هشدار درباره افزایش اخراج کارکنان در سال 1998


مجله دلگرم: نماینده کارفرمایان در VSS با تاکید بر اینکه ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته است، گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ​​مقاومت بسیار کمی در برابر فشارهای شدید اقتصادی دارند و در صورت ادامه این روند، شاهد کاهش قیمت ارز خواهیم بود. از دست دادن زیاد کار .

به گزارش اکسپرس به نقل از تسنیم؛ علی اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، درباره میزان حقوق کارگران در سال 98 اظهار داشت: کارگران در جلسه هیئت مدیره می گویند کارفرمایان. حقوق شرکت مهربانی نشان نداد. دلیل آن عدم حضور کارفرمایان در جلسه قبلی کمیته حقوق و دستمزد این ماموریت بوده است. کارفرمایان مأموریت کاری داشتند و به دلیل نبودن در تهران در جلسه شرکت نکردند.

وی در ادامه به کاهش قدرت خرید اشاره کرد کارگران قبول داریم: وی افزود: در حال حاضر ارزش پول ملی بدون اتفاق خاصی به یک سوم کاهش یافته است. اگر به آمار نگاه کنید، می بینید که در حال حاضر بسیاری از کارخانه های کوچک و متوسط ​​به دلیل کمبود مواد اولیه و بازار در حال تعطیلی و یا با ظرفیت کم کار می کنند. این امر شرایط زندگی را برای کارگران و کارفرمایان بسیار سخت کرده است. ارزش 10 هزار تومان نسبت به سال قبل به 3 هزار تومان کاهش یافت.

این کارگران آهن آلات ادامه داد: افزایش هزینه های زندگی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات کارفرمایان باعث شده این روزها نه تنها وضعیت اقتصادی کارگران خوب نباشد، بلکه کارفرمایان نیز راضی نباشند. وی افزود: در حال حاضر صنایع بزرگی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و معدنی شرایط بسیار بهتری نسبت به صنایع کوچک و متوسط ​​دارند، اما از آنجایی که منابع اصلی آنها منابع اصلی کشور هستند، می توانند ارزش افزوده خوبی برای دولت داشته باشند. شرایط بهتری در وضعیت اقتصادی خود دارند.کارفرمایان آنها شرایط خوبی برای افزایش حقوق به سطح بالا ندارند، دولت اساسا باید به فکر کارگران و کارفرمایان باشد.

بیشتر بخوانید  تغییر شدید چهره و استایل سلطان خرم بعد از 12 سال!

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ​​مقاومت بسیار کمی در برابر فشارهای شدید اقتصادی دارند و در صورت ادامه این روند بدون توجه و برنامه ریزی دولت، واحدهای تولیدی با مشکل و تعدیل کار مواجه خواهند شد. این برای کارفرمایان منزجر کننده است و همه تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​با آسیب جدی مواجه هستند. همانطور که ما بخش کار را تقویت می کنیم، بخش کارفرمایان SME نیز که بیش از 90 درصد را به خود اختصاص می دهد، باید نیز تقویت شود.

وی گفت: ما از دولت برای بالا نگه داشتن قیمت دلار گلایه داریم. دلار را بالا نگه داشتند تا کشور را بچرخانند.» اما این هزینه از جیب صنایع کوچک و متوسط ​​می آید. و کارفرمایان آن را دوست دارند کارگران آنها خواسته هایی دارند و دولت باید پاسخ دهد.


دیدگاهتان را بنویسید