هشدار زرد برای تهران | آماده باش در تهران



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی، سیلابی شدن برخی معابر و طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی به ویژه در شمال تهران هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رشد چشمگیر ابرهای همرفتی و تقویت رطوبت سامانه بارشی و فعالیت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ از دوشنبه تا سه شنبه (10 و 11 مرداد) در نیمه شمالی استان تهران به ویژه در مناطق تپه ماهوری.

با توجه به این خطر، ریزش آب جاری، طغیان معابر، طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، ظهور رعد و برق، احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید فعلی، ظهور مه و کاهش دید در تپه‌ها و کوهستان‌ها، روگذر، اختلال در تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال شکستن درختان فرسوده و خسارت به صنایع مختلف و بخش‌های کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش خسارات و تلفات، عدم تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها و رودخانه های فصلی، عدم تردد عشایر، اجتناب از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز هواپيماهاي سبك و بالگرد تقويت امكانات موقت از قبيل پوشش گلخانه ها و بيلبوردها و آماده سازي دستگاه هاي اجرايي مانند نيروهاي امدادي، اداره راه، شهرداري، وزارت نيرو و … را توصيه مي كند. بحران

بیشتر بخوانید  پولی برای بانک‌ها نمانده است!

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. یک هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مخرب صادر می شود.


دیدگاهتان را بنویسید