هشدار مهم هواشناسی؛ از فردا گرد و غبار به 13 استان می رسد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی این کشور با صدور اخطاریه زرد از ایجاد گرد و غبار در کشورهای همسایه غربی و انتقال این ذرات به کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی نسبت به تجمع گرد و غبار در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه شنبه (30 فروردین) تا اواخر روز چهارشنبه (31 فروردین) با خطراتی مانند کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید هشدار داد. .

مناطق آسیب دیده این سامانه در روز سه شنبه استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان و روز چهارشنبه استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، الجان مرکزی. ، کوم و خوزستان خواهد بود.

اثر این خطر کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترافیک و احتمال ایجاد اختلال در پروازها است.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز از حرکات فیزیکی در فضای باز، رعایت نکات احتیاطی برای جلوگیری از آسیب احتمالی تاسیسات حساس به گرد و غبار و رعایت احتیاطات در سفرهای طولانی است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت نیاز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید  واکنش مرندی به صدور قطعنامه‌ حقوق بشری علیه ایران

دیدگاهتان را بنویسید