اثرات کلشی سین در کودکان مبتلا به نقرس انجام نشده است. ایمنی و اثربخشی دارو ثابت نشده است مطالعات مربوطه تا به امروز هیچ مشکل یا محدودیتی را برای کودکان مبتلا به FMF نشان نداده است. با این حال، ایمنی و اثربخشی کلشی سین در کودکان زیر 4 سال مبتلا به FMF ثابت نشده است.

سالمندان

تحقیقات قبلی هیچ مشکل یا محدودیتی در مصرف این دارو در افراد مسن نشان نداده است، در بیماران قلبی، کلیوی، کبدی باید با احتیاط و تا حد امکان کمتر مصرف شود.

بیشتر بخوانید  8 خاصیت شگفت انگیز روغن کبد کوسه

دوره بارداری

بیماری کبد؛ در بیماران مبتلا به این بیماری نباید استفاده شود.

کلشیزین

نحوه استفاده از کلشی سین

این دارو توسط پزشک برای بهبود وضعیت فعلی شما برای شما تجویز شده است. این دارو را بیش از حد یا بیشتر از زمانی که تجویز شده است، مصرف نکنید. این دارو همراه با دستورالعمل هایی برای راهنمایی بیماران ارائه می شود. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و آنها را دنبال کنید. اگر سوالی دارید با پزشک خود تماس بگیرید این دارو را می توان با غذا یا بدون غذا استفاده کرد.

برای بیمارانی که به طور منظم مقادیر کمی کلشی سین مصرف می کنند (درمان پیشگیرانه):

این دارو را طبق دستور پزشک و به طور منظم استفاده کنید. اگر برای جلوگیری از حملات نقرس از کلشی سین استفاده می کنید و داروهای دیگری برای کاهش اسید اوریک در بدن خود مصرف می کنید، ممکن است پس از مدتی مصرف کلشی سین را متوقف کنید. با این حال، اگر مصرف این دارو را خیلی زود قطع کنید، حملات ممکن است برگردند یا بدتر شوند.

اگر برای جلوگیری از حملات نقرس از کلشی سین استفاده می کنید، با پزشک خود در مورد مصرف داروی دیگری برای پیشگیری از نقرس صحبت کنید. اکثر مردم به طور منظم مقادیر کمی را در یک دوره زمانی طولانی (ماهها یا حتی سالها) برای جلوگیری از تشنج شدید یا سایر مشکلات التهابی مصرف می کنند. سایر افراد تنها زمانی که برای از بین بردن حمله ای که رخ می دهد نیاز به دارو باشد، مقادیر زیادی از کلشی سین را در مدت زمان کوتاهی (چند ساعت) مصرف می کنند. این می تواند بسیار جدی باشد، باید با پزشک خود در مورد مزایا و معایب استفاده از این دارو صحبت کنید. .

برای بیمارانی که از مقادیر زیادی کلشی سین برای کاهش تشنج استفاده می کنند:

  • در اولین علائم حمله از دارو استفاده کنید.
  • بلافاصله پس از از بین رفتن درد یا با مشاهده اولین علائم تهوع، استفراغ، درد شکم یا اسهال، مصرف دارو را قطع کنید. همچنین زمانی که مقدار زیادی از دارویی را که پزشک برای هر حمله تجویز کرده مصرف می کنید، مصرف کلشی سین را قطع کنید، حتی اگر درد از بین نرود یا عوارض جانبی نداشته باشد.
  • حتی اگر بعد از مصرف چند دوز اول احساس بهبودی کردید، دارو را تا پایان درمان مصرف کنید.
  • گریپ فروت و عصاره گریپ فروت ممکن است اثرات کلشی سین را بر بدن افزایش دهد. هنگام مصرف این دارو گریپ فروت نباید خورد.
بیشتر بخوانید  روش ساده تهیه پودر مکمل گیاهی خانگی برای افزایش وزن

مصرف

بیمار باید دارو را طبق دستور پزشک یا دستورالعمل روی برچسب دارو استفاده و مصرف کند. میزان مصرف دارو به شدت بیماری و اثربخشی دارو بستگی دارد. تعداد داروهای مصرف شده در طول روز، فاصله زمانی بین هر بار استفاده از کپسول و دوره زمانی مجاز برای استفاده از دارو تا حد زیادی به شدت بیماری و نوع دارو بستگی دارد.

اشکال خوراکی (کپسول)؛ برای جلوگیری از عود نقرس

بزرگسالان: 0.6 میلی گرم یک یا دو بار در روز. در صورت نیاز پزشک ممکن است دوز شما را افزایش دهد. با این حال، دوز معمولاً بیش از 1.2 میلی گرم در روز نیست.
کودکان: مصرف و مقدار مصرف باید توسط پزشک تعیین شود.

برای تب مدیترانه ای خانوادگی (FMF)

بزرگسالان و نوجوانان: 1.2-2.4 میلی گرم در یک یا دو دوز منقسم روزانه. پزشک ممکن است دوز شما را در صورت نیاز تنظیم کند.
کودکان 6 تا 12 ساله: 0.9 تا 1.8 میلی گرم در یک یا دو دوز منقسم در روز
کودکان 4 تا 6 ساله: 0.3 تا 1.8 میلی گرم داده در یک یا دو دوز منقسم در روز
کودکان زیر 4 سال: مصرف و مقدار مصرف باید توسط پزشک تعیین شود.

برای حملات نقرس

بزرگسالان: 1.2 میلی گرم در اولین نشانه حمله نقرس، 0.6 میلی گرم پس از 1 ساعت. دوز معمولاً 1.8 میلی گرم در یک دوره 1 ساعته است.
کودکان: مصرف این دارو توصیه نمی شود.

در صورت فراموش کردن یک دارو چه باید کرد؟

اگر بیمار یک نوبت را فراموش کرد، باید به محض اینکه به او یادآوری شد، آن را مصرف کند. اگر نوبت بعدی نزدیک است، باید نوبت بعدی را رها کند و به برنامه منظم دارویی خود بازگردد. دوز نباید دو برابر شود.

در صورت استفاده بیش از حد و شرایط اضطراری چه باید کرد؟

در این صورت به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و اگر وضعیت بیمار وخیم شد و نتوانست نفس بکشد با آمبولانس تماس بگیرید.

هنگام استفاده از دارو چه مسائل غذایی را باید در نظر گرفت؟

به رژیم معمول روزانه خود ادامه دهید تا زمانی که درمانگر رژیم غذایی خاصی را توصیه کند.

نحوه نگهداری دارو

  • از قرار دادن دارو در معرض نور مستقیم خورشید، رطوبت و آتش خودداری کنید.
  • دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • از داروهای قدیمی خودداری کنید.
  • دارو را در یخچال نگهداری کنید.
  • از پزشک خود در مورد نحوه دور انداختن داروهای بدون نسخه سوال کنید.

اقدامات پیشگیرانه

مصرف کننده دارو باید به طور منظم به پزشک خود مراجعه کند تا بهبودی خود را تحت نظر داشته باشد.
اگر در حین مصرف این دارو الکل مصرف کنید، به احتمال زیاد دچار مشکلات معده خواهید شد. همچنین مصرف بیش از حد الکل باعث افزایش میزان اسید اوریک در خون می شود که می تواند اثرات کلشی سین را برای جلوگیری از حملات نقرس کاهش دهد. بنابراین، افرادی که کلشی سین مصرف می کنند باید مصرف الکل خود را محدود کنند.

بیشتر بخوانید  برنامه بدنسازی بانوان با گروه متخصص فیتنس

برای بیمارانی که مقادیر کمی از کلشیسین معمولی دریافت می کنند (درمان پیشگیرانه)

حملات نقرس یا سایر مشکلات ناشی از التهاب ممکن است در طول درمان رخ دهد. با این حال، تشنج یا سایر مشکلات باید کمتر رخ دهد و نباید قبل از شروع کلشی سین بدتر شود. حتی اگر فکر می کنید که کلشی سین خوب عمل نمی کند، مصرف آن را قطع نکنید یا دوز را افزایش ندهید. در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.
کلشی سین به طور موقت تعداد گلبول های سفید خون را کاهش می دهد که خطر عفونت را افزایش می دهد.

همچنین می تواند تعداد پلاکت ها را که برای لخته شدن خون مورد نیاز است کاهش دهد. در این مورد، به ویژه زمانی که حجم خون کم است، احتیاطات خاصی لازم است، برای کاهش خطر عفونت و خونریزی، موارد زیر را انجام دهید:

از معاشرت با افراد مبتلا به عفونت خودداری کنید. اگر رنج می برید عفونت یا تب یا لرز، سرفه یا گرفتگی صدا، درد کمر یا لگن، یا ادرار با درد شدید فوراً با پزشک تماس بگیرید.
اگر متوجه آنها شدید بلافاصله خونریزی یا کبودی غیرمعمول، قطران، مدفوع سیاه، خون در ادرار یا مدفوع، یا لکه های قرمز روی پوست برو پیش دکترت
هنگام استفاده مراقب باشید مسواک، نخ دندان یا خلال دندان بودن. پزشک، دندانپزشک یا پرستار شما ممکن است گزینه های دیگری داشته باشند

دندان و لثه را توصیه کنید. قبل از انجام هر گونه عمل دندانپزشکی با پزشک خود مشورت کنید.
هنگام استفاده از وسایل تیز مانند تیغ یا ناخن گیر مراقب باشید. از ورزش یا شرایطی که باعث کبودی یا آسیب می شود خودداری کنید. از داروهای دیگر، از جمله داروهای تجویزی یا بدون نسخه، داروها و مکمل های گیاهی یا ویتامینی، بدون مشورت با پزشک خود استفاده نکنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید کلشی سین

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید