مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار دکتر پیجم طبرسی نسبت به خطر «امیکرون»/ باید فاصله دوز دوم و سوم واکسن را کاهش دهیم.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرون با هشدار نسبت به روند رو به رشد کرونا ویروس آمیکرون در کشور و اهمیت تزریق نوبت سوم این واکسن، گفت: یک ماه فرصت تزریق را به مردم بدهید. دوز سوم زودتر؛ زیرا ممکن است فرصتی برای تکان دادن ایمیکرون نداشته باشیم.

پیام طبرسی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری تاج و تخت گفت: ما در کمیته علمی تصمیمات علمی می گیریم و ستاد ملی برای اجرای آن تصمیم گیری می کند. واقعیت این است که خطر آمیکرون ها فراتر از درک ما است. در کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکایی، کشورهای اطراف ما مانند بحرین، کویت و غیره. گزارش شده است که تعداد مبتلایان نسبت به مدتی قبل بیش از 90 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد افزایش آمیکرون به ما نزدیک است.

وی افزود: گزارش ها در خود ایران و در موارد آزمایش شده، متاسفانه آمار آمیکرون در آزمایش های انجام شده رو به افزایش است و با توجه به ویژگی های این ویروس، اگر شروع به رشد کند، موارد آن رشد تصاعدی خواهد داشت. ، بنابراین در دو تا سه هفته آینده می توانیم با اوج مواجه شویم.

او گفت: «سه نکته اصلی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. ابتدا بر رعایت پروتکل های پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و غیره تاکید مجدد کنید که می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری کمک کند. دومی تزریق نوبت سوم واکسن است، حالا بین کسانی که دو دوز یا یک دوز تزریق کرده اند و کسانی که نوبت سوم را تزریق کرده اند فاصله زیادی وجود دارد. به این ترتیب 10 میلیون نفر نوبت سوم و 40 تا 50 میلیون دوز بعد را تزریق کردند. کمیته علمی امروز بحث کرد که در صورت امکان، فاصله بین دوز دوم و سوم باید یک ماه کاهش یابد تا افراد بتوانند نوبت سوم را در اسرع وقت تزریق کنند. زیرا ممکن است فرصتی برای تکان دادن ایمیکرون نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید  آیا حقوق سربازان در سال آینده افزایش می یابد؟

طبرسی گفت: موضوع دیگری که مطرح شد افزایش قدرت تست زنی بود. زیرا در حال حاضر سایر بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا در جامعه در حال گردش است و روشی که می توانیم افراد مبتلا به عروق کرونر را شناسایی کنیم تا بتوان آنها را قرنطینه کرد، آزمایش است. همچنین باید میزان آزمون خود را افزایش دهیم.

وی گفت: امیدواریم با رعایت اقدامات مردم در استفاده از ماسک و تسریع در تزریق نوبت سوم واکسن، بتوانیم از شدت موج بکاهیم. اما اینکه در دو سه هفته آینده تعداد پرونده های ما افزایش می یابد واقعیتی است که با آن مواجه هستیم. اگر وارد یک قله بزرگ شویم، باید قدرت تست ما افزایش یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *