مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هزینه های سفر به دبی نگین خاورمیانه!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





راهنمای سفر به دبی




دبی یکی از مدرن ترین و محبوب ترین شهرهای گردشگری است که در فاصله کمی از ایران قرار گرفته است. سالانه تعداد زیادی ایرانیان به این شهر سفر می کنند و در مجموعه تفریحی آن اوقات خوشی را برای خودشان رقم می زنند. فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهر دیدنی دبی است که به نگین خاورمیانه معروف است.




آوازه آسمان خراش ها، مراکز خرید لوکس و تفریحات بی نظیر دبی خیلی از عاشقان سفر را مشتاق سفر به این کشور می کند، سفری که جلوه ها و شگفتی های تازه ای را به شما نشان می دهد و به تجربه های زندگیتان رنگ تازه ای می بخشد. بیشتر ما دوست داریم که قبل از سفر یک دید کلی نسبت به هزینه هایی که در آن شهر با آن روبرو هستیم داشته باشیم تا ببینیم اصلا همچین سفری با میزان سرمایه و پولمان جور در می آید یا نه برای آگاهی از این موضوع در ادامه با مجله دلگرم همراه باشید.




بهترین زمان برای سفر به دبی




همانطور که می دانید دبی شهری با آب و هوای بسیار گرم است. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر سفر کنید باید بین ماه های نوامبر تا مارس به این شهر بروید اما خوب به دلیل اینکه اغلب مردم در این فصل به این شهر سفر می کنند هزینه ها بسیار بالاست اگر می خواهید سفری ارزان به دبی داشته باشید باید در فصل تابستان که گرمای طاقت فرسا در این شهر حاکم است به آن سفر کنید که کمی سخت است اما می توانید در پارک های آبی یا دیگر مجموعه هایی که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر ساخته شده و مراعات حال شهروندان و توریست ها را کرده نیز سفر کنید.


دبی


هزینه اقامت و هتل در سفر به دبی




دبی از شهرهای توریستی دنیاست و گردشگران زیادش باعث شده که هتل های مختلفی در نقاط مختلفش ساخته شود، از هتل های ۱ ستاره گرفته تا هتل های لوکس ۵ ستاره، که می توانید با توجه به مقداری که قرار هست برای اقامت هزینه کنید هتل دلخواهتان را انتخاب کنید. هزینه هتل های ۵ ستاره لوکس مسلما خیلی بالاست و کسانی که می خواهند سفری مقرون به صرفه داشته باشند باید دور آن ها را خط بکشند! برای این افراد هتل های سه ستاره در عین حالی که قیمتشان به مراتب کمتر است امکانات خوب و قابل قبولی هم دارند که می توانند شما را راضی کنند. لازم به گفتن نیست که هر چه هتل به مرکز شهر و جاههای معروف نزدیک تر باشد گران تر است و هتل هایی که فاصله دورتری از جاههای دیدنی دارند قیمت کمتری دارند که در انتخاب هتل باید هزینه گران رفت و آمد با تاکسی در این شهر را هم در نظر بگیرید. در زیر هزینه متوسط یک شب اقامت در هتل های مختلف را می گوییم:


  • هزینه هتل های ۵ ستاره: حدود ۹۰۰ هزار تومان

  • هزینه هتل های ۴ ستاره: حدود ۵۰۰ هزار تومان

  • هزینه هتل های ۳ ستاره: حدود ۳۰۰ هزار تومان

  • هزینه هتل های ۲ ستاره: حدود ۲۵۰ هزار تومان

  • هزینه هتل های ۱ ستاره: حدود ۲۳۰ هزار تومان

  • هاستل: حدود ۱۰۰ هزار تومان


هزینه حمل و نقل در دبی




شهر پیشرفته دبی مطمئنا سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد. به طور کلی رفت و آمد در این شهر با مترو، اتوبوس، تاکسی، منوریل، اتوبوس آبی و قایق انجام می شود که هزینه کرایه هر کدام را در زیر می گوییم:


  • تاکسی: هزینه ورودی برای تاکسی های دبی ۱۰ هزار تومان است و هر یک کیلومتر ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) به آن اضافه می شود.

  • اتوبوس: هزینه کرایه اتوبوس ها حدود ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) است که معمولا آن را با کارت های اعتباری پرداخت می کنید.

  • منوریل: منوریل فقط در مسیر جزیره پالم جمیرا تا مارینا جابجا می شود و کل مسیرش فقط دو ایستگاه دارد که آن را در حدود ۵ دقیقه طی می کند. اگر می خواهید فقط برای یک طرف از منوریل استفاده کنید هزینه آن ۱۵ درهم (۱۳۰۰ تومان) و برای مسیر دو طرفه ۲۵ درهم (۲۱۰۰ هزار تومان) است.

  • اتوبوس آبی: اتوبوس های آبی ۵ مسیر مختلف دارند. هزینه کرایه این اتوبوس آبی در مسیر ا تا ۴، ۲ درهم (۱۷۰۰ تومان) و در مسیر ۵، ۵۰ درهم (۴۳ هزار تومان) است.

  • قایق: برای کرایه قایق ۱ درهم (۸۰۰ تومان) باید هزینه کنید و کرایه آن به صورت دربست برای هر ساعت ۱۰۰ درهم (حدود ۹۰ هزار تومان) هزینه دارد.


مسجد


هزینه غذا و خورد و خوراک در سفر به دبی




حتما تا به حال درباره بعضی از رستوران های متفاوت، لوکس و عجیب دبی شنیده اید، دبی نه فقط از این رستوران های خاص که رستوران های معمولی هم دارد که هزینه هر وعده غذا در هر کدام را در زیر می گوییم:


  • هزینه غذا در رستوران های گران: بالای ۳۰۰ درهم (۲۵۰ هزار تومان)

  • هزینه غذا در رستوران های متوسط: ۱۵۰ درهم (۱۳۰ هزار تومان)

  • هزینه غذا در رستوران های ارزان: ۳۰ درهم (۲۷ هزار تومان)

  • رستوران فست فود: حدود ۲۵ درهم (۲۲ هزار تومان)


هزینه دیدن از جاذبه ها و تفریحات دبی




جاذبه ای خاص و متفاوت دبی هر کسی را به وسوسه می اندازد تا هزینه بالای ورودی را به جان بخرد و از آن ها بازدید کند در این صورت دیدن از این جاذبه ها می تواند یکی از هزینه برترین بخش های سفرتان باشد که حسابی خرج روی دستتان بگذارد. اما خبر خوب این است که بعضی از جاذبه های دبی مثل فواره دبی و دبی مال راهم می توانید رایگان ببینید. در زیر هزینه برخی جاذبه ها و تفریحات دبی را می گوییم:


  • پارک آبی دریم لند: ۱۴۰ هزار تومان

  • هزینه سافاری: حدود ۱۷۰ هزار تومان

  • هزینه پارک آبی وایلد وادی: ۲۰۰ هزار تومان


گردشگری در دبی


جاذبه های گردشگری دبی




پارک آبی وادی در دبی




یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته ترین پارک آبی دنیا در دبی انتظار شماست. این پارک با مساحتی حدود 5 هکتار ما بین هتل مشهور برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار دارد. پارک آبی وایلد وادی به شکلی طراحی گردیده تا ساعت های مدیدی از لذت و هیجان را به جستجوگران هیجان و همچنین خانواده ها تقدیم نماید. با بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی که بیشتر آن ها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. طراحی هنرمندانه وسیله ها شامل هشت سرسره آبی انفجاری و دو بخش موج سواری در این پارک، هیجان فوق العاده ای را برای تمامی سنین به همراه می آورد. شما می توانید حالت بی وزنی را در قسمت سرسره سرعت در حالت سرخوردن با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدون دیدن کوچکترین آسیبی تجربه نمایید.


این سرسره بلندترین و پر سرعترین سرسره دنیا (بغیر از آمریکای شمالی) می باشد که یک سقوط نفس گیر 33 متری همراه با یک آبشار به عمق وادی را برای شما خلق می نماید. این پارک بر اساس افسانه قدیمی سندباد طراحی گردیده است. نوع طراحی و توجه به جزئیات مانند خلق شخصیت های کارتونی برای کمک کردن به ساختار موضوع باعث گردیده تا این پارک آبی، جایزه بهترین طراحی و ارائه پارک های آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص دهد.


خور دبی


خور دبی یک ورودی آب از دریا به داخل خشکی می باشد که باعث گردیده تا دبی به دو بخش دیره و بردبی تقسیم شود. این خور نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد دبی داشته است. با توجه به اهمیت آن و طبق دستور حاکم وقت دبی در سال 1954، افزایش عمق و عرض خور آغاز گردید تا بدین وسیله امکان تردد و پهلو گیری لنج ها و کشتی های کوچک و متوسط فراهم شود. در کنار خور شما لنج های زیادی را مشاهده خواهید کرد که در حال بارگیری (و یا تخلیه) کالا به مقصد ایران، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و آفریقا می باشند. برای جابجایی و تردد بین این دو بخش از یک تونل زیر آبی و دو پل احداث شده بر روی این خور استفاده می شود. طول این خور در حدود 15 کیلومتر و عرض آن 500 متر می باشد.


جالب است که بدانید اولین هواپیمایی که به دبی پرواز نموده(1937)، بر روی همین خور فرود آمده است. این هواپیما متعلق به خطوط هوایی انگلستان بوده و هفته ای یکبار در مسیر سوت همپتون به کراچی پرواز می کرده است. این خور اکنون جلوه زیبایی به شهر دبی بخشیده است. قایق هایی که در زبان محلی به آن ها “ابرا” گفته می شود مردم محلی و توریست ها از یک سمت خور به سمت دیگر منتقل می نمایند. این قایق های چوبی در حدود 30 مسافر را حمل می کنند و بطور مرتب تا پاسی از شب بین دو طرف خور درحرکتند. دیدن نمای شهر و لنج هایی که در کنار خور پهلو گرفته اند، از داخل این قایق ها بسیار دیدنی است.


برج دوبی


برج خلیفه دبی


برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر (به گفته سازندگان این برج ارتفاع برج خیلفه تا نوک آنتن آن به بیش از یک کیلومتر می ‌رسد هر چند تا کنون ارتفاع واقعی این برج اعلام نشده ‌است چرا که با اصرار اماراتی‌ ها طول این برج در زمان ساخت افزایش یافت و از اعلام اولیه فراتر رفت)، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ گشایش یافت. این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌ باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌ است. گل صحرایی اصلی ‌ترین ایده‌ ی طراحی برج دبی را به معماران آن داده ‌است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها می‌ دهد ، همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است.


هتل برج العرب دبی




ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده ‌است. کوچک ‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می ‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند . صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می ‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه ‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می ‌دهند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.


فواره


جاذبه های ارزان در دبی




حقیقتی که برای خیلی ها درباره دبی پنهان است این است که دبی پر است از جاذبه ها و تفریحات بدون حق ورودی و کاملا رایگان است که می توانید بدون پرداخت هزینه ای در به گشت و گذار بپردازید.




تماشای نمایش فواره های دبی




همین که به شهر دبی رفتید چه با تور دبی و چه به طور شخصی سعی کنید به تماشای فواره های دبی حتما بروید. شاید فکر کنید که در سرتاسر جهان می توانید نمایش فواره ها را نظاره گر باشید، اما این فواره با آنچه که تا به حال دیده اید متفاوت و به نوعی خاص است، برای تماشای این فواره های زیبا نیازی به پرداخت هیچ گونه پولی نیست.


سوق دبی


دبی پر از جاذبه هایی دیدنی است که یکی از آنها سوق می باشد. معنای سوق بازار می شود به عربی که قدمت این بازارهای به پیش از ساخت مراکز مدرنی است که در آن حاضر در این شهر ساخته شده است. سوق های دبی توسط خیابان های مختلفی، خیابان های تنگ و باریک و یا پهن به هم متصل اند. از مهمترین بازار های دبی که نباید گشت و گذار در آنها را از دست دهید : بازار طلا، بازار عطر و ادکلن و بازار ادویه همگی در همسایگی دیره است.


مارینا دبی


مارینا دبی از تماشایی ترین دیدنی ها و مناطق شهر است که ظرافت، مدرنیته و رفاه را به نمایش گذاشته است. در مارینا دبی از قایق های کوچک تا قایق های بزرگ و مدرن متعلق به افراد پولدار و مشهور را خواهید دید. از لذت و هزینه قایق سواری در مارینا دبی که بگذریم، دو خیابان پر زرق و برق و البته جذاب دبی، خیابانی که در آن پر است از رستوران ها، کافه ها و مغازه های مختلف در مارینا قرار دارد. این دو خیابان در مارینا به نام های Marina Walk و Walk at JBR در این شهر مشهور است.


سواحل دبی


سواحل زیادی در شهر دبی وجود دارد که ورود به آن ها کاملا رایگان است و می توانید روزتان در این سواحل بگذرانید و با بازی کردن والیبال یا موج سواری خاطره خوشی را برای خودتان رقم بزنید. البته اگر هم نخواستید می توانید به تماشای غروب آفتاب در سواحل تمیز دبی بنشنید.


  • ساحل کایت

  • ساحل جی بی آر

  • ساحل غروب آفتاب

  • پارک ساحلی المظار


نکته ای که باید توجه داشته باشید این که در سفر ارزان به دبی می توانید بیشتر با کاهش فعالیت های هزینه زا درون شهر بسیار در بودجه ی سفری خودتان صرفه جویی کنید. تنها جایی که ما پیشنهاد نمی کنیم صرفه جویی کنید در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است که کمی ریسک پذیر است به خصوص اگر با خانواده باشید، در بقیه موارد می توانید با خوردن غذاهای ارزان قیمت و بازدید از جاذبه های رایگان شهر نیز سفر ارزان به دبی نگین خاورمیانه را در پادشاه فصل ها پاییز تجربه کنید.


divider


بیشتر بخوانید:


از هزینه های سفر به یونان بدانید!


با راههای کاهش هزینه های سفر آشنا شوید


هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  سوغات بوشهر و صنايع دستي بوشهر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *