همه تحریم ها علیه طالبان باید برداشته شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش اسپوتنیک ، شهاب الدین دلاور ، رئیس هیئت طالبان در مذاکرات مسکو ، گفت که همه تحریم ها علیه طالبان باید بر اساس سندی که در توافق نامه 2020 با واشنگتن تنظیم شده است ، لغو شود.

بر اساس این گزارش ، دلاور گفت: “علی رغم اینکه ما مفاد توافق نامه را رعایت کردیم ، تحریم های اعمال شده علیه جنبش ما لغو نشد و سایر مفاد اعمال نشد.

لازم به ذکر است که هیئت طالبان روز گذشته برای شرکت در گفتگوهای مسکو درباره افغانستان وارد مسکو شد. در همان زمان ، طالبان از همه سازمان های بشردوستانه در افغانستان خواستند تا به فعالیت های خود در این کشور ادامه دهند.

در همین حال ، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که دولت مسکو از نزدیک شاهد افزایش تنش ها در مرز افغانستان و تاجیکستان است.

وی گفت: “طالبان به سرعت بیشتر مناطق مرزی را تحت كنترل خود درآورده و هم اكنون دو سوم مرز با تاجیكستان را تحت كنترل خود دارند.”

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که اوضاع افغانستان رو به وخامت است و مسکو آماده است در صورت لزوم از متحدان منطقه ای خود دفاع کند.

لاوروف افزود: روسیه برای تأمین امنیت متحدان منطقه ای خود آماده استفاده از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان ، یکی از بزرگترین پایگاه های روسیه در خارج از کشور است.

هیئت طالبان به رهبری شیخ شهاب الدین دلاور که روز گذشته برای گفتگو با مقامات روسی به مسکو سفر کرده بود ، با ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان دیدار و گفتگو کرد. “روسیه به ما اطمینان داده است که تحت هیچ شرایطی وارد تاجیکستان یا کشورهای آسیای میانه نخواهیم شد. “

بیشتر بخوانید  محسنی اژه ای: بگذار مردم بدون لکنت صحبت کنند

دلاور افزود: “طالبان همچنین به روسیه و بقیه جهان اطمینان می دهند که امنیت سفارت ها ، کنسولگری ها و نمایندگی های روسیه و خارجی را تأمین خواهند کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید