هشدار کرونر جهش یافته برای کودکان / بستری شدن در کودکان در حال افزایش است


خطر بیماری عروق کرونر جهش یافته در کودکان

MeetNews دکتر آینا ریاحی ، متخصص اطفال در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گفت: میزان بستری شدن کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا در حال افزایش است. امروزه ، کودکانی که علائم تب ، اسهال ، ضعف و تشنج دارند به بیمارستان ها معرفی می شوند و از نظر بیماری عروق کرونر مثبت آزمایش می شوند که در صورت عدم درمان به موقع می تواند عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز در دنیا تزریق واکسن کرونر برای کودکان تأییدی وجود ندارد ، این افراد گروه های آسیب پذیر مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند و خانواده ها نباید این آلرژی را مسلم بدانند و تصور اینکه افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب خوب هستند . “آنها هستند ، درست نیست.

ریاحی افزود: هرچه طوقه در بدن کودک سنگین تر باشد ، شدت علائم بیشتر می شود و ممکن است علائمی از جمله دستگاه گوارش ، تنفس ، تب ، سرفه خشک در کودک مشاهده شود که باید سریعاً درمان شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دلتا کرونا در بیشتر افراد جامعه وجود دارد ، ادامه داد: “ما باید این ویروس را جدی بگیریم و با رعایت سیاست های سیستم بهداشتی ، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. این ویروس از طریق دستان آلوده منتقل می شود. مجاری هوایی ، عطسه ، سرفه و غذا و آب آلوده منتقل می شود و باید به كودكان یاد داد كه از خوردن غذاهایی كه افراد غریبه به آنها می دهند خودداری كنند و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند یا ضد عفونی كنند.

بیشتر بخوانید  دیگه گاز پاک کن نخر! خودت به صرفه درست کن! | ترفند درست کردن محلول گاز پاک کن +ویدئو

به گفته پزشک ، خانواده ها همچنین باید از بودن در خانه و مسافرت خودداری کنند تا زنجیره انتقال جهش ویروس کرونا با همدردی افراد و کارکنان کنترل کنترل شود و امیدواریم که چرخه واکسیناسیون کرونر برای کنترل این مسئله تسریع شود. مرض.

طبق آخرین آمار منتشر شده ، شیوع دلتا کرونا در 104 کشور از جمله ایران افزایش یافته است و میزان انتقال و آلودگی این نوع ویروس از ویروس های کرونا با سایر گونه ها بیشتر است.

همجواری با کشورهای آلوده به دلتا مانند پاکستان و افغانستان و همچنین کاهش انطباق با پروتکل های بهداشت داخلی و پیشگیری از دلایل اصلی شیوع تاج دلتا در این کشور است.

برخلاف تصور عمومی ، کودکان بیشتر به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می شوند و می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. در گذشته ، جهش ها و شیوع دلتا عروق کرونر در کودکان و نوجوانان بیشتر ناقل علامت بودند و فقط بیماری را منتقل می کردند ، اما دلتا کرونا اکنون کودکان را نیز آلوده می کند که با علائم همراه است.

تاکنون کرونا دارای سه جهش ژنتیکی خطرناک از جمله آلفا ، بتا و گاما است و کارشناسان دلتا می گویند این آخرین نسخه جهش یافته ویروس است. طبق تحقیقات پزشکی در مورد کرونا دلتا ، 50 تا 60 درصد مسری تر از جهش های قبلی است.

دیدگاهتان را بنویسید