هشدار شیر و گوشت / برخی می دانند آثار ارز 4200 در این داستان پررنگ است



موضوع شیر و گوشت همچنان برای اخبار مهم است و در حالی که وزارت جهاد با استناد به آماری از مرکز آمار در مورد افزایش کشتار دام ، برای اصلاح قیمت تلاش می کند ، برخی از سازمانهای مصرف کننده با افزایش قیمت مخالف هستند و برخی نه تنها حذف این موارد را از انبوه مردم در نظر بگیرید ، اما آنها همچنین معتقدند که ضرر تولید کننده و فروشنده از کاهش فروش قابل توجه است. شرایطی که وضعیت نامشخصی ایجاد کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که کاهش تولید شیر و گوشت قرمز در طولانی مدت امنیت غذایی کشور را تهدید می کند. به گزارش فارس ، وزارت جهاد کشاورزی در گزارشی ابعاد جدیدی از دلایل افزایش قیمت شیر ​​خام به 6 هزار و 400 تن را تشریح کرد که 42 درصد افزایش در کمتر از یک سال را نشان می دهد. در این گزارش آمده است: افزایش قیمت جهانی مواد اولیه وارداتی (ذرت ، جو و آرد) ، هزینه های پرسنل ، نرخ حمل بار برای مواد اولیه و سایر اقلام هزینه ای در سال جدید با خشکسالی بی سابقه در کشور ، تورم اصلی و افزایش قابل توجه قیمت ها قیمت مواد خوراکی نسبت به سال قبل منجر به افزایش هزینه هر کیلوگرم شیر خام از 4500 تن در سال 1399 به بیش از 6400 تن در ژوئن 1400 شده است. بنابراین ، افزایش در هزینه شیر خام و اگر قیمت شیر ​​بهبود نمی یابد ، کشاورزان بیش از 19000 ریال برای هر کیلوگرم شیر تولیدی ضرر می کنند. این تلفات بیش از پنج میلیون و 700 هزار تن در روز و بیش از 171 میلیون تن در ماه برای یک گله کوچک 100 راس با تولید روزانه 3 تن شیر خام خواهد بود.

بیشتر بخوانید  2 پیشنهاد برای بازیکنی روی نیمکت پرسپولیس

در ادامه این گزارش ، وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پدیده صنعت دام کشور در ماه های اخیر که باعث از بین رفتن دام ها ، چه تولیدی و چه غیرمولد شده است ، اظهار داشت: به دلیل عدم توانایی تحمل این ضرر سنگین ، کشاورزان طبق مرکز آماری ، کشتار دام های سبک و سنگین در دو ماه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 71 و 84 درصد افزایش یافته و این روند در هفته های اخیر تشدید شده است. اما حذف دام های مولد علاوه بر از دست دادن سرمایه و منابع ژنتیکی دام در کشور ، در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش تولید شیر و گوشت قرمز و کاهش چشمگیر جمعیت کل دام ها می شود. از طرف دیگر ، با توجه به تفاوت تولید بین 3.5 و 4 سال ، راهی برای جبران کاهش جمعیت دام در میان مدت وجود نخواهد داشت و کشور را در معرض خطر کمبود شیر و گوشت قرار می دهد.

به گزارش خراسان ، داده های مرکز آمار ایران نشان می دهد در دو ماه امسال تعداد کشتار حیوانات سبک و سنگین به ترتیب بیش از 70 و 84 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. در همین حال ، وزن دامهای سبک و ذبح شده شدید به ترتیب بیش از 64٪ و 78٪ افزایش یافته است که کشتار گاوهایی با وزن کمتر و تعداد بیشتری را در ماه های نخست سال جاری نشان می دهد. براساس گزارش وزارت جهاد ، این روند در هفته های اخیر شدت یافته است ، اما به نظر می رسد مجوز افزایش قیمت ها ، اگرچه می تواند بحران تولید را حل کند ، اما مشکل مصرف را افزایش می دهد. آمار نشان می دهد که در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت گوشت و لبنیات ، این محصولات از توده بخشی از جامعه حذف شده و افزایش بیشتر قیمت آنها منجر به حذف محصولات بیشتری از سبد خانوار شده است. و بنابراین تأثیرات منفی بر سلامت جامعه و نسل های بعدی خواهد داشت. آیا باید روند معیوب و مشکل ساز تخصیص 4200 ارز را ادامه دهیم یا با پذیرش افزایش قیمت و حذف 4200 ارز ، یارانه نقدی باید به حساب مصرف کننده منتقل شود؟

بیشتر بخوانید  مجموعه کامل "پایتخت" را به مدت 5 روز فشرده پخش کنید

2323

دیدگاهتان را بنویسید