هشدار شدید گرما در استان سمنان / صرفه جویی در مصرف انرژی اجباری است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه استان ها: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که موج گرما از فردا سه شنبه وارد استان سمنان می شود و چند روز میهمان هشت شهر این استان خواهد بود. و گاهی اوقات گرد و غبار خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: حداکثر و حداقل دمای سمنان برای فردا 31 و 42 درجه بالای صفر است که یکی از گرمترین دما است. آره از ابتدای امسال با این حال ، این هشدارها نه تنها در مورد گرما بلکه در مصرف برق و آب نیز صرفه جویی می شود.از طرف دیگر ، متخصصان همچنین در مورد سلامت انسان ، مقابله با گرمازدگی ، استفاده از ماسک های کرونر و بهداشت مواد غذایی هشدار می دهند.

باران بارید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در مورد وضعیت بارندگی در سال جاری گفت و گفت: در سال آبی جاری در مجموع شاهد 70 میلی متر بارندگی بوده ایم که 42 درصد کمتر از بلند مدت است ، که یک سال بارانی شدید.

ایرج مصطفوی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال آبی جاری در استان سمنان نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش نشان می دهد ، گفت: تنها 52 درصد آب مورد نیاز استان تأمین می شود و متاسفانه 48 درصد آب مورد نیاز را خواهیم داشت. در این استان ، که نشان می دهد 1400 دشوار و دشوار است.

وی با بیان اینکه روند افزایش دما در حومه شهر سینوسی است ، به این معنی که شب ها سرد خواهد بود و دما روز به روز افزایش می یابد ، خاطرنشان کرد: امسال با کمبود شدید آب روبرو خواهیم شد ، زیرا در تابستان یا میزان بارندگی قابل توجه نیست بارندگی بسیار کم است و این مسئله برای ما ایجاد می کند.

هشدار شدید گرما در استان سمنان / صرفه جویی در مصرف انرژی اجباری است

مصرف انرژی را افزایش دهید

نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که گرد و خاک و افزایش دما در هر هشت شهر استان سمنان از فردا به تدریج آغاز می شود و در نتیجه پیش بینی هوا برای فردا در سمنان ، حداقل و حداکثر دمای 31 و 42 درجه بالای صفر ، برای شاهرود 24 I 34 درجه بالای صفر ، برای ایوان کی 28 و 40 درجه بالای صفر ، گرمسار 30 و 42 درجه بالای صفر ، دامگان با رطوبت 50٪ 24 و 27 درجه بالای صفر خواهد بود که نسبت به روزهای گذشته گرمتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه مصرف برق استان از سال 1999 بیش از 20 درصد افزایش یافته است ، گفت: در سه ماهه اول سال 1400 ، مصرف برق استان با رشد بی سابقه ای روبرو شد. دما از 10 تا 15 مگاوات از حومه افزایش می یابد.

سید محمد موسوی زاده با بیان اینکه سقفی برای استان سمنان تعیین شده است ، جایی که وی باید برق مصرف کند ، تأکید کرد: با افزایش دمای هوا و افزایش نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی ، حمایت مردم اهمیت بیشتری پیدا می کند ، تاکید کرد: اگر میزان مصرف برق در استان سمنان باید بیش از حد مجاز باشد تا از قطعی برق جلوگیری شود ، کارشناسان مجبور هستند برای حفظ تعادل شبکه برق ، خارج از برنامه برق را قطع کنند.

بیشتر بخوانید  کارا به شاهین ملحق شد

وی اظهار داشت: صرفه جویی تنها راه حفظ ثبات شبکه توزیع برق و جلوگیری از وقفه های خارج از برنامه است و با صرفه جویی در مصرف برق ، مشترکان می توانند به توزیع برق به صورت عادلانه و حفظ شبکه کمک کنند. “

دفاتر و بانکها روز شنبه تعطیل بودند

تعطیلی ادارات و بانکها در روز پنجشنبه یکی از اقدامات استانداری سمنان برای کاهش مصرف برق بود. همچنین ، به نظر می رسد ساعت کاری بانک ها به هفت و نیم تا 13 و نیم ساعت کاهش یافته است. دفتر به دفاتر و صنايع خود درمورد مصرف انرژي هشدار داده است.

به منظور كاهش 4000 مگاواتي مصرف برق كشور ، كليه صنايع موظفند كه مطابق درخواست وزارت نيرو (شركت هاي برق) از تاريخ تصويب ، به هر طريقي از جمله تعميرات و تعطيلات تابستاني مصرف خود را كاهش دهند. به B برای دو هفته مصرف برق حدود 10٪ خواهد بود الماس مصرف را محدود کنید. در صورت عدم رعایت مقررات ، شرکت های برق مجاز هستند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.

طی دو هفته ، یک کارگروه متشکل از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و انرژی تصمیم به تمدید یا جابجایی مجدد شرکت های واجد شرایط خواهد گرفت ، به شرط حفظ سقف کاهش 4000 مگاواتی. از طرف دیگر ، کلیه تجهیزات برودتی بعد از ساعت کاری مورد نیاز است. و سیستم های الکتریکی را خاموش کرده و مدیریت انرژی را در دستور کار قرار داده و بر اجرای مصوبات کابینه نظارت داشته باشید.

راه حل هایی برای کاهش مصرف برق در خانوارها

کارشناس برق در گفتگو با گزارشگر بیشترراه حل های ساده ای برای کاهش مصرف برق در خانه ها می گوید: بیشتر مصرف برق در تابستان صرف چهار چیز می شود ، تهویه هوا و سرمایش آرهیخچال و فریزر ، پمپ آب و تلویزیون چون روزها طولانی و گرم است و غالباً این نوع دستگاه ها نیز مصرف بیشتری دارند ، مخصوصاً در ساعات اوج مصرف و اوج مصرف ، بنابراین اگر بتوانیم مصرف انرژی این دستگاه ها را کاهش دهیم ، مصرف انرژی ما روشن خواهد شد از طرف دیگر ، قضیه برعکس است ، یعنی شامل سایر لوازم خانگی مانند اتو ، سشوار و در بیشتر موارد استفاده این چهار وسیله نیست.

محمد اسماعیل عابدینی با بیان اینکه استفاده از لامپ های کم مصرف یکی دیگر از راه های کاهش مصرف برق است ، تأکید کرد: مصرف لامپ های رشته ای اس صبح در خانه دی کنید و همان لامپ ها را خاموش کنید چشم انداز تزئین خانه ها قدم دیگری است که باید برداشته شود. کولرها و وسایل برقی نیز برای کار راحت تر و حمل بار اضافی مورد نیاز نیستند. بهتر است از حسگرهایی استفاده کنید که به حرکت در راهروها و پله های منازل مسکونی حساس هستند ، تا زمانی که هیچ ترافیکی ایجاد نشود ، برق از بین نمی رود ، همچنین استفاده کنید عکس سلولی که در نور خاموش شود و فقط در تاریکی روشن بماند یکی از راه های کاهش مصرف انرژی است.

بیشتر بخوانید  تصویری جذاب از کاخ پادشاه عمان با تزئینات ایرانی + عکس

وی با بیان اینکه روشن نشدن چراغ هنگام خروج از منزل یکی دیگر از مواردی است که باید انجام شود ، گفت: باید تماس های اشتباه به خصوص شارژر موبایل را خاموش کرده و آنها را در تماس مداوم قرار ندهید ، از طرف دیگر ، ایجاد سایه ممنوع کردن برای تنظیم کولر بر روی تهویه هوا شکاف سلام گاز 22 تا 24 اقدام دیگری است که می تواند به ما در کاهش مصرف برق در خانوارها کمک کند مرد بگذارید مردم فراموش نکنند که یک وسیله برقی معیوب می تواند بیشترین برق را از شبکه خارج کند.

هشدار شدید گرما در استان سمنان / صرفه جویی در مصرف انرژی اجباری است

ویروس کرونا و گرما

مردم ممکن است بگویند گرمای شدید باعث می شود که نتوانیم از ماسک استفاده کنیم ، زیرا باعث تعریق و مشکل تنفس می شود ، در حالی که مرناز بابای ، پزشک عمومی و کارشناس بهداشت ، به او گفت گزارشگر بیشتروی گفت: “استفاده از ماسک های سبک و همچنین تغییر ماسک در اسرع وقت پس از خیس شدن ، وجود ماسک اضافی ، بدون استفاده از پارچه های مصنوعی و پلی استر که نایلونی هستند و رطوبت را حفظ می کنند ، اقداماتی است که مردم باید انجام دهند.” گفت. بودن.

بابایی گفت: نوشیدن آب به اندازه کافی ، کنترل دمای بدن ، استفاده از راهروهای باز که کمترین میزان تابش در معرض آفتاب را دارند ، جلوگیری از جمع شدن ، تعویض ماسک های جراحی و شیردهی در اسرع وقت یا استفاده از ماسک های قابل شستشو از پارچه. موارد دیگری نیز وجود دارد که می توان انجام داد ، اظهار داشت: مردم هرگز نباید ماسک مرطوب را با الکل اسپری کنند و دوباره از آن استفاده کنند ، زیرا الکل خاصیت محافظتی ماسک را کاملا از بین می برد و ماسک شما بی فایده می شود. به خاطر داشته باشید که ماسک باید دهان و چانه بینی را بپوشاند ، در غیر این صورت مهم نیست که به دلیل گرما باید آن را پایین بیاورد یا درز وجود داشته باشد که اجازه عبور هوا از آن را می دهد.

“بهترین راه حل این است که مردم دو ماسک پارچه ای بزنند و همیشه دو کیف یکبار مصرف در کیف خود داشته باشند ، علاوه بر ماسک سه لایه ای که روی صورت خود دارند ، به محض خیس شدن اولین ماسک ، آن را در پلاستیک قرار دهید درب آن را محکم بگذارید و دوباره از ماسک دوم استفاده کنید و همین کار را ادامه دهید تا ماسک سوم ، زیرا ماسک های پارچه قابل شستشو هستند. این روش فقط یک ماسک را دور بریزید.

بیشتر بخوانید  علت جوش پیشانی چیست؟ | راه های درمان جوش

گرمازدگی و خطرات آن

ماسک تنها مشکل گرما نیست ، اما افراد همچنین می توانند گرمازدگی را تجربه کنند. بابای با بیان اینکه سردرد ، سرگیجه ، بی اشتهایی ، گرفتگی عضلات ، افزایش تنفس و ضربان قلب ، تشنگی بیش از حد و تب از علائم گرمازدگی است ، گفت: اگر گرمازدگی شدید است ، حتماً فرد را به نزدیکترین مرکز پزشکی برسانید. ” تا زمانی که این کار انجام شود ، باید به او کمک کرد تا نقاب خود را در مکانی خلوت و دور از جمعیت برداشته و هوای تازه تنفس کند.

بابایی با بیان اینکه سکته گرمایی نه تنها با ضعف و سرگیجه همراه است ، بلکه تغییر رنگ ادرار به زرد و نارنجی روشن می تواند علائمی باشد که باید جدی گرفته شود ، گفت: نوشیدن آب و دمای مراقبت از بدن از مهمترین موارد است. مشکل گرمازدگی است. مردم باید به خاطر داشته باشند که اگر مجبور شوند در یک فضای گرم و باز و زیر آفتاب قرار بگیرند ، لباس های نخی سبک بپوشند ، همیشه یک بطری آب همراه داشته باشند ، اگر در معرض قرار نباشند ، در ساعت های اوج بیرون نروند. به یکباره سرد بنوشید. آب زیرا باعث سکته می شود. آنها همچنین نوشیدنی های خانگی مختلفی مانند نعناع ، نعناع ، خیار ، آب لیمو و غیره می نوشند که البته این موارد را می توان از طریق گیاهان دارویی و داروسازان تهیه کرد.

او گفت که قرار دادن ماسک تمیز و به اصطلاح آک بند در فریزر پلاستیکی و قرار دادن آن در فریزر و یخ زدگی هنگام خروج از خانه می تواند برای مدت چند دقیقه روی صورت افراد قرار گیرد و به آنها احساس خنکی دهد ، وی افزود: از کولر استفاده کنید ، از کولر استفاده کنید ، اما نه سریع و هنگامی که بدن گرم و عرق کرده است زیرا باعث بیماری می شود ، از هندوانه و آب فراوان استفاده کنید و از تب استفاده نکنید. سلام مانند استامینوفن ، از آنجا که گرما با تب متفاوت است ، این مسئله دیگری است که مردم باید به آن توجه کنند.

سرانجام باید گفت که موج گرما بیش از همه اقتصاد ، دو چیز را از مردم استان سمنان می خواهد. جوی در مصرف انرژی و سلامتی دوم در برابر گرمازدگی و ویروس کرونا امیدواریم در این روزهای گرم هر دو هدف با کمک مردم و کارمندان محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید