مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مهم برای تهران در نوروز 1401 / بارش باران و تگرگ در پنج روز آینده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، پنج روز آینده استان تهران کمی ابری تا متغیر ابری همراه با وزش باد تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود.

از عصر دوشنبه (1 فروردین) با نفوذ تب بارش به تدریج ابری و از روز سه شنبه (2 فروردین) تا صبح چهارشنبه (3 فروردین) و بعدازظهر پنجشنبه (14 فروردین) در ساعات معینی گاهی رگبار باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق وزش باد شدید و احتمال شهر به ویژه در نواحی شمالی که در برخی نقاط جنوب با رگبار گذرا همراه است، پیش بینی می شود.

طی روز امروز روند افزایش نسبی دما از عصر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه افت نسبی دما و از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه مجدداً افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

طی روز جمعه (14 فروردین) در استان به ویژه در نواحی جنوبی وزش باد شدید در برخی نقاط پیش بینی می شود که با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکو (امین آباد) با بیشینه دمای یک درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

بر اساس این گزارش، فردا (11 فروردین) در تهران نیمه ابری، بتدریج ابری همراه با رگبار و رعد و برق گاهی اوقات، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد و چند ابر تا پایان سال پیش بینی می شود. چهارشنبه (3 فروردین) نیمه ابری با حداقل دمای 12 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  این مشاغل پس از تعطیلات این هفته همچنان تعطیل خواهند بود؟ / فیلم -

شایان ذکر است، سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی که از روز دوشنبه (اول فروردین) تا اواخر بامداد چهارشنبه (3 فروردین) ادامه دارد، اخطاریه زرد صادر کرد: بارش باران و برف در ارتفاعات استان تهران و گاهی رعد و برق. و وزش باد.وزش باد و تگرگ و در نواحی شمالی و مرکزی استان باران و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ و در مناطق جنوبی تهران گاهی رعد و برق گاهی وزش باد شدید و گرد و غبار گذرا. پیش بینی می شوند.

در این شرایط لغزندگی جاده ها به ویژه در جاده ها و تپه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و بالا آمدن سطح آب، خطر صاعقه، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت پیش بینی می شود، لذا در جاده های کوهستانی مراقب باشید. . تردد، از پیاده روی خودداری کنید توصیه می شود برای مقاوم سازی سازه های موقت و پوشش گلخانه ها در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با تجهیزات زمستانی توقف نکنید و از سر خوردن خودداری کنید.

هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم واکنش نشان دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *