همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس


به گزارش سلام نو، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا فرش ایرانی یا ایرانی در همه جای دنیا معروف است یا می گویند در بین فرش ها بهترین است؟ خوب، باید ربطی به تاریخ و ریشه او داشته باشد. بهترین مکان برای آشنایی با فرش ایرانی و تاریخچه جذاب آن، موزه فرش ایران است. در این موزه جالب انواع فرش های ایرانی را خواهید دید. به الگوی آن نگاهی بیندازید، هر کدام داستان منحصر به فرد خود را در قالب گره، آج و رنگ به شما می گوید.

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

درباره فرش ایرانی

آیا می دانید قدمت قالی بافی در ایران به عصر مفرغ در حدود 5000 سال قبل از میلاد می رسد؟ متاسفانه فقط چند تکه از آن فرش ها باقی مانده است. فرش یکی از مهم ترین و شاخص ترین اشیای خانه ایرانی است. شما می توانید آنها را در همه اشکال، رنگ ها و انواع پیدا کنید.

این کفپوش های مستطیل شکل زیبا که به آن ها فرش می گوییم مملو از نقش های جالب و نمادین هستند. گاه داستان های قدیمی از قهرمانان و اسطوره های ایرانی می گویند و گاه نمایانگر عناصر طبیعی ایران هستند. بچه های ایرانی زمان زیادی را صرف تماشای این چهره ها و بازی با آنها کردند. شاید شبنم سفید از شهنما و البته همیشه موفق به شکست آنها شده اند!

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

قالی بافی در ایران

ایران انواع مختلفی از فرش و انواع دیگر مانند قالیچه، قالیچه و … دارد که به سادگی می توان به همه آنها فرش گفت. می توان آن را روی زمین، دیوار، تخت و جاهای دیگر قرار داد. عجیب نیست که بگوییم فرش برای ایرانیان تقوا است، زیرا تقریبا در هر خانه ایرانی راه رفتن با کفش بر روی آن ممنوع است. در ایران قالی بافی شغل نیست، هنر است.

بیشتر بخوانید  مسن ترین زن ایران پیدا شد! | فاطمه نوروزی در سلامت کامل به سر میبرد

علاوه بر این، فرش های ایرانی نشان دهنده عناصر فرهنگی اقوام مختلف ایرانی است که بسیار متنوع هستند. بهترین نوع فرش، فرش دستبافت است. نکته جالب در مورد این قالیچه های دستبافت این است که اکثر آنها نقش و نگار ندارند. بانوی فرش فقط از تخیل خود برای این کار استفاده می کند. شگفت انگیز نیست؟

این کفپوش ها چیزهای زیادی در مورد تاریخ، فرهنگ و هنر ایران برای شما دارند. خوشبختانه در موزه فرش ایران می توانید با این صنایع دستی زیبا آشنا شوید. این گنجینه خارق‌العاده‌ای است که در آن می‌توانید فرش‌هایی از زمان‌های مختلف و سراسر ایران را ببینید، از فرش‌های زیبای اصفهان گرفته تا فرش‌های دستبافت دوست‌داشتنی عشایر کشکی.

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

موزه معماری فرش ایران

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد خود ساختمان موزه است. اگر دقت کنید می بینید که این ساختمان شبیه یک ماشین قالی بافی غول پیکر است! این هنر با امضای عبدالعزیز میرزا فرمانفرمایان معمار این موزه است. او همچنین ساختمان را به گونه ای طراحی کرد که ستون ها برای کاهش دمای گرم تابستان بر ساختمان سایه بیاندازند. این موزه دارای دو سالن اصلی است که یکی برای نمایش بیش از 150 نوع فرش ایرانی و دیگری برای نمایشگاه های مختلف موقت و فصلی است.

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

موزه تاریخ فرش ایران

موزه فرش ایران در 20 بهمن 1357 افتتاح شد و در ابتدا تعداد محدودی فرش ایرانی در این موزه وجود داشت. همچنین هدف اصلی از تاسیس این موزه توسعه هنر فرش و جمع آوری انواع فرش از سراسر کشور بوده است. در نتیجه، موزه به منبعی عالی برای تحقیقات فرش برای همه دوستداران هنر و فرهنگ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید  شرط سانا برای گفتگوهای جدی صلح - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

مکان موزه فرش ایران

اول اینکه برای پیدا کردن موزه فرش ایران کار سختی نخواهید داشت. در گوشه شمال غربی پارک لاله، تقاطع فاطمی و کارگرا واقع شده است. شما می توانید به راحتی با وسایل نقلیه عمومی یا با ماشین به آنجا برسید. همچنین نزدیک ترین ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی است و در خیابان کارگر شمالی اتوبوس هایی وجود دارد که شما را به موزه می برند. دوم، نه تنها می توانید از پارک زیبای لاله ها دیدن کنید، بلکه موزه جالب دیگری نیز در نزدیکی آن وجود دارد. موزه هنرهای معاصر تهران نیز در پارک لاله در ضلع غربی قرار دارد.

خیابان فوق العاده ولیعصر، طولانی ترین خیابان خاورمیانه را فراموش نکنید.

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

مکانی برای غذا خوردن در نزدیکی موزه فرش ایران

اگر گرسنه شدید در کارگر شمالی و خیابان ولیعصر رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. غذاهای ایرانی یا فست فود را می توانید در باروج، کلبه شاندیز، گریل (شیخ بهایی)، صدرا اعظم و اعوانی امتحان کنید.

همه چیز درباره موزه فرش ایران + عکس

اقامتگاه نزدیک موزه فرش ایران

موزه فرش ایران در قلب تهران واقع شده است، بنابراین گزینه های اقامتی زیادی دارید. در واقع می توانید هتل 5 ستاره بین المللی لاله را از موزه ببینید. همچنین هتل های ورزشی، هتل حجاب، هتل بین المللی اسپیناس در بلوار تهران، هتل امید، هتل پرشین انقلاب و هتل های دیگری برای انتخاب وجود دارند.

https://apochi.com/vp-content/uploads/2018/05/Where-to-Stai-5-1.jpeg

دیدگاهتان را بنویسید