هشدار چشمک زدن: گفتگوهای وین نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد



به گزارش ایرنا ، وی در یک کنفرانس خبری در کویت گفت که ایالات متحده حسن نیت و تمایل به بازگشت به توافق هسته ای را نشان داده است و اکنون توپ در زمین ایران است.

در همین حال ، وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن آمادگی کامل برای ادامه مذاکرات را دارد.

او اضافه کرد: ما به دیپلماسی متعهد هستیم ، اما این روند نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

بلینکن گفت: “ما انتظار داریم ببینیم ایران برای چه چیزی آماده است یا آماده نیست و ما برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات کاملاً آماده هستیم.”

مذاکرات درباره احیای برجام در وین متوقف شد زیرا آخرین روزهای دولت دوازدهم بدون هیچ دستاورد مشخصی پایان یافت.

در ماه مه سال 1397 ، ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق هسته ای خارج شد و دوباره ایران را تحریم کرد. این اقدام آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ مورد انتقاد بسیاری از کشورها و حتی دموکرات های ایالات متحده قرار گرفته است.

علی رغم قول جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل ، این قول هنوز محقق نشده است.

ایران بارها اعلام کرده است که اگر ایالات متحده به عنوان متخلف اصلی شورای امنیت سازمان ملل به تعهدات خود بازگردد ، آماده است پس از خروج ایالات متحده از برجام اقدامات جبرانی خود را کنار بگذارد و به تعهدات خود بازگردد. تحت این موافقتنامه.

کاظم گاری آبادی ، نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین ، روز چهارشنبه در وب سایت انتشارات رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای گفت که آمریکایی ها بسیاری از خواسته های ایران را در گفتگوهای احیاival قبول نکرده اند و برای لغو برخی تحریم ها شرایطی تعیین کرده اند.

بیشتر بخوانید  مانورهای زمینی اوکراین با ایالات متحده آمریکا ، لهستان و لیتوانی

به گفته گاری آبادی ، شرط آمریکا برای حذف سپاه پاسداران از لیست “گروه های تروریستی” پذیرفتن بند برای مذاکرات آینده در مورد موضوعات منطقه ای توسط ایران است که کاملاً بی ربط و مضر برای موضوع مذاکرات است.

311311

دیدگاهتان را بنویسید