هشت سرکرده داعش در شمال عراق کشته شدند



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مرکز اطلاعات امنیتی موسوم به عراق عملیات جدیدی را در استان صلاح الدین در شمال کشور واقع شده است گروه تروریستی داعش مطلع.

شبکه خبری دجله به نقل از بیانیه این مرکز گزارش داد که این عملیات زیر نظر ستاد مشترک عملیاتی بوده که توسط ستاد عملیاتی صلاح الدین نیز انجام شده است.

بر اساس این بیانیه، پس از رصد مستمر، اطلاعات دقیقی از حضور هشت سرکرده بسیار مهم تروریست ها در مخفیگاه وادی الثرتر در اختیار نیروی هوایی عراق قرار گرفت. وادی الثارثار در استان صلاح الدین قرار دارد.

به گفته این سازمان عراقی، پس از دریافت اطلاعات، نیروهای امنیتی با پشتیبانی هوایی عملیاتی را آغاز کردند و موفق به محاصره و مبارزه با تروریست ها شدند. جنگنده های عراقی نیز سه بار مقر تروریست ها را بمباران کردند و همه عناصر را به هلاکت رساندند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای عراقی همچنین مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات لجستیکی را در این مخفیگاه کشف و ضبط کردند که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

به منظور مبارزه با بقایای داعش، نیروهای الحشد الشعبی و پلیس عراق از 6 ژوئن عملیات امنیتی را در شهر الدر در شرق صلاح الدین آغاز کردند.

هدف از این عملیات پایان دادن به پایگاه های داعش در این منطقه است. اطلاعات عراق همچنین از عملیات گسترده در بغداد علیه گروه تروریستی داعش در پانزدهم ماه جاری خبر داد. در جریان این عملیات 14 تروریست از جمله چند تن از رهبران عالی رتبه دستگیر شدند.

به گفته سرویس اطلاعاتی عراق، در میان بازداشت شدگان، رهبران بلندپایه ای مانند ابوصفانه، ابوعمر و ابو مصعب هستند. این افراد طی چند کمین دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید  واکنش یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به انتشار فایل صوتی بین دو شخصیت نظامی

در همین راستا «عدی عبدالهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق بر نقش مهم الحشد الشعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد. به ویژه در مناطق آزاد شده که در مبارزه با تروریسم با مشکلات بزرگتری مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید