هزینه های جرم برای متقاضیان اجاره و زمین در کشور کم است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترمحمد صالح جوکار بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای قضایی استان با نمایندگان استان یزد با اشاره به شکایت مردم از افزایش سرقت گفت: تردیدی نیست که شورای پیشگیری از وقوع جرم در این استان باید فعال شود. باید در نظر داشت

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با لزوم اصلاح برخی قوانین گفت: این موضوع توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و تلاش می کنیم با استفاده از نظرات نخبه قوه قضاییه و ناجا مشکلات موجود را برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که به دلیل برخی از جنایات امروز جامعه ، احساس امنیت کاهش یافته است.

جوکار افزود: آمار مربوط به سرقت به سرعت در بین مردم گسترش می یابد و احساس عدم امنیت در آنها ایجاد می شود که به هیچ وجه خوب نیست و مردم با فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی بدون احساس امنیت بسیار دشوارتر هستند.

نماینده مناطق یزد ، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از مسئولان شکایت دارند ، گفت: برای افزایش این احساس امنیت در بین مردم باید کاری انجام دهیم ؛ امروزه ممکن است در جامعه ما امنیت وجود داشته باشد ، اما احساس امنیت بسیار مهمتر از آن است.

وی با تأکید بر اینکه راه حل این مشکلات باید به صورت عملی تدوین و تصویب شود ، گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور ما این است که هزینه جرم برای مجرمان بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید  سریع‌ترین ابرکامپیوتر دنیا در دست ساخت آمریکا | ابررایانه‌ای که ۵ برابر سریع‌تر از نمونه فعلی است

رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این هزینه ها نه تنها برای سارقان بلکه برای رانندگان و صاحبان زمین نیز بسیار کم است ، گفت:

جوکار گفت که فساد در سایه قوانین ضعیف موجود شکل می گیرد: “این قوانین ضعیف قطعاً باید تغییر کند ، اما چه کسی باید مشکلات و راه حل های این مشکلات را برای نمایندگان توضیح دهد. قطعاً قوه قضاییه و ناجا که مستقیماً در این امر دخیل هستند ، باید این موارد را به نمایندگان اطلاع دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت که جلسات با این مقامات در استان طی یک سال گذشته برگزار شده و از آنها خواسته شده که به این قانون اعتراض کنند. حداقل سوالات را در قالب طرحی بپرسید که در مجلس دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید