هفت کتاب از محقق برجسته قرآنی چارک دشتی ارائه شد



به گزارش ایرنا ، رئیس دفتر فرهنگ و جهت گیری اسلامی دشتی در این مراسم گفت: الاسفور از بحرین تا بوشهر و نقش آیت الله موحد بوراجانی «در قیام رئیسعلی دلواری ، یکی از کتاب ها منتشر و ارائه شد.

حمید زارای با اشاره به اینکه این عالم قرآن سه اثر دیگر را سروده است ، افزود: تاریخ دانشمندان استان بوشهر ، سیراف و ترجمه و شرح تعالیم شیخ انصاری عناوین این کتاب ها است.

وی ادامه داد: این محقق برجسته اهل روستای چاراک بیش از 15 سال سابقه تدریس متون سمینار در حوزه های علمیه استان بوشهر دارد.

رئیس اداره فرهنگ و جهت گیری اسلامی دشتی گفت: نوشته های منتشر شده از ارزش بسیار بالایی برخوردار است که می تواند در دانشگاه ها و حوزه های علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

سید محمدامین ابطحی ، رئیس شورای اسلامی شهر چارک نیز گفت: این روستا از نظر دین و قرآن فرصت های بسیار خوبی دارد ، بنابراین با آوازهای بی نظیر به عنوان یک الگوی برجسته در فرهنگ مذهبی شناخته می شود.

وی گفت: حافظ و قاری در روستای چاراک موضوعی عادی است و کودکان از همان کودکی با واژه وحی آشنا می شوند.

ابطحی با اعلام اینکه زندگی مردم چاراک از قرآن نشات گرفته است ، افزود: وجود نعمت سادات مهم است که بنیانگذار قرآن و مکتب در استان بوشهر و فراتر از آن است. “

وی گفت: آموزش قرآن به روش سنتی ، یعنی این کتابخانه در روستای چاراک دارای 200 سال سابقه است و این نوع تبلیغ منجر به آموزش قرآن در سراسر استان بوشهر می شود.

بیشتر بخوانید  ارسال هیئت بازرسی به 7 استان کشور ؛ شمارش آرا council شورای شهر به استانها سپرده شده است - اخبار لرستان - اخبار استانها تسنیم

ابطحی گفت: ادغام فرهنگ علوم قرآنی سنتی و مدرن باعث شده است که این امر به عنوان یک الگو در کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: اکنون تمام فعالیت های قرآنی روستا در م Instituteسسه فرهنگی قرآنی و عترت ثقلین متمرکز شده و به صورت ویژه توسط مردم ردیابی می شود.

ابطحی گفت: روستای چاراک دارای ریشه های فرهنگی باستانی است که علاوه بر شرکت در برنامه های قرآن نتایج خوبی در امور اجتماعی ، اقتصادی ، علمی ، ورزشی و هنری نیز دارد.

وی گفت: تنها راه نجات خود از تهاجمات فرهنگی و حملات دشمنان ، توكل به قرآن و اطراط است كه دو م componentsلفه جدایی ناپذیر هستند.

محمدمهدی عزیزاده ، رئیس کمیسیون توسعه تبلیغات قرآنی و گسترش فعالیت ها در کشور ، فعالیت های انجام شده بر اساس گزارش ها را موثر توصیف کرد و ادامه داد: این اقدامات بی نظیر و مثال زدنی است.

وی افزود: من بسیار خوشحالم که در این سفر هفت کتاب از این محقق برجسته در روستای قرانیک چاراک در استان بوشهر ارائه شد.

روستای چاراک با 800 نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب هرمودج ، مرکز دشتی و 96 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید