مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در مسیر توسعه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز، در همین راستا هلدینگ توسعه صنایع و معادن ماهان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در گروه تامین مالی گردشگری با هدف سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های تخصصی در حوزه صنعت و معدن تاسیس شد. این هلدینگ معدنی فعالیت خود را از سال 1390 با هدف سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن کشور آغاز کرد و همواره سعی دارد در سال 1404 خود را در رتبه 10 هلدینگ اول کشور قرار دهد. میزان اشتغال مستقیم در هلدینگ ماهان بیش از 3500 نفر است و به طور غیرمستقیم حدود 10000 نفر شاغل هستند.

شرکت های زیرمجموعه هلدینگ ماهان شامل فولاد صنعت بناب، احیای فولاد بافت، توسعه فولاد شهریار، توسعه فرآوری صنایع و معادن سیرجان ماهان، شرکت گروه بازرگانی گردشگری دانا، توسعه انرژی نفت و گاز لاوان، گوهر پویش گام، شرکت جمیل کرک بافت حمل و نقل محموله پرچم می باشد. ، جویندگان معادن سرب و روی لعل کوه هستند.

برگزاری عملکرد در تولید و فروش

هلدینگ ماهان در سال 1400 علیرغم بروز موانع داخلی از جمله توقف طولانی مدت فعالیت های تولیدی به دلیل قطعی مکرر برق، نوسانات شدید بازارهای داخلی و خارجی و رکود صنعت فولاد، موفق شد مسیر رو به رشد خود را در پیش بگیرد. . از سال گذشته.اگر شروع شد، یک قدم بردارید. این هلدینگ با رتبه 71 در بین شرکت های بزرگ ایران، گام های بلندی در راستای چشم انداز توسعه خود برداشته است.

بیشتر بخوانید  تصاویر تصادف رئیس جمهور اوکراین در کیف/فیلم

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن ماهان درباره عملکرد این شرکت در بخش تولید و فروش در سال جاری گفت: در زمینه سنگ آهن این شرکت بیش از 2.7 میلیون تن تولید کرد. همچنین در زمینه تولید اسفنج با وجود محدودیت های قطعی برق و گاز، تولید 800 هزار تنی را به ثبت رساندیم. در حوزه شمش فولاد نیز با وجود تعطیلی تابستان به دلیل محدودیت های برق و گاز، بیش از 350 هزار تن شمش فولادی و حدود 500 هزار تن پروفیل فولادی تولید شد.

حفظ عملکرد در بخش پروژه

محمدحسین بصیری در پاسخ به سوالی درباره عملکرد این هلدینگ در بخش پروژه گفت: در سال جاری پروژه های مختلفی از جمله آغاز ساخت کارخانه کنسانتره سنگ آهن 2.5 میلیون تنی، آغاز ساخت کارخانه گندله 2.5 میلیون تنی در هر تن، آغاز به کار کرد. پیشرفت بیش از 50 درصدی ساخت کارخانه 800 هزار تنی اسفنج، شروع ساخت کارخانه Okigen Planet و پیشرفت 20 درصدی پروژه، تکمیل خط ریلی اختصاصی بناب، آغاز پروژه های زیرساختی، سیستم های تصفیه و بازیابی تامین آب و توسعه سیستم انتقال شمش فولاد با ظرفیت 450000 تن در سال و تولید قرقره با ظرفیت 800000 تن در سال، کار بر روی پروژه احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاولت مجلس و ورود به زنجیره پیشرو.

عملکرد در برگزاری ساختارهای نظارتی و توسعه ای

وی همچنین با اشاره به عملکرد در ساختارهای نظارتی و توسعه ای هلدینگ، خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر PMO بر اساس استانداردهای مدیریت پروژه برای نظارت و مدیریت کارآمد پروژه های توسعه و پیاده سازی زیرساخت نرم افزاری یکپارچه سازمانی برای مدیریت پروژه، ایجاد یک ساختار گزارش یکپارچه از طریق استقرار سیستم جامع هوش تجاری، بازنگری استراتژی توسعه هلدینگ و تنوع بخشیدن به سبد کسب و کار با سرمایه گذاری در مس، کروم، سرب و روی و سایر مواد معدنی غیرآهنی، گرد کردن زنجیره ارزش خدمات از طریق ایجاد یک حمل و نقل. شرکت حوزه های صادراتی، تاسیس شرکت تخصصی در زمینه انرژی با هدف تامین و بهینه سازی مصرف انرژی در سطح هلدینگ. .

بیشتر بخوانید  کوسن‌های مروارید دوزی شده | این کوسن های زیبا، مبل‌های شما را شیک‌تر می‌کنند

چالش های امسال

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن ماهان با اشاره به مهم ترین چالش های پیش روی خود در سال جاری گفت: از سوی دیگر، نوسانات زیاد قیمت مواد اولیه و محصولات در بازار داخلی و جهانی و همچنین رکود بازار در حوزه محصولات زنجیره ای نهایی فولاد از چالش های این هلدینگ در سال جاری بود.

بصیری همچنین با اشاره به چالش های موجود در تحقق پروژه ها خاطرنشان کرد: عدم دسترسی کافی به فناوری های روز به دلیل تحریم های سرکوبگرانه، عدم دسترسی کافی به منابع مالی خارجی (فاینانس) و عدم آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای همکاری در توسعه و کمبود انرژی. . زیرساخت های تامین، به ویژه برق، چالش هایی بود که اجرای پروژه را کند کرد.

برنامه های برگزاری در سال 1401

مدیر کل هلدینگ توسعه صنایع و معادن ماهان با اشاره به برنامه های این هلدینگ برای سال 1401 گفت: مهمترین هدف هلدینگ در سال آینده تولید حداکثر ظرفیت ها در زنجیره فولاد است. از دیگر اهداف شرکت برای سال آینده توسعه معادن از طریق تدارکات، فعالیت های اکتشافی، مشارکت و مشارکت در مزایده معدن، افتتاح 800 هزار تن کارخانه اسفنجی، تکمیل پروژه های توسعه فولاد و سرب و زنجیره گالوانیزه طبق برنامه، افتتاح کارخانه سنگ شکن و معدن به عنوان فاز اول پروژه ساختمانی کارخانه فرآوری کنسانتره، آغاز ساخت 1.5 میلیون تن اسلب و کارخانه نورد گرم در استان هرمزگان، آغاز ساخت کارخانه فروسیلیکون با ظرفیت 12500 تن در سال، آغاز به کار ساخت نیروگاه بافت 16 مگاولت، برنامه ریزی و انجام مطالعات احداث کارخانه تولید کنسانتره مس 10000 تنی اولین فعالیت در زنجیره مس و آغاز پروژه ساخت اسید استیک است. کارخانه ها و ورود هلدینگ ماهان به صنعت پتروشیمی.

بیشتر بخوانید  اگر پیروز زنده می ماند چه شکلی می شد؟ هوش مصنوعی به تصویر کشید + ویدیو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *