مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به هند و دیدن جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به هند




سفر به هند ، کشوری زیبا با تبار تاریخی طولانی و فرهنگی غنی که به دلیل نژادها و اعتقادات مختلفی را در خود جای داده، سفری بسیار شگفت انگیز خواهد بود. این کشور که بیش از یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده یکی از جاذبه های محبوب گردشگری در جهان به شمار رفته و بسیاری را از سرتاسر جهان جذب خود می نماید.




هند دارای آب و هوایی گرم و در بخشی از مناطق خود دارای آب و هوایی معتدل می باشد؛ تنوع آب و هوایی به دلیل گستردگی و پهناوری این کشور یکی از شاخصه های هند به شمار می رود.




جمعیت بیش از یک میلیارد نفری این کشور، به دو هزار قومیت تقسیم شده است، که به بیش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند. همانطور که از اندازه و جمعیت وسیع هندوستان برمی‌آید، این کشور دارای تنوع فرهنگی زیاد، مناظر بی‌شمار، آثار تاریخی متعدد و مکان‌های زیادی برای کشف و بازدید است. از ویرانه‌های باستانی و ساختارهای مذهبی جذاب گرفته، تا شهر‌های عجیب و غریب و چشم‌اندازهای متنوع مجموعه‌ای بی‌پایان از جاذبه های توریستی در هند وجود دارد، که هرگز هیجان و جذابیت آنها برای بازدید‌کننده تمام نمی‌شود.




برای سفر به هند قیمت بلیط هواپیما و پرواز، و همچنین هتل در فصول مختلف متغیر است و به طور میانگین قیمت پرواز یک میلیون و ششصد، تا سه میلیون تومان می باشد. همچنین برای هزینه کمتر در سفر به هند می توانید با تورهای مسافرتی به این کشور پهناور سفر کنید.


هزینه های سفر به هند




هند، همیشه یکی از مقصد‌های متناسب با بودجه‌ مسافران شناخته شده است. قیمت‌ها نسبت به دیگر نقاط جهان بسیار به‌صرفه‌تر و انجام معامله بسیار منعطف‌تر است. با توجه به جذابیت‌هایی که این کشور بزرگ و زیبا دارد، همیشه مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد.




برای کسانی که با کمترین بودجه به هند سفر می‌کنند، تقریبا برای هر روز 15 دلار مورد نیاز است. این بدان معناست که اقامت‌گاهی ارزان انتخاب کنید، غذایی ساده بخورید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید، با 25 دلار می‌توانید روزانه تمامی برنامه‌های سفر را به خوبی مدیریت کنید.


هند




هزینه ویزا برای سفر به هند




برای سفر به هند لازم است که ویزای این کشور را بگیرید. می توانید خود برای گرفتن ویزا اقدام کرده و به سفارت هند در تهران بروید و یا آن را از آژانس های مسافرتی دریافت کنید.


  • هزینه ویزا توریستی: بسته به نوع متفاوت است.

  • ویزای گردشگری با اعتبار ۱ سال: ۴۲۰۰۰۰ تومان

  • ویزای گردشگری با اعتبار ۱ تا ۵ سال: ۸۴۰۰۰۰ تومان


هند چندین نوع ویزا از جمله گردشگری، تجاری، دانشجویی، تحقیقاتی و … دارد که برای سفر تفریحی به این کشور، ویزای گردشگری مناسب شماست. البته توجه داشته باشید ویزای توریستی هند تنها برای سفر و گشت و گذار در این شهر است و مطلقا نمی توانید برای سایر فعالیت ها از این ویزا استفاده کنید.




برای گرفتن ویزا از سفارت هند، بعد از ثبت فرم ویزا، ۴ روز کاری وقت لازم دارید. البته اگر ملیتی جز ایرانی داشته باشید یا فرم را به طور کامل پر نکرده باشید و یا شرایط پیش بینی نشده ای رخ دهد، گرفتن ویزا بیش از ۴ روز زمان خواهد برد.




هزینه‌های خورد و خوراک در سفر به هند




کشور هند با فرهنگ‌های متنوع، غذاهای سنتی بی‌نظیری دارد. غذاهای خیابانی این کشور را در سفر به هند از دست ندهید. البته باید حواستان به میزان رعایت بهداشت در مکان‌هایی که غذای خیابانی می‌فروشند باشد. اما بطورکلی میانگین هزینه غذاها در رستوران‌های ارزان، رستوران‌های لوکس و فست‌فودها به شرح زیر است.


  • هزینه غذا در فست‌فودها هند : از 100 تا 400 روپیه معادل 8 تا 32 هزارتومان

  • هزینه غذا در رستوران‌های ارزان هند : از 200 تا 500 روپیه معادل 16 تا 40 هزارتومان

  • هزینه غذا در رستوران‌های لوکس هند : از 2000 تا 7000 روپیه معادل 160 تا 550 هزارتومان


بازدید از جاذبه های گردشگری در سفر به هند




گوا


گوا، یکی از شهرهای مهم و توریستی هندوستان و ویترین گردشگری این کشور به شمار می رود، زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور پهناور است. طبیعت گوا با تپه های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری مناظر بکر و چشم نوازی را ایجاد کرده است. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارند. این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می کند. غذاهای گوا که از جذاب ترین قسمت های سفر به گوا محسوب می شود، بسیار معروف بوده و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و غربی اما به دلیل حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در جای جای شهر در دسترس هستند. گوا یکی از معدود مکان های هند است که اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می کنند.




جیپور


جیپور یکی از شهرهای دیدنی هندوستان است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به شهر صورتی شهرت دارد. این شهر از معروف ترین نقاطی است که حدود 300 سال پیش تاسیس شده که یقینا در سفر به هند از دیدن معماری شهری منظم و منسجم آن لذت خواهید برد. هاوا، قلعه اکبر، جانتار مانتار، سالن آلبرت، کاخ رمباغ، جال محل، کاخ ماهاراجه، کاخ ماهارجه جیپور و… از جمله پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و دیدنی جیپور بشمار می آید.


گوا


نمایش شترهای پوشکار




این نمایش که در پاییز هر سال به مدت ۲ هفته به طول می انجامد و اگر در این فصل به هند سفر کنید فرصت خوبی برای خرید چارپایانی مثل شتر است. در سال های اخیر این نمایشگاه فراتر از محلی برای خرید و فروش چارپایان کشاورزان شده است و امروزه تبدیل به جشنواره ای شده که شامل مسابقات شتر سواری، مسابقات ورزشی و … می باشد.


عبادتگاه راناکپور


عبادتگاه راناکپور به دلیل هنر و معماری خاص خود به عنوان یکی از بهترین های جهان شناخته شده است که نباید در سفر به هند آنرا از دست داد. ساخت این بنا در قرن ۱۵ آغاز و بیش از ۵۰ سال به طول انجامیده است. این بنای بسیار زیبا که یکی از بزرگ ترین مکان های مذهبی هند است ۲۱ سالن ،۸۰ گنبد و ۱۴۴۴ ستون دارد که هر کدام از ستون ها از نظر ساخت منحر بفردمی باشند.


ساحل وارکالا


بعد از گشت و گذار در شهر در سفر به هند ، استراحت در کنار ساحل وارالا برای گردشگران بسیار لذتبخش است. ساحل شنی و صخره های لب آب آن محلی بینقص را برای شنا و استفاده از نور خورشید فراهم کرده است. زیبایی این ساحل و آرامش آن باعث شده که توسط یکی از شبکه های تلویزیون آمریکا به عنوان یکی از ۱۰ ساحل فصلی برتر دنیا معرفی شود. این محل چشمه های معدنی زیادی دارد که مردم اعتقاد دارند که شنا در این چشمه ها دردها را خوب و گناهان را پاک می کند. در کنار این ساحل، عبادتگاه ۲۰۰۰ ساله سوآمی قرار دارد که به “لورد ویشنوو” اختصاص داشته است.


شهر دارجیلینگ


دارجیلینگ، شهری در شمال شرقی هند است که به خاطر چای و مناظر طبیعی زیبایش معروف شده است. چای دارجیلینگ رنگ روشن، خوشبو و نازک است که برگ های آن در تپه های کنار شهر رشد می کنند و از محبوب ترین نوشیدنی های این کشور می باشد. در سفر به هند از این شهر، کوه های برف پوشیده زیبای هیمالیا مشاهده می شود.


قطب منار


قطب منار با ۸۰ متر طول، دومین مناره آجری بلند دنیاست و از سنگ مرمر و آجرهای سنگ ماسه قرمز ساخته شده است که بر روی این آجرها، آیه های قرآن حک شده است. ساخت این مناره که از سال ۱۱۹۳ آغاز شده، بعد از ۴ سال به پایان رسیده است . راه پله های مارپیچ با ۳۷۹ پله به سمت بالای بنا راه دارد که این راه پله ها نمایش عمومی ندارند. مسجد قوت السلام هند که اولین مسجد ساخته شده در این کشور بوده، در کنار این مناره قرار دارد.


جزیره هولاک




جزیره هولاک با وجودیکه به شلوغی دیگر جزیره های هند نیست اما تعداد گردشگران این جزیره به دلیل ساحل بزرگ، محیط دوستانه، امکانات غواصی آن رو به افزایش است. بهترین زمان برای بازدید از این محل در سفر به هند اواسط ژانویه تا اواسط ماه می است که هوا آفتابی و دریا آرام تر است. ساحل “ردهنگار” در ابن جزیره به عنوان یکی از بهترین سواحل آسیا شناخته شده است.


پارک ملی bandhavgarh


این پارک ملی، کسانی که برای دیدن زیبایی حیات وحش به این محل می آیند را نا امید نمی کند. این محل که یکی از محبوب ترین پارک های ملی هند است فرصتی را برای دیدن پلنگ، گوزن، خرس تنبل، کفتار، گاومیش کوهان دار و گرگ هندی فراهم آورده است، اما ببر بنگال جذاب ترین حیوان این پارک است که طرفدارای زیادی دارد. در سفر به هند بهترین زمان دیدن حیات وحش در این پارک، صبح زود و اواخر عصر می باشد.


تاج محل


شهر تارامشلا


“دالایی لاما” در سال ۱۹۵۹ بعد از فرار از تبت به شهر تارامشالا نقل مکان کرده است. تارامشلا به معنی محلی برای استراحت زوار می باشد. گردشگرانی که به این شهر می آیند عاشق یوگا و آموزش غذاهای هندی این شهر می شوند.


هوا محل


هوا محل بنای ۵ طبقه آجری است که در قلب جایپور واقع شده و یکی از محبوب ترن جاذبه های گردشگری این شهر است. این محل که به عنوان قصر بادها هم شناخته می شود محلی است که زنان پادشاه می توانستند بدون اینکه دیده شوند بیرون و خیابان را تماشا کنند و به همین دلیل است که این قصر هرمی شکل، ۹۵۳ پنجره دارد که هر کدام از این پنجره ها طراحی پیچیده و زیبایی دارند. این بنا در سال ۱۷۹۹ ساخته شد و به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری راجپوت شناخته شده است.


تاج محل


آگرا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای هندوستان است. در سفر به هند ماه مهر تا ماه فروردین، مناسب ترین شرایط آب و هوایی برای سفر به شهری است که آرامگاه تاج محل در آن به عنوان یک شاهکار معماری ایرانی به شمار می رود. با این وجود تاج محل تمام دیدنی آگرا نیست و دیدنی های دیگری همچون آرامگاه اعتمادالدوله، مسجد جامع آگرا و باغ مریم میزبان گردشگران هستند. تاج محل در آگرا، مقبره ای از سنگ مرمر سفید است که به دستور امپراتور مغول، «شاه جهان» برای یادبود همسر مورد علاقه اش ساخته شده است. این مکان که «اشک بر گونه ابدیت» نیز نامیده می شود، یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در هند است. علاوه بر مقبره سنگ مرم سفید رنگ، گنبد تاج شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخر و باغ زینتی مملو از درختان گل و بوته است.




هزینه‌ حمل ‌و نقل در سفر به هند




وسایل حمل و نقل عمومی در هندوستان تنوع بسیاری دارند، پیشنهادی می‌کنم در سفر به هند تمام آن‌ها را امتحان کنید چون لذت تجربه‌ سوارشدن به هرکدام تجربه ‌ای تکرار نشدنی در زندگی‌تان خواهد بود. اتوبوس، ریشکا، مونوریل، مترو، قطار شهری ازجمله وسایل حمل‌ونقلی هستند که در هند مردم را در شهرها جابه‌جا می‌کنند. کرایه مترو و منوریل در هند نسبتاً بالا است و از 564 تا 2520 تومان به نسبت مسیری که طی می‌کنید متغییر است. پرمصرف‌ترین آن‌ها قطار شهری است که ازلحاظ کیفیت خدمات‌دهی درجات مختلف دارد. میزان کرایه قطار شهری در هند بستگی به درجه کیفیت قطار و مسافتی که طی می‌کنید دارد. اتوبوس نیز وسیله مناسبی است که با قیمتی مناسب (از 500 تومان) برای جابه‌جایی در سطح شهر به شما کمک خواهد کرد.


سفر به هند




هزینه تلفن و مکالمات در سفر به هند




هزینه مکالمات تلفنی در هند نسبت به ایران کمتر است. در هر قسمت از این کشور اپراتور خاصی سرویس‌دهی می‌دهد و 10 اپراتور تلفن همراه در سراسر هند فعالیت می‌کنند. در سفر به هند برای یک دقیقه تماس با اپراتورهای داخلی باید 55 تومان بپردازید. اگر قصد خرید سیم‌کارت دارید بهتر است در فرودگاه آن را تهیه کنید. سیم‌کارت‌های مخصوص مسافران و گردشگران هستند که مناسب‌ترین گزینه برای شما می‌باشند.




وضعیت اینترنت در این کشور خیلی به سامان نیست به ‌طوری‌ که شاید در بعضی هتل‌های هندوستان بتوانید اینترنت رایگان داشته باشید. اگر از سیم‌کارت‌های محلی تهیه کنید هزینه‌های شما بسیار کمتر خواهد شد.




نکاتی برای کاهش دادن هزینه ها در سفر به هند


  • موقع خرید اجناس چانه بزنید.

  • سیم‌کارت محلی بخرید.

  • پروازتان را تا حد ممکن زودتر رزرو کنید.

  • موقع کرایه خودرو، از چند شرکت قیمت بگیرید و مقایسه کنید (حتی می‌توانید موتور اجاره کنید).

  • هتل‌های ارزان و تمیز را فراموش نکنید.

  • نوشیدنی‌های محلی بخورید.

  • پیاده‌روی در هند لذت‌بخش است، همیشه با تاکسی این‌طرف و آن‌طرف نروید.

  • نیازی به دادن انعام‌های بالا نیست.

  • غذاهای خیابانی را از دست ندهید.

  • اینترنت بی‌سیم رایگان در بیشتر امکان تفریحی، رستوران‌ها، کافه‌ها و جاهای دیدنی هند در دسترس است.


divider


بیشتر بخوانید:


مردم کدام کشورها بیشتر به ایران سفر می‌کنند؟


از هزینه های سفر به یونان بدانید!


هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  سوغات بوشهر و صنايع دستي بوشهر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *