همه دستگاه های دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند



سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست تخصصی تبیین شاخص های عفاف و حجاب که در قالب رویداد فرهنگی گوهرشاد در همایش و نمایشگاه برگزار شد. مرکز منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه نهادهای دولتی باید بگویند: «این دستور به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و گشت‌زنی مسئولان آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه 41 درصد از افرادی که توسط پلیس در خیابان ها دستگیر می شوند، از اعضای دستگاه های دولتی هستند، گفت: وقتی مسئولان به کارکنان این اداره تذکر می دهند، مدیر حق ندارد اعلام کند که فقط کار خود را انجام می دهد، اما او طبق قانون موظف است مقوله امر به معروف و نهی از منکر را در نهادهای دولتی احیا کند و همه نهادهای دولتی باید دارای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی با اشاره به اینکه دستور فوق به همه مراجع کشوری تحویل داده شد اما برخی از دستگاه ها از آن خودداری کردند و با آنها برخورد خواهد شد، افزود: مردم نمی توانند به حجاب و عفاف مراجعه کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند. بد در حالی که نسبت به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف این همه بی تفاوتی وجود دارد; ضمناً هر جا که مردم عفاف و حجاب را نامناسب می بینند، اطلاع دهند تا اقدام مقتضی صورت گیرد. از یک طرف نباید مردم را در خیابان دستگیر کرد، اما در خدمات عمومی مردم با لباس بد کار می کنند.

بیشتر بخوانید  پیروزی شیرین تیم هندبال ایران مقابل عربستان

هاشمی گلپایگانی با تاکید بر اینکه هیچکس اجازه ندارد مدیر باشد و امر به معروف و نهی از منکر نکند، افزود: شاخص های عفاف و حجاب در بهمن 1400 اعلام شد اما نهادها و مدیران میانی از آن منصرف شدند. اطلاع رسانی در بسیاری از موارد. با استفاده از جامعه مردمی به نام تشکل های مردمی، نظارت خود را از بالا و جامعه رهبران و در بدنه اعمال می کنیم تا خوب و بد اجرا شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم در بانک با بی ادبی مواجه شوند به رئیس شعبه اطلاع داده و اگر اتفاقی نیفتد واکنش نشان می دهیم، گفت: بانک نباید ویترین بداخلاقی باشد و افرادی که می خواهند کار خیر انجام دهند. سختی ها را تحمل می کنیم و از مردم می خواهیم به ما اعتماد کنند.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه در صورت عدم همراهی مدیر با این ستاد ابتدا مشاوره و سپس اقدامات مقتضی انجام می شود؛ وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 11 حوزه طرح حجاب و عفاف را تدوین کرده که اولین حوزه دستگاه های دولتی است، سپس فضاهای مجازی، مراکز آموزشی پوشاک و پوشاک، مراکز تفریحی، مراکز خدماتی، عمومی. جاده ها و سایر مناطقی که دولت موظف به نظارت است.

وزیر امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه اگرچه دولت باید موجودیت مردم را تامین کند، اما به این معنا نیست که سال به سال رعایت حجاب و عفاف کم شده و مبادلات تجاری در کشور آزاد است. مناطق آزاد اما این در حجاب و عفاف است و نوع پوشش آن نیست.

بیشتر بخوانید  گل محمدی: پیکان باید با تمام وجود مقابل ما بازی کند

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستگاه های دولتی ابلاغ شده است اما برای بهره وری بهتر نباید منفعلانه عمل کرد. در نتیجه لزوم رعایت حجاب و عفاف باید در وهله اول در حوزه مدیران و دستگاه های دولتی برای کارکنان و مدیران باشد و مدیر هر گروه موظف به اصلاح حجاب گروه خود است.

وی تشکیل گشت ارشاد مسئولان را خواستار شد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید از مدیران آغاز شود. اگر این بار تاخیر داشته باشیم و عقب نشینی کنیم و ترس از حملات دشمن باعث شکست شود، دیگر نمی توانیم افتخار کنیم.

وی تاکید کرد: هر جا تخلفی ببیند، اداره امور عمومی به آن رسیدگی خواهد کرد و در این رابطه 12 قاضی عزل شده اند و باید خودمان با فساد مقابله کنیم. وی افزود: همانطور که در دولت سیزدهم رئیس جمهور بعد از 40 سال در 20 روز سواحل را آزاد کرد چرا عفاف و حجاب را آزاد نکنیم؟

وی با بیان اینکه امروز عفاف و حجاب به نماد تقابل فرهنگ غرب با فرهنگ ایرانی اسلامی تبدیل شده است، گفت: دشمنان معتقدند اگر دیوار عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی فرو بریزد، دیوارهای دیگر نیز فرو می ریزد.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدگاهتان را بنویسید