هشدار هواشناسی درباره احتمال وقوع طوفان شن در برخی استان ها



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده پژوهی سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده جوی پایدار در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود. امروز در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پراکنده است. .

دوشنبه هفته آینده با گذر موج میانی جو بر فراز زمین در برخی مناطق استان های ساحلی خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و فلات البرز به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی بارش باران و احتمال رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

در روز سه شنبه در فلات البرز و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق گاهی پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با توجه به افزایش سرعت باد در پهنه مرزی غرب کشور، وقوع پدیده گرد و غبار برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش بینی می شود.

از امروز تا هفته آینده سرعت وزش باد در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی افزایش می یابد و در روز دوشنبه در بیشتر نقاط کشور و در مناطق حساس موجب گرد و غبار و کیفیت هوا می شود.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

نوع خطر: باد شدید، خیزش گرد و غبار، در مناطق مستعد طوفان شن

حوزه فعالیت:

جمعه 6 اسفند 1401: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان.

شنبه 7 اسفند 1401: شمال و شرق سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان، شرق کرمان.

بیشتر بخوانید  پیش بینی زلزله غرب ایران اردیبهشت ۱۴۰۲

اثر خطر: اختلال در ترافیک، فرسایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنعت حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط از ارتفاع، شکستن. درختان و نهال های فرسوده، اختلال در حرکت قطارهای ریلی و هوایی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، پرهیز از حضور همه گروه ها در فضای باز، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، مقاوم سازی سازه های موقت، پرهیز از پرواز هلیکوپتر و هواپیماهای سبک، پرهیز از فعالیت های بیابانی. .

دیدگاهتان را بنویسید