هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز با نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور به استان های خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد. ، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، به تدریج در بخش هایی از غرب و جنوب اصفهان، همدان، زنجان، در جنوب استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، در استان های جنوبی باران همراه با رعد و برق و رعد و برق پیش بینی می شود. در مناطق سردسیر و مرتفع، برف، وزش باد شدید موقتی.

بیشترین بارش در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر خواهد بود.

روز جمعه در مناطقی از غرب کشور، در جنوب، شمال شرق و فلات البرز مرکزی بارندگی و در هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

روز شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، فلات البرز و غرب کشور ابری و نیمه بارانی و در شمال شرق و شرق کشور روز یکشنبه پیش بینی می شود. از بعدازظهر یکشنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می شود.

امروز آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت. همچنین امروز برای سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما پیش بینی می شود. امروز به تدریج دریای عمان و تنگه هرمز در خلیج فارس مواج و در روز پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین دریای خزر طوفانی در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  تعطیلات شنبه‌ها مجدداً در مجلس بررسی می‌شود

توضیحات سیستم: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه بعدازظهر 1401/10/14

زمان پایان : بعدازظهر جمعه 1401/10/16

نوع خطر: باران و برف، احتمال کولاک، ظهور مه، رعد و برق در مناطق گرمسیری، وزش باد شدید.

حوزه اثر:

چهارشنبه 1401/10/14: کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و غرب زنجان و همدان.

پنجشنبه 1401/10/15: ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قم، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، خراسان رضوی، یزد، سمنان، تهران، زنجان، قزوین، البرز، مازندرانگیلان و نیمه جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

جمعه 1401/10/16: ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان جنوبی، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب سمنان، شرق و شمال خوزستان، جنوب فارس و غرب کرمان.

اثر خطر: یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تاخیر پرواز، احتمال افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود جاده ها و ترافیک. . شهری

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، حمل تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر با خودرو، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و بشردوستانه برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها و سیل، معابر شهری، لایروبی کانال ها و آبراه های داخلی و خارجی شهری و مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز

توضیحات سیستم: سیستمی با باران شدید

زمان شروع: چهارشنبه بعدازظهر 1401/10/14

زمان پایان : بعدازظهر جمعه 1401/10/16

نوع خطر: باران همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ، باد شدید و برف در ارتفاعات.

حوزه اثر:

چهارشنبه 1401/10/14: کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر و لرستان جنوبی.

پنجشنبه 1401/10/15: بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب لرستان و ایلام.

بیشتر بخوانید  فال کائنات امروز | قدرت کائنات در دستان شماست! | از این سفر معنوی غافل نشوید + تفسیر دقیق

جمعه 16.10.1401: جنوب فارس، هرمزگان و جنوب بوشهر.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد بین شهری و درون شهری، وقفه در عملیات ساختمانی، طغیان رودخانه ها و مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال رعد و برق، تاخیر و لغو پروازها، خسارت به بخش کشاورزی. صنعت و اختلال در انتقال انرژی به ویژه برق و گاز

توصیه: عدم توقف و حرکت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبراه ها و مسیل های داخلی شهری، پاکسازی دهانه پل ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت های پیاده روی و تردد عشایر، مدیریت مصرف انرژی، انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب های احتمالی. توسط شهرداری ها، بزرگراه ها، آبفای شهرها، سازمان های بشردوستانه و سایر دستگاه های اجرایی مسئول

توضیحات سیستم: کاهش محسوس دما با بارش برف

زمان شروع: چهارشنبه بعدازظهر 1401/10/14

زمان پایان : بعدازظهر پنجشنبه 1401/10/15

نوع خطر: برف و کولاک

حوزه اثر:

چهارشنبه 1401/10/14: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان.

پنجشنبه 1401/10/15: غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان.

اثر خطر: انسداد راه ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستای سردسیر، لغزنده بودن معابر و معابر عمومی، اختلال در پارک ترافیک، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در انتقال سوخت، برق و گاز.

توصیه: آمادگی مراجع ذیصلاح اجرایی و دستگاه های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در شهرها و مسیرهای تردد، پرهیز از سفرهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، مدیریت انرژی.

توضیحات سامانه: باد شمال غربی می وزد و ارتفاع امواج را افزایش می دهد

زمان شروع: چهارشنبه بعدازظهر 1401/10/14

زمان پایان: عصر جمعه 1401/10/16

نوع خطر: وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل 1.5 تا 2.5 متر

بیشتر بخوانید  5 تا از بهترین برنج های ایرانی انتخاب شد+ اسامی

منطقه فعالیت: شمال خلیج فارسمناطق ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها در بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس، احتمال آسیب به اجسام دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا و غواصی، محدودیت در تردد دریایی به ویژه شناورها و قایق های سبک و نیمه سنگین برای ماهیگیری و تفریح، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت در دریا.

توضیحات سیستم: باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: پنج شنبه صبح 1401/10/15

زمان پایان : صبح جمعه 1401/10/16

نوع خطر: وزش باد و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر.

حوزه بهره برداری: دریای خزر، مناطق ساحلی و ساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها در بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس، احتمال آسیب به اجسام دریایی.

توصیه: محدودیت تردد دریایی به ویژه تردد شناورها و قایق های سبک و نیمه سنگین برای ماهیگیری و تفریح، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی.


دیدگاهتان را بنویسید