هشت مدرسه در ایذه ، باغملک و دسپر به آموزش و پرورش واگذار شد



به گزارش ایرنا ، مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حاشیه مدرسه روستای جغبند بند ایذه گفت: این مدرسه که برای حذف مدارس سنگی شناسایی شد ، اولین فضای آموزشی بود. و در حال حاضر قبل از سال تحصیلی 1401-1400 کار می کند.

علی قربانی افزود: 10 میلیارد ریال برای نوسازی این مدرسه هزینه شده است که 2 میلیارد ریال آن توسط مردم و نیکوکاران تامین شده است.

وی ادامه داد: امروز یک مدرسه سه کلاسه در روستای نوترکی ، سه مدرسه دو کلاسه در روستاهای پیان ، نشیل و مرنان ایذه که در مجموع 38 میلیارد و 500 میلیون ریال برای آن هزینه شده بود ، هزینه شد. و با مشارکت خیریه ها “آنها برآورده شده اند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بهره برداری از 2 مدرسه در شهر باغملک و یک مدرسه در شهر جدید دسپار (دهدز) ، گفت: ساخت 2 مدرسه با 2 کلاس در چم دالان و روستاهای شنگ باغملک با 93 متر مربع ، در مجموع 18 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: احداث مدرسه 2 کلاسه در روستای درازدره از توابع شهرستان دسپارت 10 میلیارد ریال هزینه داشت.

وی افزود: این هشت مدرسه با اعتبار کل 76 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شد که 21 میلیارد و 500 میلیون ریال آن سهم خیریه ها از جمله شرکت میهن است و مابقی با وام ملی نوسازی تامین می شود. ، توسعه و سازماندهی مدرسه. “

شهرهای ایذه ، دسپر و باغملک در قسمت شرقی خوزستان واقع شده اند و تعداد زیادی مدرسه سنگی در این مناطق وجود دارد که برای تخریب برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید  حمید فرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن سیمان شد

شهر دسپارت هفته گذشته با اعلام وزارت کشور با جدایی بخش دهدز از شهر ایذه به طور رسمی تاسیس شد.

دیدگاهتان را بنویسید