مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همسر داور عصرجدید شبیه تتلو شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: امین حیایی او بازیگر مشهور سینمای ایران است. امین حیایی پس از پایان خدمت سربازی، در تئاتر مشغول به کار شد. امین حیایی در سال ۱۳۷۰ ثریا قاسمی استعداد او را کشف کرد و او را وارد سینما کرد. امین حیایی در 28 خرداد 1342 در تهران به دنیا آمد. امین حیایی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش یک پسر به نام دارا دارد.

امین حیایی

نام واقعی: امین حیایی

زمینه فعالیت: بازیگر، خواننده

متولد: 29 خرداد 1349

محل زندگی: تهران

ملیت ایرانی

سالهای فعالیت: 1370 تا کنون

همسر: مونا بانکی پور (همسر سابق) – نیلوفر خوش خلق (همسر فعلی)

فرزندان: دارا حیایی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی در 28 خرداد 1349 در کیتری تهران به دنیا آمد و در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از اخذ دیپلم همزمان با خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی مشغول به کار شد.

امین حیایی

بخشی از بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکترش امید نام دارد که به کارهای موسیقی مشغول است. همسر وی نیلوفر خوش خلک بازیگر سینما و تلویزیون است و دارای یک پسر به نام دارا حیایی است که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر مشغول شد و پس از فارغ التحصیلی در دوران سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی سیاسی نیروی هوایی مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

بیشتر بخوانید  امام جمعه اردبیل: مسئولان برای خیر و مصلحت مردم تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

در میان بازیگران زن سینمای ایران، امین حیایی با هدا تهرانی و مهناز افشار راحت هم عقیده است و محمدرضا گلزار نیز از دوستان صمیمی او در عرصه فیلم است.

امین حیایی

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی بود که توسط ثریا قاسمی کشف شد و او را به این کارگردان معرفی کرد. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

وی از سال 1370 وارد عرصه هنر شد، فعالیت طنز او با فیلم عروس خوش کدم آغاز شد و برای بازی در فیلم “ذن زیدی” به کارگردانی تهمینه میلانی، سیمرغ بهترین بازیگر مرد، نقش مکمل عروس خوش را دریافت کرد. . کادام نامزد جشنواره خانه سینما و همچنین برای نقش اول در «دختر ایرونی» بود که به خاطر بازی روانش برنده جایزه جشنواره جهانی حافظ تصویر شد.

وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «سوت های خورشید» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

در سال 1381 6 فیلم با بازی او در سینماهای تهران به نمایش درآمد که برای او یک رکورد محسوب می شود. نقش های مختلف او در سال 1382: عروس خوش کدم و دختر ایرونی و در سال 1383 با فیلم های «کما» و «مهمان مادر». نام او به عنوان یک بازیگر توانا شناخته شد تا جایی که تندیس حافظ را به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم «دختر آیرونی» از جشنواره سالانه ماهنامه دنیای تصویر دریافت کرد.

بازی بی نقص و خیره کننده امین حیایی در فیلم «زنان بسیاری» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان روند صعودی او را در عرصه بازیگری نشان می دهد. حیایی در ادامه درخشش گفت: شام عروسی، میهمانان، اخراج ها و به خصوص بازی بی نظیر او در قسمت دوم «ستاره ها» با عنوان «ستاره است» بی شک او را به عنوان بهترین ستاره دهه هشتاد سینمای ایران معرفی می کند.

بیشتر بخوانید  ۲۷ میلیون سهامدار، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی دریافت کردند

فروش میلیاردی اجکت، امین حاجایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، او می گوید اگر سی دی غیرمجاز اجکتی وارد بازار نمی شد، این فیلم به راحتی سه میلیارد تومان در تهران می فروخت.

محمدرضا شریفینی در بیشتر فیلم‌هایش از حضور امین حیایی استفاده می‌کند و آخرین همکاری آن‌ها در زنگ زنگ به کارگردانی پریسا بخت‌آور است.

خیلی ها می گفتند امین حیایی اهل بازیگری نیست اما در حال حاضر حیایی یکی از گران قیمت ترین بازیگران است که به واسطه کار پربارش عملا پردرآمدترین بازیگر سینمای ایران شده است.

امین حیایی و ازدواج با نیلوفر خوش خلک

امین حیایی با نیلوفر خوش خلک که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش کلک متولد 1351 است که به همراه همسرش امین حیایی در فیلم هایی چون قلاده طلا، تینکربل، مانی و ندا و سریال خوب بد روگلی بازی کرد.

امین حیایی

دارا فرزند امین حیایی بازیگر

حاصل ازدواج امین حاجایی و همسر سابقش (مونا بانکی پور) پسری به نام دارا حاجایی است که به تازگی بازیگری را آغاز کرده است.

در سی و ششمین جشنواره فجر، بازی امین حیایی در جدیدترین اثر حمید نعمت الله «شهال ور» و همکاری با پسرش دارا حیایی، توجه بسیاری از طرفداران او را به زندگی خصوصی و به ویژه حضور پسرش در یک فیلم مهم جلب کرد. بدون سابقه بازیگری، جذب شد. حیایی در «شاله ور» یکی از بهترین بازی هایش را انجام می دهد و قطعا حضور دارا حیایی در نقش پسرش به باورپذیرتر شدن شخصیت او کمک کرده است.

در کنار حواشی مربوط به «شله وار»، سوال دیگری درباره زندگی خصوصی امین حاجایی مطرح شد. ازدواج اولش در زمان افتتاحیه و فرش قرمز شلوار خیلی ها فکر می کردند نیلوفر خوش قلب مادر دارا حیایی است تا اینکه برخی اتفاقات مونا بانکی پور را به عنوان مادر دارا نشان داد و بحث ازدواج اول حیایی دوباره بالا گرفت.

بیشتر بخوانید  هشدار/ خودروی این رانندگان تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *