هشدار مهم سازمان هواشناسی کشور/ بارش شدید باران و رگبار باران در راه است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سامانه بارشی در بازه زمانی شنبه (7 فروردین) تا دوشنبه (9 فروردین) با خطراتی مانند باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد هشدار نارنجی داد. اعلام کرد شدید و گرد و غبار برخاست.

مناطق آسیب دیده روز شنبه استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و شرق تهران یکشنبه و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی روز دوشنبه است.

این خطرات عبارتند از سیل محلی و افزایش سطح آب، تورم کانال ها، برخورد صاعقه، اختلال در ترافیک حومه شهر، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آسیب به سازه های موقت و درختان شکسته.

عدم توقف در کنار رودخانه ها و بستر رودخانه ها، پرهیز از طبیعت گردی و فعالیت های عشایری، احتیاط در ترافیک و گشت و گذارهای برون شهری، پاکسازی دهانه پله ها و نرده ها، تقویت تأسیسات موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و امثال آن توصیه می شود. و محصولات نیمه تمام. ساختمان ها باید در دستور کار باشد.

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در بازه زمانی پنج شنبه (25 فروردین) تا یکشنبه (8 فروردین) با خطراتی از جمله رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، رگبار شن و گاهی تگرگ هشدار داد. .

مناطق پنجشنبه مانند جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد، جمعه در تهران، البرز، قزوین، کوم، شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی، مرکز لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان، شنبه استان های تهران، البرز، کوم، مرکزی، شمال اصفهان، همدان، چهارمحال و بهتیاری، کهگیلوجه و بویراحمد، خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان، آذربایجان غربی و کار این سامانه شامل آذربایجان شرقی و استان های هفتگی سمنان، مازندران، شمال سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان، یزد و شمال کرمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  حسرت واکسن کرونا برای بی‌شناسنامه‌های ایرانی! -

اثر این خطر افزایش احتمال وقوع سیلاب موضعی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و کاهش دید، اختلال در تردد برون شهری و احتمال آسیب به سازه های موقت خواهد بود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در عبور از رودخانه ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در تردد عشایر عشایر و استحکام بخشی سازه های موقت است.

وزش باد شدید در 16 استان کشور

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد نسبتاً گاهی شدید و طوفان گرد و غبار از پنجشنبه (25 آوریل) تا شنبه (27 آوریل) خبر داد.

نوع خطر ناشی از این سیستم وزش باد شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

پنج شنبه استان های مرکزی زنجان، کوم، قزوین، تهران، البرز، سمنان، یزد و اصفهان، جمعه سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، اصفهان، سمنان، هرمزگان، همدان، مرکز البرز تهران ، کوم و قزوین و شنبه کوم، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، بوشهر، استان های جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس را شامل می شود. سیستم .

تأثیر این خطر گرد و غبار کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترافیک خواهد بود.

احتیاط در ترافیک برون شهری و جاده های کویری، استحکام ساختمان های موقت، عدم تردد، پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره توصیه می شود.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید  ماجرای عجیب مرگ نوزاد دو ماهه معلول در تهران / دختر 7 ساله خانواده: مادرم قاتل!

دیدگاهتان را بنویسید