مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه چیز درباره داروی شیشه + عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ما همه چیز را می خواهیم شیشه یا به عبارتی یخ در این قسمت دلگرم کننده با من باش.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

خواندن این مقاله از شیشه، کریستال، یخ و اکستازی اطلاعات بسیار خوبی به دست خواهید آورد. یکی از رایج ترین داروهایی که امروزه استفاده می شود یخ، شیشه یا کریستال است. نام این دارو این است که در برخی موارد ظاهر آن شبیه به تکه های شیشه یا تکه های کوچک یخ است اما بیشتر به صورت دانه های ریز است. این ماده در اروپا و آمریکا بیشتر به یخ معروف است. شابو که در آسیای جنوب شرقی و شرق دور رایج است نیز شباهت هایی با این ماده دارد.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

شیشه و تاثیر آن بر بدن

مت آمفتامین که شکل آن نامیده می شودشیشهمعلوم است که نام یک ماده روانگردان است. این ماده اعصاب را تحریک می کند. گاهی اوقات متامفتامین توسط پزشکان برای بیماری های خاصی تجویز می شود که با تأثیر مستقیم بر مکانیسم های مغز باعث شادی و هیجان می شود.

مت آمفتامین همچنین می تواند باعث اختلالات شدید خواب یا بی خوابی شدید شود. مصرف کننده از بی اشتهایی شدید رنج می برد و ساعت ها یا حتی روزها اشتها ندارد. این ماده در عین حال باعث تشنگی می شود و مصرف کننده باید آب فراوان بنوشد.
این ماده در سال 1893 در ژاپن ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی، آمریکایی و آلمانی برای رفع خستگی و افزایش انرژی استفاده شد. پس از جنگ، مواد مخدر باقیمانده وارد بازار ژاپن شد و مصرف متامفتامین همه گیر شد و به همین دلیل مصرف آن ممنوع شد.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

عوارض خطرناک مصرف داروی شیشه

اعتیاد چه ضرری برای مصرف مواد مخدر شیشه دارد و عوارض خطرناک این داروی خطرناک چیست!
مصرف شیشه و مواد توهم زا با حذف سرکوبگرهای مغزی باعث می شود که فرد به جای بریدن جنین، فرزند خود را به دلیل توهم سر برید.

دکتر نبی متخصص مغز و اعصاب گفت: مواد روانگردان و مواد توهم زا گروهی از مواد مخدر هستند که باعث اعتیاد می شوند. موادی مانند شیشه اثرات روانی دارند و اگرچه فرد در ابتدا از آنها برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می کند، اما می تواند به قسمت هایی از مغز آسیب برساند.

یکی از خصوصیات منفی این مواد توهم زا بودن آنهاست. متأسفانه برخی از اطرافیان شما را تشویق به مصرف این داروها می کنند و به شما می گویند که آرام باشید و در خلسه غرق شوید و بدتر از آن، عدم تجربه و عدم بینایی شما می تواند شما را برای مصرف این داروها به چالش بکشد.

این متخصص مغز و اعصاب در توضیح اثر توهم زایی این داروها گفت: این داروها با تغییر انتقال دهنده های عصبی یا واسطه های شیمیایی که واسطه های شیمیایی در مغز هستند عمل می کنند و باعث ایجاد توهم و هذیان می شوند. با این توهمات، انسان دست به کارهای غیرعادی می زند و احساس می کند که بال دارد، پرنده است و از پنجره به بیرون پرت می شود. برخی موارد نشان می دهد که افراد پس از مصرف این ماده مخدر به تصور اینکه در بزرگراه خالی هستند، به سرعت از این طرف بزرگراه به آن طرف بزرگراه دویدند و با خودروها تصادف کردند.

بیشتر بخوانید  عمر طولانی مرد یا زن؟

توهمات شنوایی در بسیاری از بیماری های روانپزشکی شدید مانند اسکیزوفرنی رایج است که در آن فرد صداهایی را می شنود که او را مجبور به انجام برخی کارها می کند. اما توهمات بینایی در بیماری های عصبی بسیار مهم است، این توهمات ریشه ارگانیک دارند، یعنی به دلیل تخریب ساختاری مغز یا عدم تعادل واسطه های شیمیایی رخ می دهند، بنابراین توهمات بینایی در اختلالات عصبی اهمیت بیشتری دارند.

بسیاری از بیماری هایی که مغز را تحت تاثیر قرار می دهند با توهمات بینایی و همچنین استفاده از بسیاری از داروهایی که باعث ایجاد توهمات بینایی می شوند مرتبط هستند که برای کاهش این توهمات باید متوقف شود. کاهش دوپامین و استیل کولین و افزایش نوراپی نفرین باعث توهم بینایی می شود.

تحقیقات نشان می دهد که مهم ترین ترکیب این دارو آمفتامین است. تاریخچه تولید و مصرف آمفتامین به قبل از جنگ جهانی دوم و در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک داروی موثر برای افسردگی در سربازانی که در جنگ بودند یا نیروهایی که مجبور بودند چندین شبانه روز به طور مداوم بجنگند و امکان استراحت وجود دارد، باز می گردد. . آنها برای افزایش سطح انرژی استفاده نمی شوند.
با گذشت زمان و با آشکار شدن اثرات خطرناک این ماده و مشخص شدن وابستگی آن، به تدریج استفاده از این ماده به عنوان دارو کنار گذاشته شد، اما فروشندگان و تولیدکنندگان مواد مخدر، استفاده از این ماده را در تهیه داروهای جدید در دستور کار خود قرار دادند. . اکستازی شاید اولین و رایج ترین ماده مخدری است که از آمفتامین ها به دست می آید. قرص اکستازی در کشور ما به ندرت دیده و استفاده می شد، اما در سال های اول دهه هشتاد مصرف آن افزایش یافت و انواع این قرص ها در بازار قاچاق مورد توجه قرار گرفت.

اکستازی به عنوان منبع انرژی در مهمانی ها و مجالس مصرف می شود و مصرف کنندگان آن می توانند ساعت ها بدون استراحت بیدار بمانند و از انرژی ذخیره شده یا ذخیره شده در بدن خود که پس از مدتی به طور جدی تخلیه می شود استفاده کامل کنند کاملا مشخص هستند.

متاسفانه یکی از تبلیغات نادرست در مورد این دارو این است که حتی رسانه های جمعی آن را قرص شادی یا انرژی می نامند در حالی که خود این ماده انرژی و شادی ندارد و انرژی ذخیره شده به یکباره با انرژی بدن را آزاد می کند. چند شبانه روز استفاده می شود، یک شب مصرف می شود و پس از قطع اثر، مصرف کننده احساس قوی برخاستن و خستگی می کند و آن شروع مصرف دوباره و دوباره برای وابستگی کامل است.

بیشتر بخوانید  بوپرنورفین و عوارض مصرف آن برای ترک اعتیاد !

خوشبختانه در حال حاضر مصرف اکستازی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است تا جایی که مصرف اکستازی دیگر به عنوان یک ماده مخدر اولیه در بین مصرف کنندگان مواد مخدر دیده نمی شود، اما متاسفانه مصرف شیشه افزایش چشمگیری داشته و مصرف آن نیز رو به افزایش است.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

اکستازی اغلب به صورت قرص و خوراکی و به ندرت از طریق پوست از طریق جذب استفاده می شود، اما شیشه دودی یا دودی است. برای مصرف شیشه ابزار مخصوصی به نام پایپ وجود دارد که شبیه شیکر شیشه است. مسمومیت با مصرف این ماده تقریباً با هر داروی دیگری متفاوت است.

عوارض مصرف این ماده بسیار خطرناک و شدید است. مصرف کنندگان این ماده در اولین استفاده گاهی تا ۷۲ ساعت نمی خوابند. در این مدت حالت های مسموم کننده این ماده شامل سطح انرژی بسیار بالا، توهمات شدید و چند ساعت نگاه کردن به نقطه ای خاص و همچنین رفتارهای بی پروا است. پس از از بین رفتن اثر این ماده، فرد مصرف کننده آنقدر احساس خستگی و کبودی می کند که می تواند حدود 48 ساعت یا 2 شبانه روز به طور مداوم بخوابد و پس از بیدار شدن از خواب دچار سردردهای شدید، بی قراری، لرزش و حرکات غیر طبیعی اعضای بدن مانند بازوها و سر در مورد سناریوهای او.

برای رفع این حالت معمولا مصرف کنندگان شیشه دوباره از آن استفاده می کنند و مانند سایر مواد مخدر روند اعتیاد شروع می شود و پس از مدتی مصرف کننده شیشه تبدیل به یک معتاد تمام عیار می شود که تفاوت زیادی با مصرف کنندگان دیگر مواد مخدر مانند تریاک و حتی دارد. هروئین . . مصرف چندین ماهه لیوان و حتی مصرف چندین سال هروئین عوارضی ایجاد نمی کند.

عوارض مصرف شیشه آنقدر وحشتناک است که هروئین یا قوی ترین مواد مخدر سنتی در برابر آن واقعا ضعیف است. یکی از مهمترین عوارض طولانی مدت مصرف شیشه که معمولاً بعد از کمتر از 6 ماه خود را نشان می دهد، اختلال شدید عملکرد پروستات است که معمولاً ادرار و مایع منی با هم دفع می شوند. آسیب شدید به کبد و جوش، عفونت دستگاه گوارش به ویژه روده ها، انقباض بیضه ها همراه با درد شدید و ناتوانی جنسی از دیگر عوارض خطرناک این دارو است.

توهمات شیشه به گونه ای است که بیان آنها کار ساده ای نیست، باور نکردنی است. شیشه سازها بعد از مصرف شیشه خیلی بدبین می شوند، همه مردم را دشمن خود می دانند، فکر می کنند سیستم های امنیتی از K، G، B گرفته تا CIA، همه دنبال آنها هستند، او فکر می کند همه جا به او نگاه می کنند، حتی در خانه اش. وسایل مراقبت نصب شده است، نسبت به اعضای خانواده بسیار بدبین است، بدبینی که نمی توان گفت، اگر متاهل باشد نسبت به همسرش بدبین است، حتی فکر می کند بچه هایش مال او نیستند، وقتی با او صحبت می کند. هرگز حاضر به پذیرش و تایید حرف های دیگران نیستیم همه اشتباه می کنند، اینکه همه در دنیا اشتباه می کنند و فقط او درست فکر می کند، یکی از افکار جالب شیشه سازان فکر می کنند از زمانی که مصرف کننده شیشه شده اند و به افراد عاقل تبدیل شده اند، بسیار تکامل یافته اند. چیزهایی را بفهمد که دیگران نمی فهمند.

بیشتر بخوانید  فواید پماد بریدرم اوریاژ جهت درمان شقاق سینه

آنها هرگز خود را معتاد نمی دانند، مصرف کنندگان تریاک را بسیار بی وجدان می دانند و اگر مثلاً به آنها بگویند به جای شیشه تریاک مصرف کنید که این عارضه را ندارد، عصبانی می شوند و می گویند: تریاک! من تریاک مصرف میکنم! متأسفانه زبان عامیانه می گوید که شیشه مرفین ندارد پس اعتیاد ندارد. چقدر این نگرش اشتباه است. این اشتباه و گمراه کننده است. جهان به این باور رسیده است که فقط مواد حاوی مرفین یا مواد مشتق از مواد افیونی اعتیادآور هستند و سایر مواد مصنوعی و بدون مورفین اعتیادآور نیستند.

از دیدگاه کنگره 60 که حاصل تحقیقات علمی و مشاهدات و آزمایشات عینی است، هر ماده ای که انسان را خارج از حد طبیعی مصرف کند، مستقیماً بر سیستم عصبی تولید کننده مواد افیونی و مسکن و انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد و آنها را از بین می برد. طیف ترکیبات افیونی تولید شده در بدن انسان به قدری گسترده و ناشناخته است که تصور اینکه فقط مورفین یا مشتقات آن بر آن تأثیر می گذارد اشتباه است.تمامی موادی که تعادل طبیعی بدن انسان را از بین می برند از جمله هروئین، تریاک، شربت، الکل. حشیش، کراک، شیشه، اکستازی، قرص های خواب، آرام بخش و ضد افسردگی، دیفنوکسیلات، ترامادول، ایبوپروفن و حتی استامینوفن فواید نسخه نیز مستقیماً بر این سیستم تأثیر می گذارد و باعث تخریب آن می شود.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

یکی از انواع مواد افیونی یا واسطه های شیمیایی سیستم عصبی که با مصرف شیشه به شدت آسیب می بیند و تولید آن مختل می شود سروتونین است که به طور مستقیم بر خلق و خوی ما تاثیر می گذارد. از نظر کنگره 60 بطری یک ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است و اعتیاد به آن بسیار سخت تر و خطرناک تر از مواد مخدر شناخته شده مانند تریاک و هروئین است. و طبق کنگره 60 هر نوع اعتیادی قابل درمان است. بسیاری از مصرف کنندگان شیشه در کنگره اکنون درمان قطعی دریافت می کنند.

شیشه و تاثیر آن بر بدن

تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد
تاثیر شیشه بر ظاهر افراد

شیشه و تاثیر آن بر بدن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *