هشدار؛ این اپلیکیشن ها و برنامه ها را فورا از گوشی حذف کنید!



آنچه دیگران می خوانند:

آنتی ویروس Dr. وب موفق شده است مجموعه ای از بدافزارها را کشف کند که به طرق مختلف از طریق چندین اپلیکیشن به فروشگاه گوگل پلی نفوذ کرده و اهداف خود را دنبال می کند. تاکنون بیش از دو میلیون نفر این اپلیکیشن ها را روی دستگاه های خود نصب کرده اند.

به گزارش Bleeping Computer، مجموعه ای از بدافزارها، برنامه های فیشینگ و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم راه خود را به گوگل پلی باز کرده و بر روی بسیاری از دستگاه ها نصب شده است. یکی از این برنامه ها با نام TubeBox حدود یک میلیون بار بر روی دستگاه های کاربران نصب شده و هنوز از این فروشگاه حذف نشده است.

اپلیکیشن TubeBox به کاربران وعده کسب درآمد برای تماشای ویدئوها و تبلیغات را می دهد، اما به هیچ یک از وعده های خود عمل نمی کند. در واقع زمانی که کاربر می خواهد جایزه خود را مطالبه کند، خطاهای مختلفی روی اپلیکیشن ظاهر می شود. حتی کسانی که فرآیند برداشت را تکمیل کردند، نتوانستند این پاداش ها را دریافت کنند.

برنامه های بدافزار Google Play چیست؟

برنامه‌های دیگری که در Google Play منتشر و پس از مدتی حذف شدند عبارت‌اند از: جفت خودکار دستگاه بلوتوث با ۱ میلیون دانلود، بلوتوث و وای‌فای و درایور USB با ۱۰۰ هزار بار دانلود، حجم صدا، اکولایزر موسیقی با ۵۰ هزار بار دانلود و پاک‌کننده سریع. & Cooling Master با 500 دانلود.

بیشتر بخوانید  چابهار و یاسک میزبان استراتژیک ترین پروژه های توسعه / نفت و تجارت ایران در سواحل مکران + فیلم - اخبار از سیستان و بلوچستان - اخبار از استان های تسنیم

این برنامه ها دستورات را از Firebase Cloud Messaging دریافت می کنند و سایت های مشخص شده در دستورات خود را برای بازدید از دستگاه های آلوده برای تبلیغات خود بارگذاری می کنند. البته Fast Cleaner & Cooling Master همچنین می تواند دستگاه را برای استفاده به عنوان سرور پروکسی پیکربندی کند. این سرور پروکسی سپس ترافیک کلاهبردار را فوروارد می کند.

علاوه بر این، دکتر آنتی ویروس وب تعدادی برنامه وام جعلی را پیدا کرده است که ادعا می کنند پیوند مستقیمی با بانک ها و گروه های سرمایه گذاری روسیه دارند. این برنامه ها به طور متوسط ​​10000 بار دانلود شده اند.

برای محافظت از خود در برابر بدافزار فروشگاه Play، همیشه ابتدا نظرات برنامه را بررسی کنید و خط‌مشی‌های رازداری برنامه را بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید