مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مهم به بیمه شدگان دارای چندین پرونده سلامت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد محمدی مدیرکل ثبت احوال و حساب های انفرادی سازمان بیمه اجتماعی وی در این خصوص اظهار داشت: طبق ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی از سال 1399 و 1400 موظف شدیم همپوشانی های بیمه ای را رفع کنیم. اتفاقاً قدم های اول را بردارید سازمان تامین اجتماعی اقدام کرد و اقداماتی را برای این منظور در دستور کار قرار داد.

وی افزود: با اجرای طرح نسخه الکترونیکی و هیچ تمدید فیزیکی دفترچه وجود ندارد بیمه درمان از مارس 2017، نظارت بر این ماده تشدید شده است.

مدیرکل ثبت احوال و محاسبات انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون همپوشانی بیمه ای را رفع کرده ایم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته (1399 و 1400) بیش از سه میلیون همپوشانی بین صندوق های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح تامین اجتماعی یا بیمه درمانی منقضی شده است. یعنی سه میلیون نفری که دو دفترچه داشتند با استفاده از این قانون فقط از یک دفترچه پزشکی یعنی یک حق درمان استفاده می کنند.

محمدی افزود: ساماندهی چند دفترچه بیمه به نفع همه صندوق های بیمه بود. مثلاً موارد زیادی داشتیم که زوجین با حقوق یا بازنشسته بودند و هر کدام از صندوق تحت پوشش قرار می گرفتند و زن علاوه بر دفترچه بیمه خودش، دفترچه ملیت همسرش را هم دریافت می کرد. فرصتی پیش آمد که فردی به ما بگوید از کدام دفترچه بیمه می خواهد استفاده کند و دیگری حذف کند.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای این قانون، اگر فردی دارای چندین دفترچه بیمه باشد، به هر مرکزی که برای درمان مراجعه می کند، سیستم هشدار می دهد که باید از حمایت های پزشکی برخوردار باشد، اظهار داشت: از زمان اجرای این قانون، اگر فردی چندین دفترچه بیمه داشته باشد، به هر مرکزی که برای درمان مراجعه می کند، سیستم هشدار می دهد. در این صورت یا تحت پوشش بیمه اجتماعی است یا تحت پوشش بیمه سلامت.

بیشتر بخوانید  جزییات ریزش تونل مترو در تهران -

مدیرکل ثبت و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در خاتمه افزود: همه همپوشانی ها را حذف کرده ایم، اما این روند ادامه دارد و به طور مرتب رصد می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *