هشدار سازمان هواشناسی/ طوفان گرد و غبار در راه است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شرق، بخش هایی از شمال غرب و جنوب شرق کشور به دلیل فعالیت سامانه وزش باد با وزش باد موقت و گرد و خاک مواجه است.

«فریبا گودرزی» امروز (شنبه) درباره وضعیت جوی کشور گفت: سامانه وزش باد و گرد و خاک از امروز تا فردا (یکشنبه) فعال است که موجب وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق مستعد خیزش می شود.

وی افزود: بنابراین امروز در خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان و فردا در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سواری، شرق سمن، بوش الف در شمال سیستان و بلوچستان با کاهش کیفیت هوا مواجه است.

به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب رساندن به سازه های موقت، احتمال تاخیر پروازها، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا برای این مناطق پیش بینی شده است.

گودرزی تصریح کرد: احتمال پرتاب اشیا از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط بیلبوردها وجود دارد.

وی احتیاط در تردد به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت و نبود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و عدم حضور افراد در معرض خطر در فضای باز را توصیه کرد.

کارشناس هواشناسی همچنین از رشد ابرهای همرفتی از روز یکشنبه به همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید گذرا در مناطق مستعد گرد و غبار خبر داد.

وی گفت: بر این اساس فردا در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، شمال غرب آذربایجان، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش موقت و بالا آمدن خاک رخ می دهد.

بیشتر بخوانید  فیلم ریزش ساختمان اهواز | ریزش متروپل

به گفته گودرزی، احتمال رعد و برق، سیل و تورم به صورت محدود و محلی، احتمال آسیب رساندن به تابلوها و تاسیسات موقت، شکسته شدن نهال و درختان شکسته وجود دارد.

وی همچنین نسبت به کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اجسام از ساختمان های نیمه کاره هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید