مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مهم دامپزشکی: جگر نیم پز نخورید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فردین حسین زاده اظهار کرد: جگر گاو سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی به ویژه آهن و ویتامین A است.

وی با بیان اینکه کبد در واقع محلی برای نگهداری بسیاری از مواد ارزشمند مورد نیاز بدن است، تصریح کرد: در این بافت علاوه بر مواد ارزشمند، شرایطی برای تجمع سموم کشاورزی، هورمون ها و مواد زائد بدن وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این، کبد ناسالم عامل خطرناکی در انتقال بیماری های انگلی مانند کیست هیداتید و سل است، بنابراین مصرف جگر ناسالم نه تنها مفید نیست بلکه مضرات فراوانی نیز دارد و سلامتی را با خطر جدی مواجه می کند.

وی در ادامه توضیح داد: بنابراین افراد با تایید دامپزشک کشتارگاه فقط از کبد سالم دام های جوان استفاده کنند.

حسین زاده افزود: مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از مصرف جگر خام، نیم پز یا آبدار خودداری کنند و از خرید از مراکز عرضه غیر مجاز اکیدا خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه طرح جمع آوری مارمولک های متحرک در سطح شهرستان در حال انجام است، گفت: با دستور دادستان و در تورهای شبانه مشترک این واحدهای سیار چندین بار جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه مصرفی در این مکان ها به دلیل نداشتن هویت بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیست، افزود: عرضه محصولات بی هویت و غیربهداشتی سلامت جامعه را به خطر می اندازد، بنابراین شهرداری ها باید نسبت به جمع آوری این واحدها اقدام کنند. بودن.

بیشتر بخوانید  جان باختن بیش از 5 هزار ایرانی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر/ این 4 استان بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد را دارند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *