هلال احمر: می توانیم 30 میلیون دوز واکسن بیاوریم



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، دکتر کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر که به عنوان یکی از اعضای شرکت کننده در تهیه واکسن کرونر در جلسه با رئیس جمهور منتخب حضور داشت ، گفت: من نکات مهم این موسسه اولین گزارشی که به رئیس جمهور منتخب دادم در مورد روند واردات واکسن تاج بود. چند ماه قبل از پایان سال گذشته ، ما وزارت بهداشت را از آمادگی هلال احمر برای واردات واکسن از منابع معتبر مطلع کردیم ، اما مجوز رسمی ما برای واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا در 4 آوریل 1400 صادر شد. در کمتر از سه هفته اولین محموله واکسن را وارد کردیم و از آن زمان تاکنون بیش از 7 میلیون دوز واکسن وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

دکتر همتی افزود: در این جلسه پس از توضیح فعالیت های قبلی در زمینه واردات واکسن ، من آمادگی این جمعیت را برای واردات 30 میلیون دوز دیگر تا زمان تهیه واکسن داخلی اعلام کردم ، در صورت تأیید ستاد تاج ملی و وزارت بهداشت. “با توجه به روابط مهم بین المللی ما با سایر کشورها ، به ویژه با فدراسیون بین المللی و صلیب سرخ ، ما می توانیم به سرعت برای رفع نیازهای کشور اقدام کنیم.

تهیه واکسن به شهروندان و پناهندگان در کشور از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه بود و وی گفت: فدراسیون و مراکز بین المللی 2 میلیون دلار اعتبار برای جمعیت هلال احمر تأمین کردند. برای واکسیناسیون شهروندان و پناهندگان در کشور. با توجه به اینکه عدم واکسیناسیون این افراد ممکن است باعث شیوع بیماری در کشور شود ، آمادگی هلال احمر در این زمینه نیز در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  علیرضا دبیر از چهره های اصلی گزینش کننده کاندیداهای لیست قالیباف بود؟

دکتر همتی موضوع دیگری از این نشست را برای کمک به تسریع در واکسیناسیون در کشور اعلام کرد و افزود: جمعیت هلال احمر دارای 160 مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور است که در زمینه واکسیناسیون خصوصاً برای زائران تجربه ارزشمندی دارند. در این جلسه تأکید کردم که به دلیل حجم زیاد واکسیناسیون می توانیم تعداد این مراکز را به 500 مرکز افزایش دهیم و به سرعت بخشیدن به این زمینه کمک کنیم.

ما قصد داریم نتایج جلسه را اجرا کنیم

وی با تأکید بر نتایج مفید این نشست اذعان داشت: در این جلسه رئیس جمهور منتخب با ارزیابی تلاش های انجام شده بر اولویت حمایت از متخصصان داخلی در تولید واکسن تأکید کرد ، اما نظارت بر واردات واکسن نیز تا زمان نیاز ضروری است. ملاقات کرد. “آنها شمردند. وی همچنین بر لزوم كمك به همه م institutionsسسات و ظرفیتها از جمله جمعیت هلال احمر برای تسریع در واكسن زدن در كشور تأكید كرد و تصمیم بر این شد كه هماهنگیهای بیشتر در این زمینه توسط وزارت بهداشت انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بر برنامه ریزی این نهاد برای اجرای سیاستها و تصمیمات اتخاذ شده تأکید کرد و افزود: ما با هماهنگی و هم افزایی با دیگران همه تلاش خود را برای دستیابی به اهداف دولت سیزدهم در کنترل این بحران ملی انجام خواهیم داد. موسسات “

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید