مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار برای کندن مو از بینی!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خطر مرگ با کندن مو از بینی و دستکاری مثلث خطرناک صورت

آیا کندن مو از بینی خطرناک است؟!

کندن مو از بینی کار خطرناکی است زیرا محیطی استریل نیست که می تواند منجر به عفونت های ناخوشایند شود. با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید عوارض رفع موهای زائد بینی آن ها ملاقات می کنند.

خطر مرگ با کندن مو از بینی و دستکاری مثلث خطرناک صورت

هشدار مرگ با کندن مو از بینی

بسیاری به دلیل موی دماغ ظاهر زشتی ایجاد می کند، آنها سعی می کنند آن را بیرون بیاورند، غافل از اینکه اشتباه بزرگی انجام می دهند. دلگرم کننده با ما همراه باشید تا بخوانیم چرا نباید این کار را انجام دهیم … موهای بلند بینی نگاه ناخوشایند ايجاد كردن. به همین دلیل گاهی اوقات افراد موهای خود را با قیچی کوتاه می کنند. محققان به تازگی دریافته اند که کندن مو از بینی بسیار خطرناک است. تصفیه و تصفیه هوای تنفسی پرداخت خواهد شد. در داخل بینی مژه هایی وجود دارد که مواد مخاطی را از جلوی بینی به سمت پایین حرکت می دهد.

مخاط بینی که نوعی سد دفاعی در برابر گرد و غبار و میکروب ها است در نهایت وارد معده می شود و با اسید معده تجزیه می شود.موهای بینی مسئول جذب ذرات بزرگتر هوا هستند. به گفته محققان، کندن مو از بینی می تواند مشکلات جدی برای افراد ایجاد کند میکروب هاسوراخ های بینی در نزدیکی فولیکول های مو و در نزدیکی حفره هایی که موها از آن بیرون آمده اند جمع می شوند.

وقتی موهای بینی کنده می شود پیاز آسیب می بیند و مسیر میکروب وارد بدن صاف می شود ورود میکروب به بدن باعث عفونت می شود. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. این عفونت ها بسیار خطرناک و کشنده تلقی می شوند، زیرا عروق بینی در نهایت به عروق مغز می رسد، بنابراین این عفونت ها به صورت مننژیت و آبسه مغزی رخ می دهد. “مثلث خطر” زنگ زد و خطرات نادیده گرفتن را به مردم گوشزد کرد.

بیشتر بخوانید  آموزش دقیق و مرحله به مرحله خواندن برگه‌ی سونوگرافی

وظیفه اصلی موهای بینی فیلتر کردن هوای اضافی است که تنفس می کنیم، موهای بینی به عنوان فیلتری برای هوای اتاق عمل می کند. آنها ذرات گرد و غبار، ویروس ها، باکتری ها و سموم آنها به دام افتاده اند به طوری که ما بازدم یا عطسه می کنیم. ضخیم شدن بیشتر موهای بینی می تواند یک مزیت باشد. طبق یافته های پزشکی، افرادی که موهای بینی کوتاه دارند سه برابر بیشتر از افرادی که موهای بینی ضخیم دارند در معرض ابتلا به آسم هستند.

موی بینی اولین خط دفاعی بینی در برابر عوامل مضر خارجی است. پشت آن ها مژه هایی وجود دارد، رشته های بسیار کوچکی از مو که دائماً به جلو و عقب حرکت می کنند.این مژه ها گرد و غبار و مولکول های مضر احتمالی گلو را از بین می برند.موهای بلند در بینی ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند. به همین دلیل گاهی اوقات افراد موهای خود را با قیچی کوتاه می کنند. محققان به تازگی دریافته اند که کندن مو از بینی بسیار خطرناک است.

بینی هوایی که تنفس می کنیم را تمیز و فیلتر می کند. در داخل بینی مژک هایی وجود دارد که مواد مخاطی را از قسمت جلویی بینی به سمت انتها حرکت می دهد.اسید معده تجزیه می شود.موهای بینی مسئول جذب ذرات بزرگتر از هوا هستند. به گفته محققان، کندن مو از بینی می تواند مشکلات جدی در انسان ایجاد کند.

گفته می شود میکروب هایی که وارد بینی می شوند در نزدیکی فولیکول های مو و نزدیک سوراخ هایی که موها از آن بیرون آمده اند جمع می شوند. وقتی موهای بینی کنده می شود پیاز آسیب می بیند و مسیر میکروب وارد بدن صاف می شود ورود میکروب به بدن باعث عفونت می شود. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. این عفونت ها به شدت خطرناک و کشنده تلقی می شوند، زیرا رگ های بینی در نهایت به عروق مغز می رسند و بنابراین این عفونت ها به شکل مننژیت و آبسه مغزی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید  ۱۱ مورد از مضرات زردچوبه که باید بدانید

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید کندن مو از بینی

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ———————————————— ——

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *