هشدار قیمت گوشت؛ کارآفرینان در تعیین قیمت گوشت نقش بسزایی دارند – اخبار اصفهان – اخبار استانهای تسنیم


عسگر پورباتنی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اصفهانوی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر اظهار داشت: اصفهان در پرورش دام سنگین خودکفا است و اگر قیمت گوشت دام سنگین را افزایش دهیم ارتباط مستقیم با افزایش قیمت مواد اولیه و خوراک دام دارد ، یعنی کشاورزان علوفه گران خریداری می کنند و دام دارند آنها آن را گران می فروشند ، اما حیوانات سبک از استان های همسایه مانند چهارمحال و بختیاری ، کرمانشاه ، همدان و … وارد اصفهان می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی ، کمبود و هزینه های زیاد دام و علوفه در ماه های گذشته بسیاری از پرورش دهندگان کشتار بی رویه دام سبک را به ارمغان آورده اند و حیوانات مثمر و کوچک که هنوز آماده کشتار نبوده اند استثنا؛ این روند در روزهای اخیر منجر به کمبود دام و افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است.

پورباتنی از احتمال ادامه روند افزایشی قیمت گوشت طی روزهای آینده خبر داد و افزود: کار ما تأمین گوشت و تأمین تقاضا است و وقتی گوشت کم باشد ، قصاب نمی تواند مغازه خود را تعطیل کند ، بنابراین گوشت را برای همه. قیمت “و او آن را با همان قیمت ارائه می دهد و آن را به مردم تحویل می دهد ؛ اگر گوشت را گران بخرد ، گران می فروشد و اگر ارزان بخرد ، ارزان می فروشد ؛ امیدواریم روند صعودی قیمت گوشت ادامه پیدا نکند. ، اما طبق پیش بینی ها گوشت در روزهای آینده دوباره افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  جا برای توافق وجود دارد

وی با تشریح سیستم توزیع گوشت و نقش واسطه ها و دلالان در این سیستم گفت: گوشت از طریق 3 واسطه عبور می کند تا از کشاورز به سفره مردم برسد. ابتدا افرادی که نجار نامیده می شوند گاوها را از مزارع همسایه در استان های همجوار خریداری می کنند و آنها را به حومه شهر می آورند و به شرکت ها می فروشند. آنها این گاوها را با قیمت تعیین شده توسط کارآفرین از چوب بران خریداری می کنند تا در نهایت گوشت به دست مردم برسد.

رئیس اتحادیه بازرگانان گوشت قرمز در اصفهان خاطرنشان کرد: “به طور طبیعی ، کارآفرینان یا دلالان در تعیین قیمت گوشت نقش بسزایی دارند ، اما به هر حال بدون این شرکت ها تهیه گوشت مشکل خواهد بود. در واقع حضور کارگزاران ضروری است ، اما باید نظارت شود و خطوط قرمز برای آنها ترسیم شود.

پورباتنی گفت: “قصاب تعدادی حیوان را از شرکت خریداری می کند و آنها را به کشتارگاه می برد ، در آنجا دامپزشکان حیوانات را معاینه و بیماران را جدا می کنند.” هر ماه حداقل 2 گوسفند از هر قصاب جدا می شود که هزینه هر یک از آنها حداقل 2 میلیون تن است و هیچ م institutionسسه ای این ضرر را جبران نمی کند و اگر قصاب بخواهد این ضرر را با قیمت گوشت جبران کند ، مشمول وی خواهد شد. به بازرسی بنابراین ، قصاب ها تأثیر زیادی در قیمت گوشت ندارند و گوشت را با قیمتی که خریداری کرده اند می فروشند.

وی درباره تأثیر واردات احتمالی گوشت برای کنترل قیمت توضیح داد: “ما قدیمی ها می گوییم مهتاب سطح ما را مختل می کند” ، این بدان معنی است که اگر درست انجام شود ، واردات می تواند در کنترل قیمت گوشت موثر باشد. بهتر است از واردات وارد نشود ، از طرف دیگر ، اگر قرار است این واردات انجام شود ، باید به گونه ای باشد و به حدی باشد که کشاورز محلی آسیب ببینند ، اما فقط به میزان کنترل قیمت و کمبود لوازم.

بیشتر بخوانید  کشف جنازه زن تهرانی با دست و پای بسته در اتوبان آزادگان!

انتهای پیام / 163 / ت

دیدگاهتان را بنویسید