مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به لندن




سفر به لندن یکی از شهرهای گران اروپا برای اهل سفر پر از جاذبه های گردشگری است. لندن جزو یکی از مراکز تاریخی، فرهنگی و مد در جهان است و خیابان‌های آن هم برای گردش های شهری بسیار مناسب هستند. لندن شهری مهاجرپذیر است و در نتیجه تنوع قومی فرهنگی زیادی که در این شهر وجود دارد. بنابراین رستوران و غذاخوری‌های مختلفی در این شهر پیدا می‌کنید که همگی ارزش بازدید دارند. هرچقدر هم که در لندن گردش کنید، باز هم جاهای تازه‌ای پیدا می‌کنید که تاحالا ممکن بود درباره‌ی آن ها حتی نشنیده باشید. شاید تنها ایراد لندن گرانی آن باشد. بنابراین اگر مراقب مخارج خود نباشید تفریح در این شهر به سرعت می تواند تمام بودجه شما را تمام کند.


اطلاعات کلی برای سفر به لندن




لندن، شهری در شمال غرب اروپا و در کنار رود تیمز قرار دارد و شهری تاریخی محسوب می‌شود. چراکه تاریخ ساخت آن به زمان روم باستان باز می‌گردد. رودخانه تیمز شهر را تقسیم به دو بخش شمالی و جنوبی می‌کند. لندن حدود ۱۵۸۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۸٫۶۳ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد.


  • زبان: زبان رسمی در لندن انگلیسی است. ولی با توجه تفاوت لهجه‌ مردم این شهر و کشور که نوع لهجه رایج‌تر انگلیسی (انگلیسی آمریکایی)، شاید در درک آن کمی دچار مشکل شوید.

  • واحد پول: واحد پول رسمی در لندن پوند است.


بهترین زمان برای سفر به لندن




از نظر آب و هوایی، لندن شهری معتدل است که تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی نبستاً‌ سرد دارد. ولی دمای هوا در این شهر هیچ‌وقت خیلی سرد و سوزناک نمی‌شود.بارش باران در این شهر امری عادی است که در تمام طول سال رخ می‌دهد. ولی فقط بعضی وقت‌ها در طول زمستان برف می‌بارد ولی ضخامت آن از چند میلی‌متر بیشتر نمی‌شود.




فصل بهار در انگلستان زود شروع می‌شود و زمان مناسبی برای سفر به لندن است. ولی با این حال، حتماً لباس‌های بارانی و چتر همراه خود ببرید. زمستان‌های متعادل و بازارهای کریسمس باعث می‌شوند که لندن در ماه‌های نوامبر و دسامبر هم مقصدی محبوب باشد.


لندن


هزینه سفر به لندن




سفر به لندن با بودجه محدود: خوابگاه ۱۲-۳۰ پوند؛ غذاهای حاضری و یا ساندویچ سرد برای ناهار: ۳-۶ پوند؛ موزه‌ها: رایگان؛ بلیط تئاتر: ۵-۲۵ پوند؛ کرایه روزانه دوچرخه: ۲ پوند




سفر به لندن با بودجه متوسط: اتاق دابل: ۱۰۰-۲۰۰ پوند؛ غذا در رستوران برای دو نفر: ۳۵ پوند؛ بازدید از نمایشگاه‌ها: ۱۲-۱۸ پوند؛ بلیط تئاتر ۱۵-۶۰ پوند




سفر به لندن با بودجه بالا: هتل ۴ ستاره و به بالا: بیش از ۲۰۰ پوند؛ ناهار در رستوران‌های معتبر: ۶۰-۹۰ پوند؛ تاکسی: ۳۰ پوند؛ بلیط بهترین تئاترها: ۶۵ دلار




هزینه غذا و خوراک در سفر به لندن




در سفر به لندن هر نوع غذایی که تصور کنید با رنج قیمت‌های متفاوت در شهر پیدا می‌شود. غذاهای انگلیسی و آسیایی، ارزان‌تر هستند و در حدود ۵ پوند قیمت دارند. می‌توانید با پرداخت ۱۰ پوند از فروش ویژه‌ی وعده‌ی ناهار استفاده کنید که با نوشیدنی همراه است. چیپس و ماهی و سایر غذاهایی که در کافه‌ها به فروش می‌رسند در همین حدود قیمت دارند. با پرداخت ۱۹ پوند می‌توانید در رستوران، یک وعده غذا به همراه نوشیدنی میل کنید. اگر تصمیم دارید خودتان غذا را آماده کنید، هزینه‌ یک هفته‌ی خورد و خوراک شما در حدود ۴۰ تا ۵۲ پوند، می‌شود.




هزینه حمل و نقل در شهر لندن




در سفر به لندن تقریبا در سراسر شهر دسترسی به مترو دارید و بلیط یکسفره مترو در این شهر ۲.۶ پوند است. شما همچنین می‌توانید از اتوبوس، قایق و تاکسی هم استفاده کنید. رفت و آمد در این شهر به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. بنابراین، هرچه منطقه‌ای که به آن می‌روید از مرکز لندن دورتر باشد، هزینه رفت و آمد هم بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید چند روز در این شهر بمانید، کارت‌های هوشمند شهری را تهیه کنید. چراکه هزینه یک کارت رفت و آمد یک روزه ۹.۹ و کارت ماهانه ۴۹.۵ پوند خواهد بود.


landan


جاذبه های گردشگری مهم در سفر لندن




هاید پارک


هاید پارک یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های لندن است. این پارک پیشینه‌ی تاریخی مهمی دارد و تظاهرات و اعتراضات متعددی ازجمله تظاهرات سافرجت (Suffragettes طرفداری از حق رأی زنان) را در خود دیده است.


دریاچه‌ی سرپنتاین


دریاچه‌ی سرپنتاین (Serpentine)، که یکی از زیباترین جاهای دیدنی لندن، به‌حساب می‌آید در هاید پارک قرار گرفته و به دو نیم تقسیم شده است. در این دریاچه می‌توانید قایق پدالی برانید، قوهای زیبایی را ببینید و از هوای تازه در دل شهر لذت ببرید.


وست ‌مینستر


وست ‌مینستر به‌عنوان قطب سیاسی لندن شناخته می‌شود و پارلمان بریتانیا در کاخ وست ‌مینستر قرار دارد. برج ساعت بیگ بن (Big Ben) معروف نیز در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان قرار دارد. هر یک ساعت یک بار، زنگ این ساعت نمادین به‌صدا در می‌آید. اما این ساعت معروف، از ۲۱ اوت ۲۰۱۷ به‌مدت ۴ سال به‌منظور تعمیر خاموش شده و از سال ۲۰۲۰ دوباره نصب خواهد شد.در سفر به لندن کلیسای وست ‌مینستر نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن است که در این محله قرار دارد و تقریبا هر روز پذیرای عموم است. اگر قصد استراحت در میدان پارلمان را دارید، مجسمه‌های افراد سیاسی معروفی ازجمله وینستون چرچیل و نلسون ماندلا را نیز خواهید دید.


کمدن تاون


در سفر به لندن این مکان معروف فرهنگی یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن است که در شمال شهر واقع شده است. این محل به داشتن فرهنگی متنوع معروف است و جمعیت آن را گوت‌ها، پانک‌ها، راکابیلی‌ها (سبک موسیقی راک اند رول) و توریست‌هایی از این دست تشکیل می‌دهد. کمدن محله‌ای پرجنب ‌و جوش و زنده است و مغازه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات تاتو و پیرسینگ زیادی در اینجا پیدا می‌شود.




در بازار کمدن مغازه‌های متنوعی وجود دارد و می‌توانید غذاهای خیابانی بین‌المللی بسیاری را در کنار مغازه‌های هنری خاص پیدا کنید. در قفسه این مغازه‌ها به‌دنبال لباس‌های قدیمی، کتاب‌های دست‌دوم و دیگر عتیقه‌جات باشید.


جرخ و فلک


چشم لندن


یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن که احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید یا در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها آن را دیده‌اید، چشم لندن یا چرخ هزاره است. در سفر به لندن اگر این جاذبه‌ی توریستی را نبینید، سفرتان ناقص خواهد ماند. در اصل، این چرخ ‌و فلک غول‌آسا به پاس گرامی ‌داشت جشن هزاره ساخته شد و در بالای آن منظره بی‌نظیری از سراسر شهر دیده می‌شود. شب‌ها و در مناسبت‌های خاص، این چرخ‌وفلک با چراغ‌های رنگین چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.


در سفر به لندن پس از بازدید از این قسمت می‌توانید به آکواریوم لندن که در مجاورت آن قرار دارد بروید و از دیدن گونه‌های مختلف آبزیان مثل عروس‌دریایی، اسب دریایی و تمساح‌ها لذت ببرید.


سوهو


مدت زیادی است که این محله به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی در لندن شناخته می‌شود. سوهو معروف‌ترین مکان برای شب‌زنده‌داری در لندن است و رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای شیکی را در خود جای داده است. علاوه‌براین، سالن‌های نمایش و موسیقی زیادی نیز در این مکان یافت می‌شود. در طول روز نیز از جذابیت این محل شب‌ زنده‌دار کم نمی‌شود. در سفر به لندن برای نوشیدن یک فنجان قهوه و سرزدن به شیرینی‌پزی‌های منحصربه‌فرد به خیابان اولد کومپتون (Old Compton) بروید و مردم درحال گذر را تماشا کنید.


شوردیچ


شوردیچ یکی از به‌روزترین محله‌ها در شهر لندن است و به‌تازگی تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفته است.طی سفر به لندن در این محل می‌توان پرشورترین شب‌های لندن را گذراند. شوردیچ با داشتن رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، می‌تواند تمام روز و بعدازظهر پذیرای گردشگران مختلف باشد.


همپستید هیث


همپستید هیث یکی دیگر از بزرگ‌ترین پارک‌های لندن است که ۳۲۰ هکتار وسعت دارد. این پارک در بلندترین نقطه از شهر قرار دارد و برای دیدن منظره‌ی تماشایی از لندن انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همپستید هیث زمین‌های سرسبز و پردرختی دارد که مکان‌های متعددی برای استراحت در آن تعبیه شده است. در سفر به لندن یکی از جاهای دیدنی لندن که امکان تجربه‌ی لذت بردن از طبیعت را برای همه فراهم می‌کند همین پارک است.


برای علاقه‌مندان شجاع شنا در محیط‌های بیرونی، مکان‌های مشخصی سامان داده شده است. علاقه‌مندان به تاریخ و هنر نیز می‌توانند در کنوود هاوس (Kenwood House) آثار هنری و مجسمه‌های بی‌نظیری را تماشا کنند.


پارک


بنیاد فیلم بریتانیا


بنیاد فیلم بریتانیا British Film Institute که به‌اختصار BFI نوشته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی لندن برای دوست‌داران سینما است. این مکان در بخش مرکزی و محبوب ساوت بانک (Southbank) واقع شده که پس از گشت‌وگذار در آن بخش شلوغ شهر، می‌توان در این نقطه آرامش خود را دوباره به‌دست آورد.


در بنیاد فیلم بریتانیا هر روز فیلم‌های مختلفی ازجمله فیلم‌های روز و مطرح تا بازپخش فیلم‌های کلاسیک و حتی فیلم‌های مستقل نمایش داده می‌شود. کتابخانه و فروشگاه مخصوصی نیز برای طرف‌داران فیلم و سینما در این مکان وجود دارد.


رودخانه‌ی تیمز


رودخانه‌ی تیمز نیروی حیاتی شهر لندن است و از قرن‌های پیش، ورود صنعت به این شهر را میسر کرده است. این رودخانه طولانی‌ترین رودخانه‌ی انگلیس است که به دریای شمال ختم می‌شود. اولین جامعه‌های بشری در زمان پیش از باستان در این محل شکل گرفته است. رودخانه‌ی تیمز برای رومانی‌ها، پادشاهان انگلیس و همچنین در جنگ‌های جهانی از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است.


اکنون، شرکت‌های زیادی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کشتی‌رانی بر روی این رودخانه هستند. در سفر به لندن مسیر این کشتی‌ها از مکان‌های دیدنی لندن مثل تاور بریج، خانه پارلمان و چشم لندن نیز می‌گذرد.


خیابان بیکر


خیابان بیکر یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در لندن است که بیشتر به‌عنوان خیابانی که آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle)، خالق مشهور شرلوک هولمز، در آن زندگی کرده شناخته می‌شود. امروزه شما می‌توانید موزه‌ی شرلوک هولمز را در نزدیکی ایستگاه مترو در خیابان بیکر پیدا کنید. این موزه پس از پخش مجموعه‌ی «شرلوک» از شبکه بی‌بی‌سی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد.


موزه‌ی مادام توسو (Madame Tussauds) نیز همین نزدیکی است. این موزه شهرت جهانی دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با مجسمه‌های مومی ساخته‌شده از اشخاص معروف عکس یادگاری بگیرند.


در سفر به لندن پس از بازدید از موزه‌ها، به ریجنتز پارک (Regent’s Park) بروید تا کمی از هیاهوی جمعیت رها شوید. همچنین می‌توانید به بالای تپه‌ی پریمرز (Primrose Hill) بروید و از دیدن شهر در یکی از تماشایی‌ترین نقاط لندن لذت ببرید.


آکادمی بریکستون


لندن پر از تالارها و مکان‌های خاص برای علاقه‌مندان به اجرای موسیقی زنده است. هر سلیقه‌ای می‌تواند مکان محبوب خودش را پیدا کند. حتی لذت بردن از اجرای موسیقی زنده در یک بار محلی نیز امکان‌پذیر است. در سفر به لندن یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به موسیقی و تئاتر، آکادمی بریکستون در جنوب لندن است.


این آکادمی در سال ۱۹۲۹ و به‌عنوان سالن تئاتر و سینما با نام آستوریا (Astoria) افتتاح شد. پنجاه سال بعد، نام آن به آکادمی بریکستون تغییر کرد و تابه‌حال میزبان بزرگ‌ترین کنسرت‌های راک و پاپ مشهور جهان بوده است.


چاذبه های لندن


میدان لستر


در سفر به لندن با قدم زدن در میدان لستر، قدم در جای پای ستارگان هالیوود می‌گذارید. تابه‌حال فیلم‌های متعدد و معروفی در این مکان دیدنی ساخته شده است. میدان لستر از جاهای دیدنی لندن است که از قرن ۱۹ میلادی به مرکز سرگرمی‌ها تبدیل شده است.


در اطراف این میدان سینماهای معروف و رستوران‌های مختلفی وجود دارد. باغی که در مرکز این منطقه قرار دارد، مکان مناسبی برای وقت گذراندن و استراحت است.


برای دیدن فیلم‌های کالت و تجربه‌ شب‌های حماسی سری به سینمای پرنس چارلز (Prince Charles Cinema) بزنید. هنگام سال نوی چینی برنامه‌های متعددی برای جشن گرفتن در میدان لستر برگزار می‌شود.


هردوز


هردوز با داشتن فروشگاه‌های معروف و لوکس، از جاهای دیدنی لندن برای دوست‌داران خرید است. از سال ۱۸۲۴ و شروع فعالیت این فروشگاه، مشتریان معروفی از جمله اسکار وایلد (Oscar Wilde)، لارنس الیویه (Laurence Olivier) و خانواده سلطنتی از آن خرید کرده‌اند. تجملات و نمای لوکس در هر طبقه و راهرو از ساختمان هردوز با تم‌های متفاوت نمایان است


کاخ باکینگهام


سفر به لندن بدون سرزدن به گرین پارک و بازدید از کاخ باکینگهام کامل نخواهد بود. کاخ باکینگهام از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن است که از سال ۱۸۳۷ میزبان خانواده سلطنتی بوده است. این کاخ دارای ۷۷۵ اتاق و بزرگ‌ترین باغ خصوصی در لندن است. برخی از قسمت‌های این کاخ برای بازدید به روی عموم باز است. در سفر به لندن رژه گارد ملکه برای توریست‌ها جذاب است و می‌توان سنت تاریخی و نهایت نظم را میان گارد سلطنتی تماشا کرد.


خیابان الکتریک


خیابان الکتریک در بریکستون (Brixton) در جنوب لندن قرار دارد. شهرت آن به‌دلیل وجود اولین بازار خیابانی در لندن است که به‌روشنایی برق متصل شد. خیابان الکتریک از جاهای دیدنی لندن است که جنبه‌ی تاریخی نیز دارد. حالا این خیابان به محل اصلی بازار بریکستون با تنوع بالا و بازار مواد غذایی تبدیل شده است. در سفر به لندن فراموش نکنید که در این محل قدم بزنید و برخی از خاص‌ترین مغازه‌ها را که آثار هنری دست‌ساز می‌فروشند تماشا کنید.


نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به لندن




از موزه‌های رایگان، بازدید کنید




بیشتر موزه‌های لندن، رایگان هستند. موزه‌ی لندن، موزه‌ی تاریخ بریتانیا، موزه‌ی تاریخ طبیعی و موزه‌ی علم، همگی موزه‌های بزرگی هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. در سفر به لندن بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید با تاریخ و فرهنگ بریتانیا آشنا شوید. نگارخانه‌ی ملی و Tate Modern نیز رایگان هستند.


کارت اعتباری Oyster Card تهیه کنید


البته این کارت‌ها رایگان نیستند اما با پرداخت ۳۲.۱۰ پوند، کارتی دریافت می‌کنید که به مدت یک هفته قابل استفاده است و در هر مسیری حدود ۵۰ درصد هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. این کارت، هزینه‌ استفاده از سیستم مترو را نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. در سفر به لندن بدون این کارت، برای یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای مترو باید ۴ تا ۵ پوند بپردازید اما با داشتن کارت Oyster Card، همین مسیر را با پرداخت ۲.۲۰ پوند، طی می‌کنید.


در بازارها قدم بزنید


در لندن، روز یکشنبه، روز سر زدن به بازارها است. بازار Camden، بازار Portobello، بازار Flower و بازارهای متعدد دیگر این شهر، فرصت‌های مناسبی برای خرید، قدم زدن، صحبت کردن با اهالی شهر، دیدن زندگی روزمره و گرفتن عکس‌های زیبا هستند. ضمنا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید به این بازارها سر بزنید.


london


تغییر محافظان کاخ باکینگهام را تماشا کنید


در سفر به لندن مشاهده‌ تغییر محافظان کاخ باکینگهام که در ساعت ۱۱:۳۰ صبح اتفاق می‌افتد، رایگان است و جالب توجه خواهد بود.


قدم بزنید و شهر را بگردید


لندن، شهر بزرگی است و ساختمان‌های تاریخی زیبایی در همه جای آن دیده می‌شود. بنابراین، بهترین شهر برای قدم زدن و دیدن اطراف است. در سفر به لندن می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص، نقشه‌ی رایگان مسیر ها را دریافت کنید و از دیدن زندگی مردم لندن، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی و حال و هوای شهر، لذت ببرید.


بلیط‌های لحظه آخری تئاتر تهیه کنید


در سفر به لندن می‌توانید در Leicester Square، بلیط‌های لحظه آخری تئاتر را با قیمت مناسبی تهیه کنید.


اجراهای تئاترهای غیر معروف را ببینید


لندن به هنر تئاترش شهرت دارد. اگر نمی‌توانید پول زیادی برای دیدن تئاترهای معروفی مثل شیرشاه یا بینوایان خرج کنید، نمایش‌های عادی و کمدی‌ها را ببینید. در تئاتر Leicester Square می‌توانید با پرداخت ۳ تا ۱۳ پوند، شبی را با دیدن نمایش بگذرانید.


تا حد امکان، تاکسی سوار نشوید


تاکسی‌ها در لندن، گران هستند و یک بار تاکسی سوار شدن، هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل می‌کند. پس در سفر به لندن سعی کنید که قبل از بسته شدن مترو خود را به مقصد برسانید.


از اتوبوس‌های شبانه استفاده کنید


در لندن، مترو در حدود ساعت ۱۲:۳۰ تعطیل می‌شود. برای اینکه تاکسی سوار نشوید نقشه‌ی مسیرهای اتوبوس‌های شبانه را به همراه داشته باشید تا بتوانید با هزینه‌ی کمتری به محل اقامت خود بازگردید. این اتوبوس‌ها معمولا به همه جای شهر و حتی حومه‌ی شهر نیز می‌روند. از کارت Oyster خود نیز می‌توانید در این اتوبوس‌ها استفاده کنید. در واقع، اتوبوس‌ها، همواره، ارزان‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی هستند.


از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید


در شهر لندن نیز مانند همه‌ی شهرهای بزرگ اروپا، تورهای رایگان پیاده‌روی و بازدید از شهر وجود دارد که حین سفر به لندن می‌توانید از آنها استفاه کنید و گشتی در پایتخت بزنید.


divider


بیشتر بخوانید:


از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟


هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور


هزینه های سفر به مجارستان و جاذبه های توریستی آن


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  شهر تاریخی شوش در ایران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *