هشدار جدید برای دولت سیزدهم / ادامه رشد بیکاری در بهار امسال



به گفته ویراستارانافراد پاره وقت شامل افرادی می شوند که به دلایل اقتصادی مانند رکود اقتصادی ، ناتوانی در یافتن ساعات کار بیشتر و کمتر از 44 ساعت کار کرده و آماده کار اضافه کاری هستند.

به دلیل توسعه بازار کار کشور در سال های اخیر ، مطالعه برخی از شاخص های آن ممکن است حاوی اطلاعات مهمی برای کارشناسان و فعالان این حوزه باشد.

به عبارت دیگر ، این افراد به دلایل مختلف مجبورند کمتر از میزان استاندارد در هفته کار کنند. کار این افراد به دلیل اشتغال زایی کمتر از 44 ساعت در هفته شناخته می شود. به طور خلاصه ، کم کاری تحت تأثیر سطح تولید ، روابط سرمایه داری و نیروی کار فصلی است.

شرایط اقتصادی و تحریم ها در ایالات متحده منجر به تعطیلی برخی از مشاغل و برخی دیگر به منظور کاهش تولید ، کاهش ساعات کار و کم کاری شده است.

روابط سرمایه ای بین کشورها یکی از مهمترین دلایل کم کاری است که در کشور ما در سالهای اخیر انجام می شود. به این ترتیب ، برخی از کارفرمایان از کار نیمه وقت برای اجتناب از انجام تعهدات خود استفاده می کنند. این کارفرمایان از کارگران موقت و محدود برای پرداخت دستمزد و مزایای خود و تعدیل نیروی کار خود استفاده می کنند.

در شرایطی که افراد تمام وقت زندگی کافی ندارند و برای کسب درآمد بیشتر به مشاغل دوم و سوم روی می آورند ، برخی از افراد مایل به کار پاره وقت با دستمزد و ساعات کمتر و بدون مزایا هستند و در برخی موارد اشتغال در آمار را در نظر گرفت

بیشتر بخوانید  نیروهای اوکراینی یک مخزن سوخت را در روسیه هدف قرار دادند

کارهای فصلی مانند کشاورزی و ساختمان سازی نیز شاخص های م ofثر عدم اشتغال هستند. به این ترتیب ، نیروی کار کشاورزی بسته به فصل رشد فعالیت می کند و پس از پایان این دوره بیکار می ماند. البته سال گذشته ، علیرغم بارندگی های شدید ، شاهد رونق بخش کشاورزی بودیم ، اما هنوز تأثیر قابل توجهی بر نرخ بیکاری نداشت.

نتایج نظرسنجی بهار 1400 نیروی کار نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، بیش از 3000 نفر به جمعیت فعال اقتصادی (شاغل و بیکار) اضافه شده اند. این میزان در بهار دو میلیون نفر نسبت به فصل بهار کاهش یافته است. جمعیت فعال 2.4 میلیون نفر در بهار امسال هنوز فاصله قابل توجهی با جمعیت فعال 2 میلیون و 460 میلیون نفر در بهار دارد.

بررسی میزان بیکاری افراد 3 سال به بالا نشان می دهد که 8/3 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل (بهار () (1) 1 درصد کاهش یافته است.

در بهار سال 1400 ، 2.5 درصد از جمعیت 4 سال به بالا از نظر اقتصادی فعال بودند ، یعنی. شاغل یا بیکار بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می دهد که این درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بهار () 0.4 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید