مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار هواشناسی مازندران درباره وزش باد شدید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور تراز زرد هشدار داد که این سامانه جدید بارشی که ارتفاعات را بیش از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می دهد، موجب آسیب احتمالی سازه های کم مقاومت و احتمال ریزش خواهد شد. سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی خواهد بود.

اداره کل هواشناسی مازندران نیز در این هشدار با توصیه به تقویت تأسیسات موقت، بیلبوردها و گلخانه ها از شهروندان خواست در ترددهای جاده ای احتیاط کرده و از صعود به ارتفاعات در این مدت خودداری کنند.

هوای امروز مازندران صاف تا متغیر ابری با افزایش نسبی دما در مناطق ساحلی و پستی همراه با مه صبحگاهی پیش بینی و اعلام کرد که هوای استان در روز پنجشنبه صاف تا متغیر ابری با افزایش محسوس دما پیش بینی می شود. در نواحی ساحلی و پست با احتمال مه صبحگاهی و در ارتفاعات با وزش باد نسبتا شدید همراه است و از اواخر وقت شهروندان در نواحی تپه ماهوری غرب استان در برخی نقاط شاهد رعد و برق خواهند بود.

در مازندران روز جمعه در نواحی ساحلی و جلگه ای نیمه ابری و از بعدازظهر از غرب استان به تدریج ابری خواهد بود که گاهی با وزش باد شدید، رگبار و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود. . در مناطق کوهستانی هوای متغیر ابری تا ابری همراه با باران، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با بارش باران و برف، وزش باد شدید و کاهش دما پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان را برای شنبه هفته آینده متغیر ابری تا ابری همراه با کاهش دما پیش بینی کرد که با افزایش ابر به تدریج کاهش می یابد. هوای استان در روز یکشنبه ابری همراه با کاهش نسبی دما، گاهی با بارش باران، وزش باد و ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران و برف و در اواخر وقت با کاهش ابر پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  صفرتا صد اقامت یونان ( چگونگی دریافت اقامت یونان )

وضعیت هوای مازندران در روز دوشنبه هفته آینده نیمه ابری و از عصر دوشنبه و سه شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش گاهی اوقات باران و وزش باد پیش بینی می شود.

جدول داده های آماری ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با 15 و رینه با 11 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین منطقه مازندران در 24 ساعت گذشته بوده اند.

دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که نسبت به دیروز یک درجه افزایش می یابد.

وضعیت دریای خزر نیز امروز در یک موج کوتاه پیش بینی می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *