هشدار؛ ریزگردها در 20 استان کشور در حال افزایش است



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی و تقویت بارش های سیل آسا همراه با رعد و برق، رگبار باران و وزش باد ناگهانی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (15 تا 16 تیرماه) وی در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق فارس گزارش داد.

در این شرایط جوی، طغیان و طغیان معابر، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارات ناشی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید، احتمال قطع پروازها و امدادرسانی به مناطق زلزله زده پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، پرهیز از تردد و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، پارک نکردن خودرو در کنار درختان کهنسال، عدم پرواز هواپیماهای سبک و بالگرد و همچنین آمادگی شهرداری ها و امداد و نجات را توصیه می کند. دستگاه ها

پس از این هشدار، سازمان هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (25 و 26 تیرماه) وزش باد شدید و گرد و خاک اعلام کرد.

این وضعیت جوی روز چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، غرب خوزستان، ایلام، شرق و جنوب خراسان رضوی، شمال و شرق اصفهان و شرق کرمان و روز پنجشنبه در شرق خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی و شمال سیستان است. بلوچستان او انتظار دارد

در نتیجه این خطر گرد و غبار، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و غبار و صنایع کشاورزی و احتمال تاخیر یا لغو پروازها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، پرهیز از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به ویژه برون شهرها، آمادگی دستگاه های امدادی و فرمانداری ها، پرهیز از پرواز بالگردها و هواپیماهای سبک در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  آیا روند تاج گذاری در جهان به سمت مماشات است / آخرین پرش تاج آمیکرون؟

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد از سمت جنوب شرق با تشکیل ابر همرفتی، رگبار و رعد و برق و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر از بامداد پنجشنبه تا جمعه (26 تیرماه) هشدار نارنجی دیگری صادر کرده است. و 17). ) در تنگه هرمز به مناطق ساحلی و دورافتاده استان هرمزگان اطلاع رسانی می شود.

در نتیجه این خطر، خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در تردد دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی و رعایت تمهیدات لازم از سوی تمامی فعالان دریایی.

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج ساحلی و دریایی بین 2 تا 3 متر از پنجشنبه تا شنبه (26 تا 28 تیرماه) در شرق دریای عمان خبر می دهد. ، مناطق ساحلی و ساحلی استان سیستان و بلوچستان

در نتیجه این خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی پیش بینی می شود.

در چنین شرایط جوی سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا و فعالیت در دریا، محدودیت و احتیاط در تردد دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی و رعایت تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد، از افزایش ابر همرفتی به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید از چهارشنبه تا جمعه (25 تا 27 تیرماه) خبر داد.

بیشتر بخوانید  جزئیات پرونده خودسوزی در دفتر سکوت در شهر باما

این شرایط جوی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب کرمان و جنوب شرق بوشهر و روز جمعه در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر احتمال آبگرفتگی جاده ها و رواناب های محدود و موضعی، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب مناطق فصلی، احتمال رعد و برق، احتمال کاهش دید و کاهش موقت هوا وجود دارد. کیفیت و احتمال شکستگی درختان نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، احتیاط را در هنگام صعود به ارتفاعات، پارک نکردن خودرو در اطراف درختان پوسیده، پرهیز از ایستادن در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه معابر توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار، این سازمان از افزایش گرد و غبار، نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید از چهارشنبه تا جمعه (24 تا 27 تیرماه) خبر داد.

این پدیده جوی روز چهارشنبه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، کرمان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، مرکزی، یزد، البرز، قم و جنوب تهران و روز پنجشنبه در یزد اصفهان رخ می دهد. ، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد. ، خوزستان، شمال بوشهر، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، البرز، قم و تهران و یوما در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه هستند. پیش بینی کرد، ایلام، لرستان، مرکز، شرق و شمال اصفهان، سمنان، البرز، قم و تهران.

با توجه به حاکمیت این شرایط آب و هوایی، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال ریزش سنگ از ارتفاع، احتمال آسیب به ساختمان های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال وجود دارد. از شکستن درختان کهنسال

بیشتر بخوانید  فیلم عروسی بریتنی اسپیرز | جیسون الکساندر همسر سابق بریتنی – ایران چطور

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، افراد آسیب پذیر در هنگام وقوع گرد و غبار از حضور در فضای باز خودداری کرده، شاخص آلایندگی را توسط مراجع ذیصلاح پایش و بر اساس مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در مراکز مجاور تصمیم گیری کنند. مناطق پرجمعیت بدون توقف و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت اعم از تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. یک هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مخرب صادر می شود. اخطار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی وجود خواهد داشت که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود.این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا آمادگی مواجهه با پدیده جوی کمی کوچکتر از حد معمول را داشته باشند. شدت آن بیشتر است. . از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار گرفتند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید