مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به لیسبون پایتخت پرتغال و جاذبه های توریستی آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



راهنمای سفر به لیسبون




سفر به لیسبون می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای اروپایی باشد. شهر لیسبون که پایتخت کشور پرتغال است هرساله مقصد بسیاری از گردشگران تور لیسبون و تور اروپا از سراسر جهان می باشد که در شهر لیسبون لحظات زیبایی را تجربه می کنند. لیسبون شهری زیبا و تپه ای است که به عنوان یکی از شهرهای نسبتا ارزان اروپا در جهان معروف شده است و این شهر زیبا جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی دارد.




شهر لیسبون که در میان ۷ تپه قرار گرفته است و ما هر ساله شاهد سفر به گردشگران به این پایتخت اروپایی هستیم. در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی سفر به لیسبون بسیار ارزان محسوب می شود. از جمله ویژگی هایی که شهر لیسبون را نسبت به دیگر شهرها در جایگاه ویژه ای قرار می دهد ساختمان های رنگارنگ و کوچه های سنگفرش شده ای است که تنها با قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر لیسبون یک تجربه فراموش نشدنی را در ذهن شما ثبت می کند. همچنین کافه هایی که صدای موسیقی اصیل پرتغالی یعنی فادو از آنها به گوش می رسد و همواره مملو از جمعیت می باشند و از آن به عنوان یک فرهنگ یاد می کنند یکی از جاذبه های این شهر است.


واحد پولی که شما برای سفر به لیسبون باید به همراه داشته باشید یورو می باشد. در شهر لیسبون مردم به ۳ زبان پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی صحبت می کنند اما شما با زبان انگلیسی می توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید.


بهترین زمان برای سفر به لیسبون




آب و هوای لیسبون تقریبا در تمام ماه های سال معتدل می باشد، به طوری که سرمای زمستان و یا گرمای تابستان در این شهر، آزار دهنده نخواهد بود و معتدل است. بهترین ماه های سفر به لیسبون از نظر آب و هوایی، اسفند تا اواسط خرداد و یا شهریور تا مهر می باشد که نه تنها آب و هوا بسیار دلنشین و معتدل است، بلکه تعداد گردشگران تور لیسبون و تور اروپا نیز نسبت به دیگر ماه های سال کمتر می باشد.


هزینه اقامت در سفر به لیسبون




هزینه گرفتن هاستل در شهر لیسبون مبلغی بین ۱۵ تا ۳۹ یورو برای یک اتاق یک تخته است. شما می توانید ۲ نفر باشید و یک اتاق یک نفره را بگیرید. از این نظر با شما برخوردی انجام نمی شود. بسیاری از هاستل ها قیمت خود را در آخر هفته ها افزایش می دهند و حتما این مورد را در سفر خود به لیسبون از یاد نبرید. اگر بخواهید از یک اتاق مجهز تر و دو نفره استفاده کنید باید مبلغی معادل شبی ۵۰ تا ۹۵ یورو بپردازید. البته شما می توانید با استفاده از یک هتل که از مرکز شهر دورتر است، هزینه کمتری برای هتل پرداخت کنید و بودجه خود را تا ۷۵ یورو در هر شب، مدیریت کنید. همچنین اگر هزینه های اقامتی برای شما سنگین است می توانید با اجاره ی یک آپارتمان و با اقامت در خانه برخی از اهالی هزینه های خود را به نصف برسانید.


پرتغال


هزینه غذا و رستوران در سفر به لیسبون




همانطور که در بالاتر اشاره کردیم لیسبون شهری ارزان است و این ارزانی، مواد خوراکی را نیز شامل می شود. قیمت غذا در لیسبون کاملا مقرون به صرفه است و خوردن ۳ وعده کامل غذایی، هزینه خاصی بر روی دست شما نمی گذارد. بسیاری از هاستل ها، وعده صبحانه را برای شما رایگان حساب می کنند. این صبحانه ها شامل؛ غلات، نان کروسان، شیر، قهوه، پای و یا آب هستند. هتل ها صبحانه های گرانی دارند و هزینه ی زیادی را بر روی دست شما می گذارند. قیمت غذا از ۴ یورو در دکه های غذافروشی و فست فودها و در رستوران های مجلل و کلاس بالا نیز از ۳۹ یورو شروع می شود. البته در این میان شما می توانید با فکر اقتصادی خود از این هزینه ها جلوگیری کنید و با خرید مواد غذایی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های لیسبون که اتفاقا قیمت خوبی هم دارند، بودجه خود را به خوبی مدیریت کنید. قیمت هر بطری آب، ۱ یورو است. لازم به ذکر استن که غذای مورد علاقه ی لیسبونی ها باکالائو، که یکی از غذاهای ملی پرتغال است، می باشد. همچنین لیسبونی ها، غذاهای دریایی را بسیار مصرف می کنند.


هزینه حمل و نقل در سفر به لیسبون




سیستم حمل و نقل در لیسبون شامل حمل و نقل کابلی و قطار شهری است. شما می توانید با تهیه کارت ویوا و یا جم کارت (Viva viagem card) و یا لیسبون کارت (Lisbon Card)، به صورت نامحدود تا زمان اتمام اعتبارشان که از ۱ روز تا ۳ روز را شامل می شوند، از سیستم حمل ونقل و و چندین موزه و جاذبه ی گردشگری در سفر به لیسبون استفاده کنید. قیمت این کارت ها از ۱۹ یورو تا ۴۰ یورو است. شما می توانید سفرهایتان از دوچرخه نیز استفاده کنید. قیمت اجاره دوچرخه، بین ۱۰ تا ۱۴ یورو است. در این جا ما به اختصار قیمت میانگین هزینه های حمل و نقل را در ادامه برای شما می آوریم.


  • بلیط یک طرفه برای سفر های درون شهری: از ۱٫۴۰ تا ۱٫۸۵ یورو

  • بلیط های مسافرتی با اعتبار یک ماهه: ۳۵ تا ۴۲٫۵۰ یورور

  • ورودی تاکسی: ۳ تا ۳٫۸۰ یورو

  • نرخ کرایه تاکسی برای هر یک ساعت: ۱۴٫۸۰ تا ۱۵ یورو


هزینه تفریحات در سفر به لیسبون




لیسبون مملو از مراکز تفریحی است که بازدید برخی از آن ها در سفر به لیسبون رایگان است. همچنین این شهر آن قدر زیباست که حتی با قدم زدن در آن، اصلا فکر نمی کنید که باید به مکانی خاص بروید. با این حال برای استفاده از برخی از مراکز تفریحی که احتیاج به پرداخت پول است شما می توانید به طور میانگین تا ۱۱ یورو بپردازید و از حضور در این مکان ها لذت ببرید. همچنین شما برای خرید سوغاتی هایی همچون، لباس، کفش و سایر سوغاتی های بزرگ و کوچک از از ۵۰ تا ۱۲۰ یورو بپردازید.


جاذبه های پرتغال


جاذبه های توریستی مهم در سفر به لیسبون


جاذبه های تاریخی لیسبون بسیار متنوع و متعدد است و چشم انداز سواحل این شهر به سمت اقیانوس اطلس از نکات بارز سفر به این کشور اروپایی محسوب می شود.


بنای مقدس ژرومینوس


این صومعه شکوهمند که به سبک معماری مانوئلینی است در قرن پانزدهم به احترام و یادبود واسکو دو گاما و به افتخار کشف کشور هندوستان بوسیله این سیاح پرتغالی ساخته شده است. جاذبه اصلی این مکان به کلیسای سبک گوتیک آن مربوط می شود. در این کلیسا به سمت صومعه ایی بزرگ گشوده می شود که در آن پیکر شخصیت های معروف کشور پرتغال دفن شده اند.


قلعه سائو جورج


خیابان های پیچ در پیچ قرون وسطایی قدیمی ترین منطقه لیسبون که به آلفاما شهرت دارد تا تپه های شهر ادامه پیدا می کند. قدمت رنگ پرتقالی که در دیوارهای این قلعه قدیمی بکار رفته است به قرن ششم میلادی بر می گردد. در سفر به لیسبون این قلعه را می توان تقریبا از هر خیابانی در این شهر رویت کرد.


تراموا شماره 28


بهترین روش برای اینکه بتوان از تعدادی از اماکن گردشگری شهر لیسبون دیدن کنیم این است که سوار تراموای شماره ۲۸ خطوط مترو این شهر شویم تا ما را همراه خود به دیدار قشنگ ترین و تاریخی ترین خیابان های لیسبون هدایت کند. این سفر سیاحتی داخل شهری از مرکز شهر بایرو آلتو آغاز می گردد. این تراموا در مسیر حرکت خود در مراکز خرید مناطقی چون بایشو و شیائو تردد می کند. آلفاما و گراسا نیز از جمله مناطق دیگر شهر است که این ترموا از آنها عبور می کند. در تپه های این مناطق می توان آثار کلیساها و قلعه های قدیمی را به وضوح مشاهده کرد. این قطار از محله پراسا لویی دو کامو هر ۱۵ دقیقه یک مرتبه به سمت گراسا حرکت م کند. کرایه مسیر ۲،۸۵ یورو می باشد.


قلعه


قلعه ار دو بلم


این قلعه که نمادی از لیسبون در دوران دریانودری این سرزمین است و اثری مربوط به دوران گوتیک و امپراطوری روم شرقی محسوب می شود در دهانه رود تژو قرار دارد که روزگاری از بندر شهر در مقابل هجوم بیگانگان حفاظت می کرده است. برای دسترسی به این قلعه پلی چوبی روی آب ساخته شده است که آن را به خشکی متصل می کند. در ضمن هنگام ساختن برج از سنگ استفاده شده است و از نکات جالب این قلعه داشتن چشم اندازی مناسب و مهیا به سوی اقیانوس اطلس است که در سفر به لیسبون ارزش بازدید را دارد.


موزه کالوست گولبنکیان


کالوست گولبنکیان یکی از بزرگترین انساندوست های قرن بیستم بود که تباری ارمنی داشت. وی بسیاری از آثار هنری خود و مجموعه های هنری خودش را برای شهر لیسبون به یادگار گذاشت. این موزه که به احترام و یاد و خاطره این هنرمند ارمنی به نام وی بنا نهاده شده است میزبان کلکسیون های آثار هنری به غایت حماسی در اروپا است. گلدان های یونانی بسیار ارزشمند، ظروف چینی قدیمی و نقاشی هایی از هنرمندانی چون رامبرانت، مونه و فن دیک از جمله این آثار است که در این موزه گردآوری شده است.


سینترا


شهر کوهپایه ایی و اعیانی نشین سینترا که در غرب لیسبون قرار گرفته است جایی است که کاخ های افسانه ایی که در داستانها سراغشان را می گرفتیم در خود جای داده است. وجود باغ های مملو از گلهای رنگارنگ و زینتی بهمراه جنگلهای وحشی به جذابیت های این شهر کوچک می فزاید. در سفر به لیسبون برای رفتن به سینترا باید از ایستگاه رسیو رفت که قطار آن هر ۲۰ دقیقه یکبار حرکت می رود و حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد تا به سینترا برسد. قیمت بلیط آن ۲،۱۵ یورو است.


کاشکای / استوریل


این شهرهای ساحلی و همسایه، در سفر به لیسبون بهترین امکان را برای گرفتن حمام آفتاب و شنا کردن در دریا را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. هر یک از این شهرها ارزش آن را دارد تا حداقل یکبار به آنجا برویم. بهترین سواحل این منطقه آدراگا، گوئینشو و گراند نامیده می شوند که در طول یک مسیرساحلی قرار دارند. چنانچه با قطار قصد رفتن به این سواحل زیبا را داشته باشید، باید در ایستگاه کای دو سدره سوار قطار شویم که هر ۲۰ دقیقه ایستگاه را ترک میکند و با کاشکای و استوریل ۴۰ دقیقه فاصله دارد. قیمت بلیط این قطار ۲،۱۵ یورو است.


کاخ


کلیسای جامع سه لیسبون


ساخت این کلیسا، که آن را به نام کلیسای لیسبون نیز می‌شناسند، به قرن دوازدهم میلادی و سال ۱۱۴۷ بازمی‌گردد؛ زمانی که شهر لیسبون از رومی‌ها بازپس گرفته شد. با توجه به قدمت بنا، تاکنون از زلزله‌های بسیاری جان سالم به در برده و بازسازی‌های بسیاری روی این کلیسا انجام شده است. در حالی که ترکیب معماری‌ها در آن به‌خوبی مشخص است اما هنوز هم آثار طراحی رومی در آن دیده می‌شود.


قلعه سائو خورخه


یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری در سفر به لیسبون قلعه سائو خورخه است؛ قلعه ای که روی تپه ای بلند قرار گرفته و از تمام قسمت های شهر لیسبون که نگاه کنید، پیداست. از عمر قلعه چیزی حدود ده قرن می‌گذرد و پس از جنگ های صلیبی، به عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم استفاده می شده است.


پل ۲۵ آوریل


پل معلق دو کلیلومتری در سال ۱۹۶۶روی رودخانه تاگوس ساخته شده و یکی از شاهکارهای صنعت پل سازی در آن زمان به شمار می‌رفت. قرار گرفتن پل روی تاگوس و نمای زیبایی که ایجاد می کند یکی از جاذبه های گردشگری در سفر به لسیبون به شمار می رود.


کاخ ملی پنا


در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر لیسبون، در منطقه سانترا، کاخ ملی پنا قرار گرفته؛ کاخی رنگارنگ که با طبیعت اطرافش هارمونی زیبایی ایجاد می کند. کاخ ملی پنا در قرن هجدهم برای پادشاه فرناندو دوم ساخته شده و در آن از طراحی و دکوراسیون متنوعی بهره گرفته اند.


لیسبون


تندیس حضرت مسیح


طرح تندیس حضرت عیسی مسیح در شهر لیسبون از تندیس مسیح منجی (Christ the Redeemer) در کشور برزیل الهام گرفته است. این تندیس بزرگ بر فراز تپه ای رو به سوی رودخانه ی تاگوس واقع شده است. این تندیس باشکوه برای تشکر از لطف خداوند که به کشور پرتغال اجازه داد تا از بدترین شرایط و وحشت جنگ جهانی دوم نجات بیابد، ساخته شده است. تندیس حضرت عیسی مسیح در سال 1959 برای بازدید عموم مردم گشوده شد. این تندیس با دست هایی باز، بر روی یک طاق بزرگ قوس دار قرار دارد که این طاق نیز بر روی پایه ای مستطیلی شکل بنا نهاده شده است. آسانسوری در درون این پایه قرار دارد که گردشگران می توانند به کمک آن به سوی پایه ی تندیس بالا بروند و از تماشای منظره ی وسیع و زیبای شهر لیسبون، دهانه رودخانه ی تاگوس و پل 25 آپریل لذت ببرند. گفتنی است که پل 25 آپریل به پل گلدین گیت (Golden Gate) سانفرانسیسکو شباهت دارد و بر روی باریک‌ ترین بخش رودخانه ی تاگوس ساخته ‌شده است.


بنای یادبود اکتشاف


سنگ بنای سفید بسیار بزرگ یادبود اکتشاف ، مانند یک کشتی با بادبان هایی برافراشته در خط ساحلی رودخانه ی تاگوس قرار گرفته است. در گذشته سفر های اکتشافی بسیار مهم پرتغالی ها، از این مکان شروع می شد. این بنای یادبود برای گرامیداشت اینفنت دام هنریک که بعد ها با نام شاهزاده هنری دریانورد شهرت یافت، ساخته شده بود. این شاهزاده در عصر اکتشافات پرتغال پیشگام بود و به همین خاطر تندیس او در قسمت جلوی کشتی قرار دارد و در کنار این مکتشف دیگر کاشفان و قهرمانان ملی قرار گرفته اند. در سفر به لیسبون گردشگران می توانند به کمک آسانسور به بالای عرشه این کشتی رفته و از نزدیک این نماد شهر لیسبون را تماشا کنند.


موزه کالوست گلبنکیان


موزه کالوست گلبنکیان در شمال شهر لیسبون واقع شده است و یک موسسه ی ناسودبر و غیرانتفاعی می باشد که با دارایی های یک تاجر نفتی ساخته شده است. این موزه مجموعه شخصی و هنری گلبنکیان را که در طول زندگی اش جمع آوری کرده بود را نشان می دهد. در سفر به لیسبون گردشگران می توانند یک تجربه ناب و خاصی از این مجموعه ی با ارزش به دست آورند. با وجود اینکه کالکسیون این موزه کوچک می باشد اما هر یک از موارد موجود درون آن فوق العاده برجسته و مهم می باشند. در این موزه ی کوچک می توانید آثار هنری از مونه نقاش فرانسوی، پیر رونوار و رامبرانت نقاش هلندی تا جواهرات لالیک، یشم چینی و ظروف چینی ایرانی را مشاهده کنید.


آسانسور سانتا جاستا


آسانسور سانتا جاستا در ناحیه ی مرکز شهر واقع شده است و در سفر به لیسبون گردشگران می توانند چشم انداز های لذت بخشی از شهر دوست داشتنی لیسبون را تماشا کنند. این آسانسور معروف در سال 1902 ساخته شده است و در واقع رائول مسیور شاگرد گوستاو ایفل، معمار فرانسوی برج ایفل، طراحی و معماری این آسانسور را بر عهده داشته و طرح این اثر از برج ایفل الهام گرفته است. این برج آهنی مسافران را به سوی سکویی می برد که با عبور از آن می توانند از خرابه های کلیسایی در سبک معماری گوتیک به نام صومعه ی کارمو بازدید کنند. این کلیسای باستانی در جریان زلزله ی 1755 میلادی ویران شد. همچنین گردشگران می توانند با عبور از راه پله ها به سوی بالای آسانسور پیش روند و از منظره های دیدنی در منطقه بیسا (Baixa)، لذت ببرند.


آکواریوم اقیانوسی لیسبون


یکی از بهترین و مدرن ترین جاذبه های گردشگری محبوب در سفر به لیسبون، آکواریوم اقیانوسی می باشد. این آکواریوم برای نشان دادن شرایط بهبود و پیشرفت شهر، در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی سال 1998 ساخته شد. آکواریوم اقیانوسی در منطقه پارک داس ناکوئس (Parque das Nações) در شمال شرقی لیسبون قرار گرفته است و بزرگ ترین آکواریوم سرپوشیده اروپا به شمار می رود. این آکواریوم به 4 زیست بوم گروه بندی شده و هریک از این زیست بوم ها اقیانوسی خاص و متفاوت را نشان می دهند. علاوه بر تمام شکل های زندگی دریایی از کوسه ها و سفره ماهی ها گرفته تا پنگوئن ها و سمور آبی، گیاهان فلورا و جانوران ناحیه یا دوران بخصوص هر اکوسیستم را می توانید در این آکواریوم تماشا کنید. قدم زدن در کنار مخزن ماهی های رنگارنگ و پرواز پرنده های استوایی بر بالای سر ماهی ها، تجربه ای شگفت انگیز و متفاوت است که در سفر به لیسبون بهتر است این فرصت را از دست ندهید.


اکواریوم


توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها حین سفر به لیسبون




در سفر به لیسبون از تاکسی‌ها اجتناب کنید


تاکسی در لیسبون، وسیله‌ی نقلیه‌ی گران قیمتی محسوب می‌شود. البته با وجود وسایل نقلیه‌ی کارآمدِ دیگر مانند مترو، نیاز چندانی هم به تاکسی‌ها نخواهید داشت. حتی می توانید با پای پیاده، از اغلب جاذبه‌های توریستی این شهر دیدن کنید.


در سفر به لیسبون به نان‌ها نه بگویید!


معمولا هنگام سفارش غذا، مقداری نان و روغن زیتون هم سر میز شما خواهند آورد، اما به یاد داشته باشید، هزینه‌ی آن‌ها را به فاکتور شما اضافه خواهند کرد. بنابراین، اگر نیازی به نان و روغن ندارید، با اجتناب از آن‌ها، بار هزینه‌ها را مقداری کم کنید.


از مزیت سایت کوچ‌سرفینگ بهره ببرید


احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در لیسبون، خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۱۰ تا ۲۵ یورو قیمت دارند و بدون شک برای بسیاری، هزینه‌ی زیادی محسوب می‌شود. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.


لیسبون کارت خریداری کنید


اگر برنامه دارید تا از بیشتر جاذبه‌های لیسبون بازدید کنید، بهتر است یک لیسبون کارت تهیه کنید تا برای پرداخت ورودی هر کدام از این جاذبه‌ها، مقداری تخفیف بگیرید یا حتی به صورت رایگان از آن‌ها دیدن کنید. قیمت این کارت‌ها از ۱۸.۵۰ یورو شروع می‌شود و مقداری زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می کند.


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه های سفر به نیوزلند و دیدنی های زیبای آن


هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا


از هزینه های سفر به مارماریس ترکیه بدانید


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  با لندن (بریتانیا) بیشتر آشنا شوید + عکس 2016
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *