هشدار ادامه تجاوزات ترکیه به خاک عراق و سکوت در برابر آن – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم فاضل جابر ، عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت: “سكوت دولت عراق درمورد اهداف ترکیه خصوصاً با توجه به حرص و طمع ترکیه بسیار منطقی نیست.” ترکیه به یک باره ایجاد نشده است ، اما ریشه در باستان دارد.

وی نسبت به سهل انگاری یا ضعف عراق در برابر تجاوزات ترکیه و سکوت آن هشدار داد و گفت: “دولت عراق از روش های صلح آمیز برخوردار است و باید از آنها برای جلوگیری از آنها استفاده شود”.

جابر گفت: “نیروهای امنیتی عراق قادر به پشتیبانی از کشور با نیروهای خارجی و ترکیه هستند.” دولت عراق باید برای اخراج نیروهای خارجی از عراق اقدام کند.

در همین حال مقامات و سیاستمداران عراقی ادامه موقعیت فرماندهان ترکیه و سرگردانی افسران عالی رتبه ارتش ترکیه در خاک عراق را توهین به مردم و دولت عراق توصیف کرده اند.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه روز گذشته روستای هروری را واقع در منطقه عمیدی ​​استان دهوک در منطقه کردستان بمباران کرد.

این حملات مناطق نزدیک به محل سکونت روستاییان را هدف قرار داد و یک غیرنظامی در روستا مجروح شد.

این منطقه همچنین برای پنجمین بار متوالی به دلیل حملات قطع شد.

حملات هوایی ترکیه به اقلیم کردستان در سالهای اخیر به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه ادامه داشته و باعث خسارت شدید به مناطق مسکونی ، زیرساخت ها و جاده ها و تخلیه صدها روستا و ده ها غیرنظامی شده است. در این حملات جان خود را از دست داده و مجروح شدند.

بیشتر بخوانید  زمان فوتسال برتر تغییر کرد / 4 هفته قبل از جام جهانی برگزار شد - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

پیش از این ، ناصر هاراکی به عنوان دبیر کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق به نمایندگی از کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که این کمیسیون برای ارزیابی خسارات ناشی از حملات ترکیه به این منطقه و درگیری های نظامی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان سفر می کند. K »در منطقه و به زودی گزارش این سفر را به دولت مرکزی و پارلمان عراق ارائه می دهد.

وی افزود: این گزارش به حمله ترکیه به منطقه و موارد مختلف نقض حاکمیت عراق و منطقه توسط ترکیه و حضور نیروهای پ.ک.ک در مناطق مرزی منطقه می پردازد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید