هزینه های سفر به لنکاوی و جاذبه های طبیعی بی نظیر آن



راهنمای سفر به لنکاوی


سفر به لنکاوی جزیره زیبا و جذاب مالزی با جاذبه های اکوتوریسمی بی نظیر آن را به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی معروف کرده است.


لنکاوی مجمع الجزایری در سواحل شمال غربی مالزی، شامل 99 جزیره است که زیباترین جاذبه های اکوتوریستی در میان جزایر مالزی را داراست. اولین ژئوپارک مالزی در لنکاوی تاسیس شده و بسیاری از نقاط آن در حفاظت سازمان یونسکو می باشد. همچنین یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین پل های معلق جهان به نام SKY BRIDGE در این جزیره وجود دارد که با دو خط تلکابین به طول حدود 920 متر می توان به آن رسید و در تله کابین شاهد مناظر بسیار حیرت انگیزی خواهید بود.


این جزایر به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای استوایی، از لحاظ پوشش گیاهی و سواحل بی نظیر است.برای سفر به لنکاوی متوسط هزینه های تور لنکاوی برای 7 شب و 8 روز، حدود 1.7 میلیون تا 5.5 میلیون تومان متوسط هزینه های پرواز، حدود 1.1 میلیون تا 2.3 میلیون تومان متوسط هزینه های هتل (هر شبی)، بین 200 هزار تا 3.5 میلیون تومان. در لنکاوی می توانید از تاکسی، اجاره اتومبیل، موتور سیکلت، اسکوتر برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید و در همه هتل ها دوچرخه برای اجاره وجود دارد. این جزیره از آرامشی بی انتها بر خوردار است، برگ برنده دیگر آن، مراکز خریدهایی است که عوارض گمرکی نمی گیرند.
زبان رسمی: مالایی
واحد پول: رینگیت

بهترین زمان برای سفر به لنکاوی


لنکاوی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و احاطه شدن آن با سرزمین های اصلی مالزی دارای آب و هوای معتدل و گرمی می باشد. در روزهای گرم لنکاوی، آب و هوای این شهر بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده و در روزهای سرد نیز میانگین دمای لنکاوی ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.


چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی می خواهید به لنکاوی سفر کنید، زیرا اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعدی در این جزیره برقرار است. اما اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به لنکاوی کدام است، فصل هایکه بین ماه های ژانویه تا مارس می باشد؛ این زمان در لنکاوی فصل داغ به شمار می رود و مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر می کنند پس حتما از قبل اقدام به رزرو هتل مورد نظرتان بنمایید.

لنکاوی


هزینه های اقامت در سفر به لنکاوی


در سفر به لنکاوی برای اقامت در شهر نیازی نیست نگرانی باید رزرو هتل داشته باشید، زیرا به راحتی هتلی مطابق با بودجه و انتظاراتتان را پیدا کنید. در این شهر انواع هتل های لوکس و فوق العاده و در کنار آنها هتل های متوسط نیز وجود دارد که می توانید چند روز سفرتان را در آنجا بگذرانید. اقامت در هاستل شاید هزینه کمتری را برای شما متحمل شود هرگز امکانات و امنیتی که هتل ها را نخواهند داشت. در ادامه راهنمای سفر به لنکاوی به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.


هتل های پیشنهادی در سفر به لنکاوی


هتل بای ویو


هتل ۴ ستاره ای که در راهنمای سفر به لنکاوی می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل بای ویو است. اتاق های راحت و شیک و همچنین منوی غذایی متنوع از جمله امکاناتی هستند که باعث می شوند اقامت خوبی را در سفر به لنکاوی تجربه کنید.

هتل برجایا

هتلی دیگر که می توانید برای اقامت در در سفر به لنکاوی آن را انتخاب کنید، هتل برجایا است. این هتل در بین توریست ها بسیار محبوب است و با توجه به چشم اندازی که رو به دریا و جنگل دارد می تواند برایتان اقامت رویایی و بی نظیری را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن خانه معلم شهرکرد + نحوه رزرو خانه معلم

هتل ساحلی مریتوس

در سفر به لنکاوی هتل ساحلی مریتوس هم گزینه خوبی برای اقامت و به خصوص برای ماه عسل به شمار می رود. سرویس دهی عالی و تفریحات هیجان انگیز قطعا برای هر کسی می تواند جالب باشد.

ساحل

هزینه خورد و خوراک در سفر به لنکاوی


در سفر به لنکاوی هزینه های مربوط به غذا در این جزیره را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ رینگت را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۰ رینگت پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در جزیره لنکاوی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵ رینگت است.

سواحل دیدنی و تفریحی در سفر به لنکاوی


ساحل کوک

یکی از سواحل زیبای این جزیره است که تفریحگاه ها و آبشارهای زیبایی دارد.

ساحل کاسوارین

ساحل دیگری در این منطقه است که پر از مرجان ها و موجودات دریایی است. متاسفانه درختان کاسوارین که زمانی کل منطقه را پوشانده بوده اند دیگر وجود ندارد.

ساحل تانجانگ رهو

به معنای دماغه درختان کاج، مکان تفریحی ایده آلی در سفر به لنکاوی است. از مکان های دیدنی دیگر می توان به پل معروف هوایی لنکاوی، جزیره سینگابسار تلوک داتایی، پارک آبزیان جزیره پایار (مکان مناسبی برای غواصی)، غار خفاش ها، آبشار دوریان پرانگین، مسجد محصوری، شهر کوآح، اشاره کرد.

جزیره سینگابسار

این جزیره که به شیر بزرگ معروف است، پارک حیات وحش کوچکی دارد که در آن جانورانی مانند موش آهو، ایگوانا (نوعی بزمجه) میمون و پرندگان کمیاب یافت می شود.

تلوک داتایی

یکی از خلیج های این جزیره زیبا است که مناظر بسیار دیدنی دارد و در سفر به لنکاوی باید حتما از آن بازدید کنید.

جزیره لنکاوی

جاذبه های گردشگری در سفر به لنکاوی


آبشارهای تلاگا توجو

یکی از جاذبه های طبیعی لنکاوی، آبشار های تلاگا توجو است که به اعتقاد مردم محلی خانه جن و پری ها است. این آبشار ها در ارتفاعات غربی لانکاوی قرار دارند و اسم آن به معنای آبشارهای هفت چشمه است که اشاره به ۷ آبگیر طبیعی متصل به هم دارد که از ۷ آبشار جدا در گونونگ مات سینکانگ سرچشمه می گیرد. در سفر به لنکاوی مسافران می توانند در آب شنا کنند و افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، قادرند با ۴۵ دقیقه پیاده روی در شیب تند از آبشار بالا بروند.

میدان عقاب لنکاوی

از نظر لغوی جزیره لنکاوی به معنی عقاب قهوه ای است. از همین رو یکی از جاذبه های این شهر در سفر به لنکاوی مسجمه بزرگی از این حیوان است که در میدانی در جزیره لنکاوی قرار گرفته است. در این میدان دریاچه ای وجود دارد که به همراه پل ها، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها و طاق ها و گنبدهای مدور آجری اش باعث پدید آمدن چشم اندازی زیبا در این منطقه شده است.

مجموعه Art In Paradise

این مجموعه یکی از بامزه تری و باحال ترین جاذبه های جزیره لنکاوی است که کلی نقاشی سه بعدی در آن وجود دارد که می توانید با رفتن به این مجموعه عکس های خاطره انگیزی و جالبی را از خود و همراهانتان بگیرید.

پارک تامان لاگندا لنکاوی

این پارک با شکل و فرم سنتی در منطقه ای در نزدیکی کوآجتی قرار دارد که در سفر به لنکاوی می توانید پیاده و یا با ماشین برقی در پارک تفریح کنید. در موزه فضای باز که رو به اسکله کوآ است، ۱۷ مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانکاوی قرار داده شده است. قیمت مناسب ورودی برای این پارک این محل را به یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار برای خانواده هایی تبدیل کرده است که قصد پیاده روی یا پیک نیک در پارک را دارند.

بیشتر بخوانید  جزایر ویرجین گوردا در دریای کارائیب

پل هوایی

پل هوایی لنکاوی

پل هوایی لنکاوی، یک پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر است که از روی آن می توان آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو و جزایر کوچکی اطراف لانکاوی را دید. در سفر به لنکاوی دسترسی به این پل هوایی که در ارتفاع ۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد فقط از طریق ایستگاه آخر تله کابین لانکاوی امکان پذیر است که هزینه آن برای افراد بزرگسال ۳۵ رینگیت و برای کودکان (۲ تا ۱۲ سال) ۲۵ رینگیت است. در این پل که اطراف آن فنس کشی شده است و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید کنندگان در آن تعبیه شده است و قابلیت تحمل ۲۵۰ نفر بصورت همزمان را دارد.


تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی مسافران را در ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ می برد که از آن جا می توانید جنگل ها، جزایر کوچک و آبشار های لنکاوی را ببینید. سفر شما از روستای اورینتال آغاز می شود و در طول مسیر سکو هایی برای لذت بردن از مناظر طبیعی درنظر گرفته شده است. از آنجایی که در ارتفاعات بالاتر هوا سردتر می شود پیشنهاد می کنیم یک ژاکت همراه خود داشته باشید. در سفر به مالزی بعد از رسیدن به قله ۷۰۸ متری بازدیدکنندگان می توانند از هوای تازه استفاده کنند، میان وعده ای بخورند، گشتی در بین فروشنده های تی شرت و سوغاتی بزنند و البته از روی سکو از مناظر زیبا عکاسی کنند.

داتاران لانگ (میدان عقاب)

داتاران لانگ که به آن میدان عقاب نیز گفته می شود ، یک مجسمه ۱۲ متری از یک عقاب آماده پرواز است در بالای یک سکو قرار داده شده است. تنها با ۵ دقیقه پیاده روی میتوان از کنار این مجسمه به رستوران ها و مراکز خرید کوآ جتی، جتی پوینت مال و تامان لاگندا دالام لانکاوی دسترسی داشت. داتالان پر است از آب نماهای کوچک، مسیر های پیاده روی و پل ها و چون نزدیک دریا است جای خوبی برای تماشای قایق ها در هنگام غروب است.

دنیای زیر آب

دنیای زیر آب لنکاوی در شهر ساحلی پانتای سنانگ قرار دارد که محل زندگی بیش از ۵۰۰ گونه جانوران دریایی از جمله فک ها، پنگوئن های راک هوپر، اسب دریایی، فلامینگوها و اردک ماندارین است. در سفر به لنکاوی یکی از جاذبه های اینجا پیاده روی در یک تونل ۱۵ متری زیر در زیر آب است که از آنجا می‌توانید از نزدیک کوسه ها، سفره ماهی های غول پیکر و لاک پشت های سبز را ببینید. این منطقه تا فرودگاه بین المللی لانکاوی فقط ۱۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد و در نزدیکی آن مرکز خرید زون شاپینگ پارادایس و کوکو والی، قرار دارند.

  • ساعت کار: دوشنبه تا جمعه : ۹٫۳۰ تا ۱۸٫۳۰ و جمعه تا یکشنبه : ۹٫۳۰ تا ۲۲٫۳۰٫
  • ورودی برای بزرگسالان ۴۰ رینگیت و کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۳۰ رینگیت است.

مالزی

گونونگ رایا

گونونگ رایا با ارتفاع ۸۸۱ متر از سطح دریا ، بلندترین قله لانکاوی محسوب می شود. طبق باورهای محلی، این کوه را مات رایا، غولی که زمانی اینجا زندگی می کرده است، نفرین کرده است. جنگل های انبوه این منطقه محل زندگی حیوانات مختلف از جمله میمون درختی، روباه پرنده، میمون های ماکائو، سنجاب، قوش و… است. در سفر به لنکاوی این منطقه محل خوبی برای کوه نوردی است. البته به تازه کارها پیشنهاد می شود که حتما همراه یک راهنما به این منطقه بروند.

بیشتر بخوانید  سفر به دروازه دوزخ - تصاویر

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی

در سفر به لنکاوی پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لانکاوی یک پیشنهاد عالی برای خانواده ها و افرادی است که به حیوانات علاقه مند هستند. در اینجا بیش از ۲۵۰۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف از جمله قناری، اردک، طوطی، جغد و… زندگی میکنند. در این پارک یک آبشار مصنوعی ۱۵ متری نیز ساخته شده است. در این پارک می توانید به راکون ها، کروکودیل ها، پلیکان ها و هورن بیل ها غذا بدهید. این محل ۱۵ دقیقه با ماشین تا کوآ فاصله دارد و مبلغ ورودی برای بزرگسالان ۱۶ رینگیت و برای کودکان ۲۰ رینگیت است.

پارک دریایی پولائو پایار

این پارک در ۳۰ کیلومتری جنوب جزیره لنکاوی قرار دارد و منطقه ای عالی برای اسنورکلینگ و غواصی در سفر به لنکاوی است. این پارک ۴۵ دقیقه تا کوآ جتی فاصله دارد و شما می توانید با قایق های تندرو یا کاتاماران به محل برسید. یکی از جاذبه های خاص این پارک باغ مرجان ها است که در یک بخش جدا تعداد زیادی مرجان رنگی وجود دارد. ماهی گیری در این پارک ممنوع است و پیشنهاد می شود که با تورهایی که تجهیزات اسنورکلینگ همراه دارند و غذا و نوشیدنی هم فراهم می کنند، همراه شوید.

موزه سه بعدی هنر در بهشت لنکاوی

در این موزه بیش از ۲۰۰ اثر هنری زیبا وجود دارد. این موزه بزرگترین موزه هنرهای سه بعدی در مالزی و دومین موزه بزرگ جهان است است. در ساختمان سه طبقه موزه ۹ منطقه اینتر اکتیو از جمله خطای دید، آبی، سافاری، فانتزی، کلاسیک، قلعه ها، مناظر طبیعی، مناطقی از مصر و مالزی طراحی شده اند. این موزه در نزدیکی تله کابین لانکاوی در روستای اورینتال قرار دارد.

  • ساعت کار : ۹ تا ۱۸
  • ورودی برای افراد بزرگسال ۲۸ رینگیت و برای کودکان ۲۸ رینگیت است.

بایدها و نبایدها در سفر به لنکاوی مالزی

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • برای سفر به لنکاوی از تهران پرواز مستقیمی به سمت لنکاوی وجود ندارد و باید ابتدا به کوالالامپور بروید و سپس از آنجا با استفاده وسایل نقلیه یا به صورت هوای به این جزیره دسترسی پیدا خواهید کرد.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به مارماریس ترکیه بدانید

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

هزینه های سفر به وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید